30. Vánoce

105 11 2
                                    

A je to tady! Můj nejoblíbenější svátek v roce. Vánoce! Vždycky jsem je měla ráda kvůli tomu, že jsem byla s rodinou. Letos je tomu jinak. Už počtvrté za sebou zůstávám na Vánoce v Bradavicích. A rozhodně toho nelituji. Žáci, kteří se rozhodli jet na Vánoce domů, odjeli už před dvěma dny. To znamená, že je teď v Bradavicích snad o víc než polovinu méně lidí a na chodbách není takové rušno.

Celý interiér hradu je vyzdoben nádhernými girlandami. Snad všechna brnění jsou ověšena světýlkama a světýlka jsou dokonce i na všech zábradlích. Ve Velké síni je jako vždy několik velkých vánočních stromků a z celé síně vyřazuje vánoční atmosféra. I naše společenská místnost je nádherně vyzdobená. Nejlepší však na ní je, že je teď celá skoro jen pro nás.

,,Carol! Vstávej! Vánoce!" křičela mi do ucha Candy.

,,Kolik je?" zabrblala jsem a promnula jsem si oči.

,,Skoro devět," řekla Lily a sedla si ke mně na postel. ,,Máš tu nějaké dárky."

A opravdu. U nohou mé postele bylo několik zabalených dárků.

,,Začni tím úplně nahoře," zazubila se na mě Candy. ,,Ten je ode mě."

Když jsem z jejího dárku sundala balící papír, vykouklo na mě zrcátko ve zlatém rámu.

,,Tak to je nádherné. Děkuji, Candy." poděkovala jsem a vrhla se na další dárky.

Od Lily jsem dostala sadu nových brků na psaní. Od Christie balení buráků v čokoládě, protože ona jako jedna z mála ví, že buráky v čokoládě miluju. Pak jsem dostala nějaké knížky, náušnice, zateplené ponožky (na těch jsem v zimě závislá) a řetízek. Byl to zlatý, tenký a velmi jemný řetízek. Byl moc krásný a nejvíc se mi na něm líbil červený kamínek, který na řetízku visel.

,,Od koho je?" vyptávala se Lily a prohlížela si ho.

,,Není to tu napsáno," řekla jsem. ,,Ale asi bude od Lucase." a s tušením, že je řetízek od něj, jsem si ho nasadila.

Pak jsme se rozhodly jít do společenky, abychom všem popřály krásné Vánoce osobně. Sešly jsme schody a došly až do úplně prázdné místnosti. Jediný zvuk, který tu byl slyšet, bylo praskání ohně v krbu.

,,Kde jsou všichni?" zeptala jsem se a založila si ruce v bok.

,,Asi se chtějí na ten ples dobře vyspat." usoudila Lily a sedla si na sedačku.

Ples! Dnes je ples! Jaksi mi to vypadlo z hlavy.

,,To jsme mohly udělat taky." zívla si Candy a sedla si vedle Lily.

Jen co jsem si za nimi sedla já, vyklopil se otvor a do společnské místnosti vtrhli Sirius, Remus a James bez Petera, ten totiž na Vánoce odjel domů. Hned v závěsu za nimi dorazil i Max.

,,Veselé Vánoce!" zatrylkovali všichni dohromady, jakoby byli něčím omámení.

,,Co jste tak veselí?" zeptala se Candy.

,,Nemůžeme být?" ohradil se James. ,, Vždyť jsou Vánoce a večer je ples, na který jdu s tou nejúžasnější holkou na světě."

,,S kým jdeš?" zeptala jsem se ho.

,,Přece s Lily." řekl a mrkl na mou kamarádku.

Já a Candy jsme se začaly smát. Ta představa, že jde Lily Evansová na ples s Jamesem Potterem je opravdu vtipná.

,,Holky," přerušila nás Lily. ,,To nebyl vtip."

Obě jsme teď na ni hleděly s otevřenou pusou. ,,Takže... Ty a on," řekla Candy a ukázala na Jamese. ,,Jdete spolu?!"

ᴍᴜ̊ᴊ ᴘʀ̌ɪ́ʙᴇ̌ʜ s ᴘᴏʙᴇʀᴛʏKde žijí příběhy. Začni objevovat