Slunce venku už zapadlo a dokonce už jsme všichni i po večeři. Candy, já a Sirius s Remusem jsme se dohodli, že půjdeme Jamese navštívit na ošetřovnu. Lily je v knihovně a Peter říkal, že zůstane ve Velké síni.
,,Je teprve polovina října a na hradě je už zima." stěžovala si cestou na ošetřovnu Candy a dlaněmi začala třít o sebe, aby se alespoň trochu zahřála. Já jsem jí levou rukou objala.
,,Mně je taky zima." řekl Sirius a hodil na mě psí oči.
,,No, to máš blbý." řekla jsem mu já a zašklebila se na něj.
Vztah mezi mnou a Siriusem je pořád stejný. Stále si ze mě dělal srandu, když jsem se jen na chvíli podívala na jeho kamaráda Remuse, nebo se s ním snažila bavit. Přece jen si někdy myslím, že je Sirius fajn člověk, jenže pak udělá něco, co mě vždy donutí od této myšlenky rychle upustit.
Na ošetřovně moc lidí nebylo, vlastně tam byl jen James a nějaká holka z druháku.
,,No konečně. Myslel jsem si, že jste na mě zapomněli." řekl James a odhodil obal od čokoládové žabky na stolek vedle jeho postele.
,,Na tebe se zapomenout nedá Dvanácteráku." odvětil mu Sirius a sedl si k němu na postel, zatímco já, Remus a Candy jsme si sedli na židle.
,,Tak jak se ti tu leží?" zeptala se Candy a z rozbaleného balíčku Bertíkových fazolek, který byl, stejně jako spoustu dalších sladkostí položen na stolku, si vzala jednu fazolku.
,,Co myslíš?" zeptal se jí na oplátku ironicky James.
,,No celý den nic neděláš, jen tu ležíš a jíš-" Candy se v půli věty zarazila a na obličeji se jí objevil velmi zvláštní výraz.
,,Zvratky, nebo ušní maz?" zeptal se Sirius a začal se smát.
,,Suchý z nosu!" vyjekla Candy a běžela vyplivnout fazolku. Všichni jsme se začali smát.
Z Jamesovi návštěvy jsme se vydali rovnou do Nebelvírské věže. Než jsme odešli, James nám řekl, že zítra by ho měli z ošetřovny pustit. Ono naražené zápěstí se dá vyléčit jedním lektvarem, takže není divu, že si tam nepoleží déle. Ale myslím, že Lily by to vyhovovalo.
Ve společenské místnosti bylo celkem prázdno. Několik čtvrťáků hrálo Řachavého Petra, někteří žáci si dělali úkoly a zbytek lidí si jen povídal. My čtyři jsme si sedli na gauč před krbem.
,,Kdy se vrátí Lily? Musí mi napsat tu esej pro Křiklana." oznámila Candy.
,,Vždyť to není tak těžký, jen musíš dávat v hodinách pozor a pak to půjde." řekl jí Remus a z brašny už už vytahoval svou esej, jenže Candy ho zarazila pohledem.
,,Ale Lily to udělá celé za mě a já tím pádem můžu dělat jiné věci." vysvětlila nám všem Candy.
,,Jaké věci například?" zeptal se Sirius s šibalským úsměvem a ruce si založil na hrudi.
,,No... třeba věnovat se svému klukovi." vypadlo z Candy. ,,A všichni z vás by si měli někoho najít, ať tu nesedíte jako bábovky." dodala a svému klukovi, který hrál šachy, naznačila ať přijde za námi.
,,No to je pravda." mrkl na mě Sirius. ,,Carol mohla by sis někoho najít. A ty Náměsičníku taky. Ale pokud se vám nikdo zrovna nelíbí, tak by jste to mohly-" pokračoval, ale do řeči mu skočila Candy, která teď seděla vedle Maxe a drželi se za ruce.
,,No tebe jsem myslela taky Blacku. Mohl by sis totiž najít někoho nastálo, když to tak řeknu." touhle větou Siriuse vytočila. Nahodil svůj uražený obličej a zle se na ni díval.
,,Co ty víš, třeba někoho mám." odpověděl ji.
,,No má." řekla jsem a všichni se na mě podívali zvědavými pohledy. ,,Fionu Jackinsovou." dodala jsem a začala se smát, stejně jako všichni kromě Siriuse, který mě teď probodával pohledem.
Za chvíli do společenské místnosti vtrhla Lily s hromadou knih v náruči.
,,Představte si, že Julia ze Zmijozelu chodí s tím...jak se jmenuje...Johnem z Havraspáru." řekla zrzka na přivítanou a sedla si do volného křesla. ,,Za osmým regálem dělali dost divný věci, takže jsem ty knížky radši ani nevracela."
,,No a ty by sis už taky mohla někoho najít." oznámila jí Candy a zasmála se.
,,Co?!" nechápala Lily a podívala se na mě, abych jí to objasnila. Ale než jsem stačila cokoliv říct, předběhl mě Sirius.
,,Jen to ne. Způsobila by jsi Dvanácterákovi psychické problémy." řekl, zasmála se a hodil kšticí černých vlasů.
,,No tak to bych si asi vážně měla někoho najít." odvětila mu Lily zákeřně a vstala s tím, že jde do ložnice.
,,Počkej Evansová!" zařval za ní Sirius. ,,Co ti na Jamesovi tak vadí?" zeptal se jí a já myslela, že ho praštím.
,,Je to arogantní, egoistický, nanicovatý...ale s tebou se o Potterovi rozhodně bavit nebudu." řekla a rázným krokem odešla směrem ke schodům.
,,Vsadil bych se, že spolu jednou stejně budou." řekl Max, když se nám Lily ztratila z dohledu.
,,Proč myslíš?" zeptala jsem se ho.
,,No co se škádlívá, to se rádo mívá. A James jí pořád něčím štve a Evansová ho nenávidí, takže nějaká možnost tu je." odpověděl. Na tom něco vážně bude.
,,A jen tak..." řekl Remus a prolomil ticho, které nastalo, protože všichni přemýšleli o tom, jestli se z Lily někdy stane paní Potterová. ,,Co kdybychom šli všichni spolu v sobotu do Prasinek?" zeptal se pak.
,,Tak to abych šla přemlouvat Lily. Modlete se, aby jí moc nevadila Jamesova přítomnost." řekla jsem a vstala.
,,Takže jo, Carol?" zeptala se mě Remus.
,,Jo, proč ne." usmála jsem se na něj. Z pohledu na hnědovlasého Remuse mě vyrušil černovlasý Sirius, který na mě zase dělal všechny možné výrazy. Než jsem odešla, došla jsem ke křeslu kde seděl a rozcuchala jsem mu jeho dokonale upravené vlasy.
,,Hej!" vřískal pořád dokola a snažil se chytit mou ruku. ,,Přestaň už!" po chvíli mou ruku chytl a podíval se mi do očí. ,,Tohle si s tebou ještě vyřídím." dodal a pustil mě.
Když jsem došla do našeho pokoje, byla tam jen Lily.
,,Myslíš, že by se Potter vážně zhroutil, kdybych si někoho našla?" zeptala se mě, a četla si jednu z knížek, kterou si přinesla.
,,Co já vím." odpověděla jsem jí a lehla si na postel. ,,Snad by ti to nevadilo?" zasmála jsem se.
,,Co když on někoho má?" zeptala se najednou. ,,Víš, za ty dva měsíce, co jsme ve škole, mě na rande pozval jen osmkrát. Třeba v loni mě za dva měsíce na rande pozval víc jak třicetkrát." řekla a zamyslela se. A v tom mi něco došlo.
,,On se ti líbí?!" vyjekla jsem. ,,No proto jsi za ním běžela když spadl z toho koštěte!" dodala jsem.
,,Ne, jasně že ne!" vyjekla na mě. ,,Jen je nezvyk, když tě Potter na každým rohu nezve na rande."
,,Třeba dospěl?" řekla jsem.
,,Ne...on a Black budou pořád stejný děcka." řekla Lily a otočila další stránku v knížce.
ČTEŠ
ᴍᴜ̊ᴊ ᴘʀ̌ɪ́ʙᴇ̌ʜ s ᴘᴏʙᴇʀᴛʏ
Fanfiction,,A co jsem udělal?" zeptal se znovu James. ,,Pan Filch už od rána hledá svou kočku a nemůže ji najít. Něco mi říká, že s tím máte co do činění vy a tady pan Black." ukázala profesorka na Siriuse. ,,Já?!" vykulil na ni oči Sirius. ,,Vždyť já bych ne...