״תום״ שמעתי במעומם את הקול העבה של שלום המורה קורא בשמי
מילמלתי איזה משהו קטן, שיחשוב שאני ער ולא נרדמתי לו באמצע השיעור, אבל כנראה זה לא ממש עבד עליו.
״מר אליהו, אבא שלך מחכה לך מחוץ לדלת.״ המורה אמר וקפצתי ממקומי. אבא שלי? ממתי הוא מגיע לבית ספר? לא עשיתי שום דבר רע, ככה שאין סיבה שיקראו לו.
הסתכלתי על עידן, שמשך את כתפיו ועשה בעצמו פרצוף לא מבין, לקחתי את התיק שלי ויצאתי מהכיתה.
״אם עשיתי משהו רע, אני נשבע שאני יכול להסביר. ״ אמרתי ישר שיצאתי אל אבא. הפנים שלו היו נפולות ועצובות, והבנתי שזה לא קשור אליי. ״אבא, מה קרה?״
״תום.. אתה יודע שסבתא בבית-חולים והמצב שלה לא כזה טוב, נכון?״ הוא התחיל לומר והעצב בקולו היה בולט מידי.
״היא.. נפטרה?״ שאלתי בקושי, בולע את הרוק שלי, שצמרמורת קלה עברה לי מעמוד השדרה.
״הסתבך משהו עם הנשימה שלה וקצב הלב לא הפסיק להשתולל.״ אבא שלי אמר מתנשם.
חיבקתי את אבא שלי, מחכה בעצמי לדמעות שיבואו. היא הייתה הסבתא היחידה שהכרתי. את אימא של אבא שלי לא הכרתי כי היא נפטרה שהייתי בן חצי שנה, אבל את אימא של אימא שלי הכרתי. היא הייתה כמו אימא שלי כשאימא האמיתית שלי יצאה מהתמונה. היא עזרה לאבא שלי להילחם על רשות שאני אהיה במשמרת קבועה שלו, והיא תמיד דאגה לא להזכיר את אימא שלי, הבת שלה. היא כעסה על הבגידה של אימא שלי כל-כך, והאשימה אותה בעיקר בגלל שזה פגע גם בי ובניצן.
״אמרת לניצן?״ שאלתי כשאני ואבא התנתקנו מהחיבוק.
״אימא שלך תגיד לה. אני לא ממש מודע לקשר בינה לבין סבתא ואני חושב שזה יהיה הרבה יותר טוב אם אימא שלה תבשר לה.. בכל זאת, היא האדם הכי קרוב אלייה ולא אני.״ הוא נאנח.
***
הלוויה הייתה מלאה באנשים שלא הכרתי וגם לא חשבתי שסבתא שלי הכירה. בשבעה העניין היה קל, במיוחד שסוף-סוף המשפחה המורחבת נפגשה שוב, רק חבל שבנסיבות האלה. נהיה לי יותר קל, שסוף-סוף סיימתי להכין תה לאנשים מבוגרים או להוציא להם אוכל שקרובות משפחה הכינו והתיישבתי ליד החברים שלי שבאו.
״אל תתבאס אחי.״ עידן אמר שותה מהקולה שלו.
״אתה תהיה בסדר.״ שירה אמרה ״אם אתה רוצה להעביר את העצב, רק תגיד לנו ונצא כולנו ונעשה כיף״ היא הוסיפה בחיוך.
״תודה, אבל אני לא ממש רוצה להנות בחודש הקרוב. בכל זאת, זאת סבתא שלי.״ אמרתי מוזג לעצמי כוס של מים.
״מתי שתרצה אחי, אנחנו פה איתך.״ ליאור אמר ומאור הנהן.
״אתה יודע שאנחנו לא אומרים אף פעם לא לאיזה בילוי טוב של ארבעתנו.״ מאור הוסיף והרים גבות לעבר עידן
YOU ARE READING
כמו אחות קטנה
Teen Fictionתום אף פעם לא חשב שהוא יתאהב באחותו של איתמר, החבר הכי טוב שלו. הוא נשבע לאיתמר שבזמן שהוא לומד בפנימייה והוא רחוק מהבית- הוא ישמור על ירדן, כאילו היא אחותו הקטנה באמת. הוא דאג לשמור ממנה מרחק ולהסתכל עלייה מרחוק. הוא לא חשב שהוא אי-פעם יסתכל עלייה...