Dnes nás čekala jedna z posledních návštěv Prasinek tohoto roku. Za týden jsou Vánoce, potom ples a pak Silvestr. Venku jen sněží a sněží. Jsou tam závěje sněhu a kdyby do nich někdo zapadl, nejspíš by hodně dlouho trvalo, než by ho našli.
,,Lily, proč nám nechceš říct s kým jdeš na ples?" ptala jsem se jí už potřetí za cestu do Prasinek.
,,Udělala jsem totiž životní chybu. Nechápu, jak jsem mu na to mohla kývnout." povzdechla si.
,,Jdeš se Severusem?" zeptala se Candy.
,,Ne, s ním ne. Teď se spolu stejně moc nebavíme." odpověděla Lily a vypadala, jakoby o něm nechtěla slyšet. ,,Proč s námi nejde Christie?" navázala na jiné téma.
Tohle mám na starosti nejspíš já. S Christie jsem od toho dne, kdy jsme byli bruslit, nepromluvila ani slovo. Zdravíme se jen pokývnutím hlavy a když spolu máme sedět v lavici, předstíráme, že tam ta druhá není. Na obědy si k nám sice stále sedá, ale spíš kvůli holkám a Pobertům, než kvůli mně.
,,To netuším," zalhala jsem.
,,No mně vlastně stejně říkala, že věci na ples a dárky k Vánocům už má." zasmála se Lily. ,,Co jste koupily? Nebo budete teprve dneska kupovat?"
Tahle otázka mě z míry nevyvedla. Dárky jsem totiž koupila, když jsem byla před dvěma týdny v Prasinkách s Lucasem. Pro Jamese a Siriuse mám speciální vánoční edici kouzelnického alkoholu (ono se jim to na Silvestra bude hodit). Removi jsem koupila obrovskou čokoládu a mikinu. V jednom obchodě měli nádherné kolejní mikiny. Vzala jsem mu nebelvírskou, která má na prsou vyšitého zlatého lva. On už mi mikinu dal, tak teď mu ji dám já. Když jsem ji kupovala, musela jsem Lucasovi nalhat, že pánské mikiny úplně zbožňuju. On je totiž v tomhle velmi žárlivý. Stejně jako ve všem... Pro Candy a Lily mám ty nejkrásnější náramky jaké jsem kdy viděla. Pro Lily mám náramek sladěný do zelena, protože jí půjde hezky k očím. A pro Candy mám úplně stejný, akorát v modré. Ten totiž půjde k jejím očím. Dárek mám dokonce i pro Christie. Nechala jsem si od rodičů poslat balení těch nejhezčích propisek v celé Anglii. V balení jsou tři modré propisky a na každé z nich je napsáno jméno Christine. Vím, že z nich bude nadšená.
,,Já ti to neřeknu, nebylo by to překvapení." řekla jsem Lily.
,,A já taky ne," přitakala Candy. ,,To máš za to, že nám nechceš říct to, s kým jdeš na ples."
,,No dobře. To se teda všechny budeme muset nechat překvapit." vzdala se Lily.
Za chvíli jsme došly k jednomu obchodu, ve kterém koupíte všechno co potřebujete na ples. Všechny jsme se obávaly, že tu bude narváno, ale naštěstí nebylo. Otevřela jsem dveře a všechny tři jsme vešly dál.
Ovanula nás příjemná vůně obchodu. Před námi stála pokladna a za pokladnou stála starší dáma, která se na nás usmívala.
,,Dobrý den." pozdravily jsme svorně.
Paní nám na pozdrav přikývla a stále se usmívala. ,,Jdete si vybrat šaty, že?" zeptala se mile.
Všechny jsme pokývaly hlavou. Paní nám pak naznačila ať jdeme za ní. Poslechly jsme a došly jsme do části obchodu, ve které se prodávaly šaty, střevíčky a doplňky na plesy.
,,Největší nářez tu byl hned na začátku prosince," svěřila se nám. ,,Teď už sem k nám moc lidí nechodí. Všichni si buď posílají šaty z domu, nebo mají šaty od jiných prodejců."
,,Aha, ale máte tu nějaké hezké šaty, že ano? Nebudeme muset jít v obleku?" zasmála se Candy.
,,Nebojte," uklidnila nás paní a na tváři jí pořád hrál úsměv. ,,Teď si můžete jen vybrat." řekla a ukázala na několik stojanů, které byly plné nádherných šatů.
ČTEŠ
ᴍᴜ̊ᴊ ᴘʀ̌ɪ́ʙᴇ̌ʜ s ᴘᴏʙᴇʀᴛʏ
Fanfiction,,A co jsem udělal?" zeptal se znovu James. ,,Pan Filch už od rána hledá svou kočku a nemůže ji najít. Něco mi říká, že s tím máte co do činění vy a tady pan Black." ukázala profesorka na Siriuse. ,,Já?!" vykulil na ni oči Sirius. ,,Vždyť já bych ne...