Bab 5🍀

5.8K 526 21
                                    

PEDIH  hati  Essandra  tatkala  melihat  betapa  Aidan  begitu  mengambil  berat  terhadap  gadis  yang  digelar  Mikayla  itu.  Dia  tak  tahu  apa  yang  istimewanya  pada  si  gadis  itu  sehinggakan  Aidan  begitu   risau  walaupun  gadis  itu  hanya  demam  biasa.

"Ess",  Essandra  menoleh  tatkala  ada  suara  yang  menyerunya.

"Liah", 

"Kau  tak  bengang  ke  tengok  perempuan  tu?  Aidan  tak  pernah  jadi  macam  tu  walaupun  dengan  sesiapa.  Dengan  kau  pun  tak  pernah",  Rungut  Aliah. 

Essandra  hela  nafas.

"Aidan  sukakan  perempuan  tu",  Bidasnya  perlahan.

Gara  -  gara  Aidan  tahu  yang  dia  dan  kawan  -  kawannya  mengendahkan  Mikayla  sewaktu  Mikayla  diganggu  oleh  rakan  mereka  yang  lainnya,  Aidan  terus  tak  mahu  bercakap  dengannya.  Malahan,  lelaki  itu  tayang  wajah  tak  berperasaan.

Sungguh,  Essandra  rasakan  bahawa  dia  tidak  lagi  istimewa  di  mata  Aidan.

"Aku  menyampah  tengok  perempuan  tu".  Rungut  Aliah. 

Benci  dia  melihat  cara  Aidan. 

"Ess,  kalau  aku  jadi  kau...  dah  lama  aku  penampar  perempuan  tu.  Mengada  -  ngada.  Acah  -  acah  suci  sangat.  Bukan  dia  kena  rogol  lagi  pun  nak  demam  beria". 

Essandra  hela  nafas.

"Entahlah  Liah.  Kalau  aku  belasah  perempuan  tu,  aku  akan  hilang  Aidan  selamanya.  Aku  tak  nak  jadi  macam  tu".  Ujar  Essandra  perlahan.

Aidan  penting  bagi  dia.

Lelaki  itu  lelaki  pertama  yang  buatkan  dia  ada  harapan  untuk  terus  hidup.  Lelaki  yang  membela  dia  ketika  dia  susah.  Lelaki  yang  menjaga  dia   ketika  dia  hampir  menjadi  mangsa  kerakusan  nafsu  serakah. 

Dia  cintakan  lelaki  itu.

Essandra  hela  nafas.

Hatinya  semakin  terhiris  tatkala  melihat  bibir  merah  Aidan  mendarat  tepat  pada  dahi  Mikayla.

Tubir  matanya  terasa  hangat.

Tanpa  bicara,  Essandra  berlalu  dari  situ.  Makin  lama  dia  berdiri,  makin  terseksa  jiwanya  hendak  melihat.

Aliah  berdecit  pandang  tingkah  Aidan.

Dia  turut  berlalu  pergi.

Kelak,  dia  akan  pastikan  yang  Mikayla  disingkirkan  dari  kumpulan  mereka.  Aidan   akan  jadi  seperti  dulu  semula.














SEPASANG  iris  hijaunya  memerhati  si  gadis  kecil  yang  bermain  sendirian  di  luar  rumah.  Bibir  kecil  gadis  itu  yang  sentiasa  mengukir  senyuman  manis  buatkan  dirinya  turut  bahagia  sama.  Memerhatikan  si  gadis  telah  menjadi  rutin  hariannya  setiap  kali  pulang  dari  latihan.

"Kau  suka  dia",  Teguran  itu  buatkan  dia  menoleh  memandang  wajah  si  abang.

"Mungkin",  Dia  senyum  nipis.

"Dia  agak  comel.  Aku  tak  boleh  nak  nafikan",  Si  abang  ketawa  sinis  tatkala  memanah  ke  arah  si  gadis  kecil  yang  menjadi  pujaan  hati  adiknya.

AIDAN - Mia Cara, MikaylaWhere stories live. Discover now