Když jsem to Christie u oběda dalšího dne říkala, vyprskla na mě dýňový džus.
,,Co blbneš?!" vyjekla jsem a ubrouskem si z obličeje utírala džus.
,,Jako fakt?" zeptala se mě a oči jí malém vypadly z důlků.
,,Jo." přisvědčila Candy.
,,Tak to je mazec. A McGonallka vám to nevěří?" zeptala se Christie podruhé.
,,Už to tak bude." dodal Sirius, který teď přišel s Jamesem a sedli si k nám. Christie se nepatrně usmála.
,,Hele Evans-"
,,Ne! Ne! Ne! Ne!-" začala přísně říkat Lily.
,,Hele vždyť ani nevíš na co jsme se chtěl zeptat." bránil se James.
,,Všichni to víme." řekla Candy a já s Christie jsme přikývli na souhlas.
,,Jdu do knihovny." oznámila Lily a James se zvedl. ,,A ty zůstaneš tady Pottere a nepřiblížíš se ke mně ani na krok!" dodala a do brašny si dala poslední učebnici.
,,Já půjdu s tebou. Musím udělat úkol." řekla jsem a vydala se za zrzkou.
,,Ta esej o tom stromě, že?" zeptala se Candy.
,,Co? Já myslel, že to byla kytka." nechápal James.
,,Já myslím, že to byl keř." zasmála jsem se.
,,Já za vámi možná přijdu. Mám taky nějaký úkol!" křikla za námi Christie a následně si šla zpátky sednout za partou svých kamarádů z Havraspáru.
,,Hele a co když se chtěl James zeptat na něco jiného?" šťouchla jsem ramenem do Lily když jsem vyšly z Velké síně.
,,Ne, věř mi, že nechtěl." řekla klidným hlasem a hned navázala na jiné téma. ,,Kolik listů má mít ta esej z bylinkářství?"
,,No říkala dva, myslím." odpověděla jsem nejistě.
,,Jo, máš pravdu."
Za chvíli jsme došly ke knihovně a vešly jsme dovnitř. Bylo tu prázdno. No jasně, je to knihovna, ale někdy tu bývá vážně narváno. U stolů sedělo jen pár lidí a všichni byli potichu.
Lily hned zamířila k jednomu z regálů. Stoupla si na špičky a z vrchní police podala knihu o kouzelných rostlinách.
,,Tady to není." řekla a vrátil tu knížku zpátky. Pak se natáhla po další a začala v ní listovat. ,,Tady je jen zmínka." oznámila a knihu znovu vrátila.
,,To znamená, že už si ji někdo vzal." uvažovala jsem na hlas.
,,Přesně tak." souhlasila se mnou a rozhlédla se po knihovně. ,,Hele, támhle je Remus. Asi ji bude mít on." ukázala na Remuse který seděl sám u jednoho stolu v knihovně.
Prstem si přidržoval stránku knížky a druhou rukou zapisoval brkem poznámky na pergamen. Paprsky slunce mu skrz okno svítily do obličeje.
,,Ahoj, můžeme za tebou?" zeptala se ho Lily.
,,Jasně," usmál se na nás. ,,Jdete psát úkol?" zeptal se a knihu ze které opisoval dal doprostřed stolu, abychom na ni viděli všichni.
,,Jo jo." odpověděla jsem mu mile.
Pak jsem otevřela svou brašnu a začala jsem z ní vytahovat pergamen a věci na psaní.
,,Takže," nadechla se Lily. ,,Rousničník žlutý je keř, který se vyskytuje v Asii a ve střední Evropě." řekla a začala psát.
ČTEŠ
ᴍᴜ̊ᴊ ᴘʀ̌ɪ́ʙᴇ̌ʜ s ᴘᴏʙᴇʀᴛʏ
Fanfiction,,A co jsem udělal?" zeptal se znovu James. ,,Pan Filch už od rána hledá svou kočku a nemůže ji najít. Něco mi říká, že s tím máte co do činění vy a tady pan Black." ukázala profesorka na Siriuse. ,,Já?!" vykulil na ni oči Sirius. ,,Vždyť já bych ne...