{30} we're both stubborn

155 10 4
                                    

Louis P.O.V.

Gisteren stonden we nog in Rome op het podium, en vandaag lig ik gezellig tegen Harry aan op onze sofa. We hebben 4 dagen vrij en we zijn gewoon chill in ons huisje in Londen. Ik hou van vrije dagen, vooral omdat de andere jongens dan meestal niet bij ons zijn. Begrijp me niet verkeerd: ik hou van touren met de boys en ze zijn de beste vrienden die ik ooit heb gehad, maar soms wil ik gewoon wat quality time met mijn man. Ik kan nog steeds niet geloven dat we getrouwd zijn.

'Lou, vind je het oké als ik even ga douchen?'

'Tuurlijk! Geniet van je douche en je 10 minuten zonder mij!' Antwoord ik met een lach.

'Zal ik zeker doen' lacht hij terug en hij zet zich recht. Hij klimt uit de zetel en legt zijn gsm op de tafel. Daarna stapt hij de trap op en na 3 minuten hoor ik de douche aangaan.

Ik kijk ondertussen beneden naar televisie, er is een kookprogramma op tv. Het is best wel grappig: een kandidaat heeft namelijk zout omgewisseld met zout en de jury moest het proeven. Iedereen trok een raar gezicht maar de kandidaat mocht toch door naar de volgende ronde.

Terwijl Harry nog steeds aan het douchen is hoor ik zijn gsm opeens afgaan.

'Harry!! Je gsm gaat af! Je wordt gebeld door iemand!'

Hij blijft gewoon doorgaan met zingen in de douche dus heeft hij mij niet gehoord.
Ik besluit dan toch op te nemen, want wie weet is het wel belangrijk. Ik grijp naar zijn gsm en mijn maag keert zich even om als ik een naam op het scherm zie.

' Josh'

Ik voel een vlaag van woede over mij vallen. Josh? Zijn ex?

Zou hij mij bedriegen?

Nee, onmogelijk. We zijn getrouwd.

En wat als het toch zo is?

Nee Louis, het is niet zo, ze zijn gewoon vrienden.

Ben ik niet goed genoeg?

Louis, je bent een sukkel.

Mijn gedachtes maken mij gek, ik ben boos en verdrietig tegelijk. Ik weet niet of ik eerst moet schreeuwen of huilen. Ik weet het allemaal even niet meer.

Dan hoor ik de douche stoppen. Na een goede 10 minuten hoor ik voetstappen op de trap. Ik zit op de bank naar de tv te staren. Dan voel ik twee armen rond mij die ik onmiddellijk wegsla.

'Hey Lou, is er wat?' vraagt hij met de meest tedere stem ooit.

'Je werd gebeld daarnet.' zeg ik brutaal terug.

'Ow okay, door wie?'

'Door je vriendje', zeg ik nog gemener terug.

'Lou, ik snap het echt niet, ik heb geen ander vriendje dan jou!'

'Wel, maak dat Josh maar wijs!'

Ik stap woedend de trap op en loop naar onze kamer. Ik neem een tas en steek er een paar shirts en broeken in. Daarna graai ik een paar boxers uit de ladekast en ten slotte neem ik in de badkamer mijn tandenborstel.

Ik storm de trap af en trek mijn schoenen aan. Ik neem nog vlug mijn oplader van mijn gsm en mijn autosleutels en dan storm ik boos het huis uit, Harry's geroep negerend. Ik stap helemaal overstuur mijn auto in en start hem. Ik rijd naar Liam zijn huis.

Eens ik daar aangekomen ben bel ik aan.

'Louis? Wat doe jij hier?'

'Harry...' is het enige dat ik uit mijn mond krijg. Ik barst in tranen uit en Liam laat me binnen.

'Wat is er van Harry?' Vraagt Liam nadat hij mij wat heeft gekalmeerd.

'Harry bedroog me, met zijn ex Josh.'

Liam P.O.V.

'Harry bedroog me, met zijn ex Josh'

Ik weet meteen waarover Louis het heeft. Harry is al enkele weken bezig met een reisje te plannen voor hem en Louis, en Josh werkt bij een reisbureau dus heeft Harry hem gevraagd om hem te helpen. Josh ging Harry vandaag bellen met de concrete reisplannen dus dat is waarschijnlijk waarom hij belde, maar nu heeft Louis dat gezien...

Ik wil niet degene zijn die de verrassing verraadt, dus speel ik het spelletje even mee met Louis.

'Lou toch...'

Ik trek hem in een knuffel en hij begint weer te huilen. Ik wrijf zachtjes op zijn rug en uiteindelijk kalmeert hij.

'Lou, misschien is het een goed idee als je even gaat slapen, het is inmiddels al 21:00.'

Hij knikt met een kwetsbare gezichtsuitdrukking en loopt dan naar boven naar de logeerkamer.

Ik neem zo snel ik kan mijn gsm en bel Harry.

'Ja Liam? Is Lou bij jou? Is hij oké?' Vraagt Harry direct ongerust.

'Ja, hij is bij mij, en hij is heel gekwetst. Hij denkt dat je hem bedriegt!'

'Oh nee...' is Harry zijn reactie.

'Wat ge je eraan doen, H?'

'Ik kom morgen naar jullie toe en vertel het hem. Dan is het geen verrassing meer, maar ik wil niet dat hij denkt dat ik hem bedrieg want dat is niet zo!' Zegt Harry half huilend.

'Goed idee. En Harry, ga nu maar wat slapen, het komt wel goed tussen jullie! Jullie hebben al veel meegemaakt met Simon enzo, dat jullie dit ook wel aankunnen.'

'Ja, dat is waar! Dankje Liam en tot morgen!'

'Tot morgen!'

Ik leg af en besluit nog even tv te kijken. Om 23:00 ga ik dan ook naar boven. Ik kijk nog even in de logeerkamer en zie Louis slapend in zijn bed liggen. Hij heeft een foto van Harry naast hem.

Ik voel me langs een kant best schuldig dat ik Louis nog niks verteld heb, maar ik vind dat het Harry zijn taak is om dat te doen. Ik hoop gewoon dat Louis morgen dan niet boos wordt op mij, maar dat zijn zorgen voor morgen. Ik kruip mijn bed in en ik val na 10 minuten in slaap.

New update :) vote pls :) also langste hoofdstuk dat ik ooit heb geschreven hehehe

Always wish we could be more-LS (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu