Bab 41🍀

4.2K 416 63
                                    

AILEEN  membuka  langkah  mendekati  Aidan  yang  sedang  duduk  di  luar  berdua  dengan  Adwa.  Selalunya,  Ghibran  yang  akan  menemani  Aidan  setiap  masa.  Ketiadaan  Ghibran  tentu  saja  membuatkan  Aidan  kesunyian.

"Abang  Aidan".  Tegur  Aileen  seraya  melabuhkan  punggung  di  sebelah  Aidan.

"Leen.  Dhean  macam  mana?"  Soal  Aidan  prihatin.

"Dhean  dah  terjaga.  Nampaknya,  penawar  tu  memang  dah  bagi  kesan  pada  Dhean".  Balas  Aileen.  Sepasang  matanya  merenung  si  kecil  Adwa.

Sepasang  mata  bulat  yang  berwarna  hijau  jernih  itu  memandangnya  polos.

"Comelnya",  Puji  Aileen  seraya  mengusap  lembut  pipi  si  kecil  itu.

Adwa  mengekek  apabila  diperlakukan  begitu.

"Gatal  dia  ya?  Dia  suka  mak  su  lah  tu".  Ujar  Aidan  seraya  mencium  lembut  kepala  Adwa.

Aileen  memandang  Aidan.

"Abang  Aidan.  Kenapa  sampai  boleh  jadi  macam  ni?"  Soal  Aileen  lembut.

Aidan  menghela  nafas.

"Abang  tak  tahu,  Leen.  Abang  pun  dah  tertekan  sekarang.  Abang  tak  minta  pun  Adwa  lahir.  Abang  tak  nak  pun  bersama  dengan  Aliah.  Tapi,  abang  tak  boleh  keluar.  Abang  terperangkap..."  Aidan  mengetap  bibir.

"Adwa  dah  lahir.  Takkan  abang  nak  bunuh  dia  pula?  Dia  tak  tahu  apa  -  apa.  Dia  hanya  ada  abang".  Balas  Aidan  perlahan.

"Kak  Mika  tu  kecewa  betul  dengan  Abang  Aidan.  Leen  sebagai  isteri  dan  perempuan.  Leen  faham  perasaan  dia  tau.  Sakitnya  bagaimana.  Kalau  Dhean  buat  perangai  macam  Abang  Aidan  memang  dia  kena  dengan  Leen.  Paling  best  Leen  bunuh  dia.  Senang.  Leen  pun  tak  sakit  hati". 

Aidan  ketawa  perit.

"Kalau  Mika  nak  bunuh  abang  pun  abang  sudi.  Abang  sanggup  buat  apa  aje  demi  kemaafan  dia.  Abang  tahu  Mika  marah  dan  kecewa.  Abang  mengaku  abang  silap". 

Aileen  mengusap  lembut  kepala  Adwa.

"Si  kecil  Adwa.  Don't  be  like  papa  okey?  Loves  your  mama".  Pesan  Aileen  lembut.

"Ma-ma".  Adwa  mengekek  ketawa.

Aileen  tersenyum.

"Ya,  Abang  Aidan  yang  silap  sebab  Abang  Aidan  tak  mahu  minta  bantuan  dari  awal.  Abang  Aidan  cuba  selesaikan  sendiri  dan  pada  akhirnya  Abang  Hanz  yang  tolong  Abang  Aidan.  Leen  tahu  Abang  Aidan  melindungi  kami.  Tapi,  Abang  Aidan  masih  seorang  manusia.  Kan?"  Soal  Aileen.

Aidan  mengangguk.

"Itu  yang  abang  tengah  fikirkan  sekarang.  Abang  nak  cari  cara  macam  mana  nak  pujuk  Mi-"

Prang!

Bunyi  kaca  pecah  membuatkan  Aidan  dan  Aileen  tergamam.

"Leen  tolong  jagakan  Adwa.  Abang  nak  pergi  tengok  Mika".  Adwa  diberikan  pada  Aileen  lantas  Aidan  berlari  masuk  ke  dalam  rumah.  Dia  mencari  bilik  Mikayla.

"Ha-Hanz,  kenapa  ni?"  Soal  Aidan  cemas.

"Mika.  Damn.  Dia  tak  mahu  buka  pintu.  Dalam  bilik  tu  banyak  barang  kaca.  Aku  takut  dia  pecahkan  semua".  Bidas  Hanz  Ivans  sambil  menghentak  kuat  pintu  itu.

AIDAN - Mia Cara, MikaylaWhere stories live. Discover now