Bab 21🍀

4.2K 458 47
                                    

BIBIR  merahnya  diketap.  Jika  Falqh  mampu  mrncarinya  dan  Mikayla  di  sini  itu  menandakan  tak  mustahil  bahawa  Victor  juga  mampu  mencari  mereka  berdua  di  sini.

"Qayyum!"  Langkah  Aidan  terhenti  apabila  tiga  orang  gadis  mengelilinginya  bersama  -  sama  senyuman  penuh  minat. 

Sepasang  mata  hijaunya  memandang  tiga  orang  gadis  itu  dengan  pandangan  aneh.

Kenapa  ni?

"Qayyum  nak  pergi  ke  mana?"  Soal  salah  seorang  gadis  itu.

"Nak  balik". 

"Mata  Qayyum  memang  semula  jadi  hijau  ya?"  Soal  seorang  lagi.

"Ya".

"Qayyum  tak  mahu  makan  bersama  -  sama  kami?  Kami  ada  masakan  makanan  yang  sedap  untuk  Qayyum".  Gamit  gadis  yang  ketiga.

Aidan  mengusap  belakang  kepalanya.

"Tak  boleh  dan  tak  nak.  Aku  nak  balik  untuk  makan  bersama  -  sama  isteri  aku".  Tolak  Aidan  lantas  dia  menyambung  langkah  menuju  ke  arah  rumahnya.

"Ala,  Qayyum!"  Dua  orang  gadis  itu  memaut  kedua  -  dua  lengan  Aidan.  Seorang  lagi  memeluk  tubuh  Aidan  dari  belakang.

Tak  sempat  Aidan  hendak  marah...

"QAYYUM!" 

Aidan  telan  liur  tatkala  melihat  Mikayla  yang  sedang  memakai  apron  datang  ke  arahnya  sambil  memegang  senduk  dan  menyinsing  lengan  baju.

"Lepaslah!"  Arah  Aidan  sambil  merentap  pegangan  kedua  -  dua  gadis  itu.  Namun,  makin  erat  mereka  memeluk  Aidan.

Mikayla  tayang  muka  geram  apabila  dia  berdiri  dihadapan  Aidan.

Pandangannya  jatuh  pada  dua  gadis  yang  memeluk  lengan  suaminya.  Mikayla  memandang  tajam  tangan  perempuan  yang  memeluk  pinggang  Aidan.

Hmph!

"Lepaskan  suami  aku!"  Arah  Mikayla  garang.

"Tak  nak!"  Tukas  mereka  serentak.

"Lepas!"

"Tak  nak!"  Kedegilan  itu  membuatkan  api  amarah  Mikayla  membuak  -  buak. 

Senduk  yang  dipegangnya  diletakkan  di  dalam  poket  apron  lalu  Mikayla  menarik  kuat  rambut  kedua  -  dua  gadis  yang  memeluk  lengan  Aidan.  Menjerit  kedua  -  dua  gadis  itu  dek  penangan  seorang  Airis  Mikayla.

"Lepaslah".  Aidan  menolak  tangan  gadis  yang  memeluk  pinggangnya.  Namun  gadis  itu  tetap  berdegil.

"Pergi  dari  sini.  Jangan  ganggu  suami  aku!"  Tegas  Mikayla  seusai  mengalahkan  kedua  -  dua  gadis  itu.  Habis  rambut  gadis  -  gadis  itu  tercabut  dek  kerana  Mikayla  yang  langsung  tak  mahu  mengalah.

Tanpa  membalas  mereka  berdua  terus  sahaja  berlalu  pergi  dari  situ.

Mikayla  mendekati  Aidan  semula.  Senduk  yang  berada  di  dalam  poket  apron  dikeluarkan  lalu  senduk  itu  diketuk  kuat  pada  tangan  seorang  gadis  yang  memeluk  erat  pinggang  Aidan.  Makin  lama  makin  kuat  sehingga  gadis  itu  melepaskan  pelukan.

Mikayla  menyerang  gadis  itu.

Namun  Aidan  dulu  menangkap  tubuh  itu  lalu  dibawa  masuk  ke  dalam  pelukannya.

AIDAN - Mia Cara, MikaylaWhere stories live. Discover now