Bab 27

1.9K 93 7
                                    

Hayfa duduk termenung di dalam bilik yang agak besar itu.Almaklumlah,pemilik mansion di Thailand ini seorang mafia kaya.Tak heranlah kalau mampu membeli mansion sebesar istana ini.

Hayfa peluk lututnya sendiri.Rambut yang tidak diikat di biar menutupi separuh wajahnya.Perlahan lahan,air matanya mengalir.

Kepalanya terimbau kembali saat saat Harraz mahu menjadikan dia sebagai seorang isteri.

Flashback.....

"Kahwin ja dengan saya,awak akan hidup bahagia" Harraz berkata sambil menggenggam tangan Hayfa.

Hayfa terpinga pinga sendiri.Tak lama kemudian,dia ketawa hambar.

"Apa yang awak merepek ni Harraz?Kahwin ni bukan benda main main tau.Melibatkan masa depan." Hayfa senyum kecil.Bahu Harraz ditampar lembut.

"Look,kalau kita berdua kahwin,senang saya nak jaga awak Hayfa.Lagipun,awak dah jadi mangsa Faiq dengan yang lain.Kalau awak jadi isteri saya,peluang untuk Faiq ganggu awak semakin tipis." Harraz masih lagi memujuk.

Hayfa pandang anak mata Harraz.Keningnya berkerut.

"Kenapa...awak selalu cakap Faiq ni jahat?Baik ja saya tengok."

"Berlakon baik je tu..awak nak tahu tak,dulu saya,Faiq dengan Husna kawan rapat tau." Harraz mula membuka cerita.

"Tapi sekarang dia dah tak berkawan dengan saya.Sebab dia dengki nampak saya rapat dengan Husna.Husna mati sebab dia arahkan orang untuk langgar.Maksudnya macam sesiapa je yang rapat dengan saya,dia akan hapuskan"

"No,saya tak percaya yang dia sanggup bunuh arwah Husna.Setahu saya,dia terlalu sayangkan arwah Husna dulu.Sandy cakap,masa arwah kena langgar,Faiq sendiri yang call ambulan dan bawak pergi hospital.Dan tak silap saya....dia jugak yang rawat arwah Husna dekat sana" ujar Hayfa panjang lebar.

Gadis Pujaan BossWhere stories live. Discover now