Epilog🍀

8.8K 511 84
                                    

"PENATNYA..."  Mikayla  menghela  nafas.

Rasa  lelah  pula  bawa  perut  ini.  Meskipun  tujuh  bulan  dan  perutnya  tak  sebesar  mana  tapi  dia  betul  -  betul  tak  larat.  Badan  kecil  dia  ini  bukan  aktif  sangat.

"Mia  cara",  Suara  garau  yang  berbisik  itu  membuatkan  Mikayla  menoleh  memandang  wajah  kacak  Aidan  yang  sudah  tersengih  melihatnya.

Aidan  membawa  Adwa  sekali  duduk  di  antara  mereka.

"Tadaaa,  kek!" 

"Kek?  Kek  untuk  apa  ni?"  Soal  Mikayla  keliru.  Wanita  itu  hanya  memerhatikan  suaminya  membuka  kotak  kek  setelah  kek  diletakkan  di  atas  meja.

Aidan  mengusap  lembut  rambut  Adwa  lalu  pipi  Mikayla  diciumnya.

"Ini  kek  sempena  hari  pengenalan  kita  berdua.  Hari  abang  selamatkan  Mika.  Mika  tak  ingat?"  Soal  Aidan  lembut.

"Hari  abang  selamatkan  saya?  Ya,  saya  ingat.  Abang  panggil  saya  ikan".  Balas  Mikayla  seraya  tergelak.

Aidan  tersengih.

"Sebenarnya,  abang  ikut  Mika  sebab  abang  dapat  rasa  Mika.  Jadi,  kebetulan  orang  tua  tak  sedar  diri  tu  nak  mengapa  -  apakan  Mika  jadi  abang  ambil  peluanglah!"  Ujar  Aidan  seraya  mengusap  lembut  pipi  Mikayla.

"Oh,  jadi  itu  hanya  lakonan  semata  -  mata  lah  ya?  Pandai  eh  abang?  Nakal!"  Pinggang  Aidan  dicubit  geram  membuatkan  Aidan  ketawa  suka.

"Papa".  Adwa  memanjat  naik  riba  Aidan.  Mahu  memisahkan  papa  dari  mamanya.

Aidan  mengusap  lembut  rambut  Adwa.

Kemudian,  Aidan  mengusap  lembut  perut  Mikayla.  Anak  mereka  yang  hanya  tiga  bulan  saja  lagi.

"Abang  dah  fikirkan  satu  nama  memandangkan  kita  dah  tahu  jantina  anak  kita".

"Apa  dia?"  Soal  Mikayla  teruja.

"Iman  Mikael",  Balas  Aidan  bersama  -  sama  sengihan.

"Iman  Mikael.  Kenapa  nama  dia  macam  nak  seiras  dengan  mama  dia  je?" 

"Mestilah.  Abang  nak  anak  kita  ni  kuat  macam  mama  dia.  Abang  nak  dia  jadi  macam  Mika  dan  bukan  macam  abang".  Ujar  Aidan  lembut.

Mikayla  memeluk  erat  tubuh  Aidan.

"Papa.  Tepih!"  Adwa  mencelah  tetapi  perut  Mikayla  ditolak  menjauh.  Tak  suka  perut  mama  bersentuhan  dengan  tubuh  papanya.

Mikayla  mengusap  lembut  rambut  Adwa.

"Mama  sayang  Adwa".  Bisik  Mikayla  lembut.

Selepas  Aidan  sembuh  mereka  berpindah  keluar  dari  rumah  Hanz  Ivans  dan  Illyana  untuk  memulakan  hidup  yang  baru.  Adwa  juga  dibawa  bersama  -  sama  mereka  kerana  Aidan  tak  sanggup  membiarkan  Adwa  dijaga  Gabriel  dan  Bella  meskipun  mereka  tahu  pasangan  itu  sangat  baik.  Mikayla  faham,  Adwa  juga  anak  Aidan.

Aidan  mengusap  lembut  rambut  Mikayla.

"Berapa  kali  abang  pandang  pun  abang  tetap  rasa  isteri  abang  yang  paling  cantik".  Bisik  Aidan  penuh  menggoda.

AIDAN - Mia Cara, MikaylaWhere stories live. Discover now