Bab 46🍀

4.3K 386 451
                                    

RINDU.  Itu  yang  Aidan  mampu  tafsirkan  sebaik  sahaja  dia  tiba  di  rumah  ini.  Rumah  agam  yang  dia  beli  khas  untuk  seorang  wanita.  Sebuah  lagi  rumah  dia  sudah  belikan  khas  untuk  Mikayla  kelak.

Dedaun  pintu  dikuak  dari  luar  lalu  ditutup  perlahan  -  lahan  sebaik  sahaja  dia  melangkah  masuk  ke  dalam  rumah.

"I'm  home..."  Ujar  Aidan  seraya  membuka  langkah  mencari  kelibat  si  dia.

"Aidannnn!"  Aliah  mengukirkan  senyuman  teruja  lalu  dia  berlari  mendekati  kelaki  itu.  Tubuh  itu  dipeluknya  erat  membuatkan  Aidan  ketawa.

"Arghh,  rindunya!"  Aidan  memeluk  tubuh  wanita  itu.  Erat.

Aliah  memandang  wajah  kacak  Aidan.  Rambut  Aidan  yang  menutupi  wajah  yang  berparut  itu  dialihkan  perlahan  lalu  dicium  berkali  -  kali.

Aidan  tersenyum  suka.

Rambut  Aliah  diusapnya.

Rindu  sangat.

"Aku  rindu  tengok  kau".  Jujur  Aidan.

Aliah  tergelak.

"Rindu  eh?  Perempuan  yang  kau  rindukan  ini  yang  kau  cuba  bunuh  masa  kat  rumah  Vic.  Bila  aku  tak  sedarkan  diri  kau  mula  risau.  Kemudian,  kau  bawa  aku  keluar  senyap  -  senyap  dan  jaga  aku".  Bebel  Aliah.

"Mana  aku  tak  bunuh  kau?  Kau  cuba  nak  bunuh  anak  kita".

"Kalau  betul  pun  aku  nak  bunuh  dah  lama  aku  bunuh  Adwa.  Aku  tak  perlu  bagi  dia  nama.  Tapi,  sebab  aku  sayang  anak  kita  aku  tak  buat  macam  tu  sebab  aku  nak  tatap  dia  bila  aku  rindukan  kau.  Rindukan  lelaki  depan  aku  ni".  Tutur  Aliah  seraya  menekup  pipi  Aidan.

"Lagipun,  sebab  kau  jugalah  berparut  badan  aku  dengan  jahitan.  Dah  tak  cantik".  Rungut  Aliah  lagi.

Aidan  menarik  lembut  pipi  wanita  itu.

"Tak  payah  nak  mengada  sangat.  Lelaki  ni  juga  yang  nak  tengok  badan  kau  nanti".  Balas  Aidan  seraya  mengusap  lembut  rambut  Aliah.

"Betul  juga  kan?  Kau  juga  yang  akan  tengok  badan  aku.  Kau  kan  boleh  terima  kekurangan  aku".  Gumam  Aliah  sambil  mengukir  sengihan  pada  Aidan.

Aidan  memagut  lembut  rahang  itu  lalu  bibir  Aliah  dicium  sekilas.

Aliah  menyeringai  suka!

"Bila  aku  boleh  berkenalan  dengan  keluarga  kau,  Aidan?  Empat  bulan  dah  kita  kahwin  tapi  kau  masih  sembunyikan  aku".  Gumam  Aliah  seraya  memeluk  leher  Aidan.  Aidan  tertunduk  sedikit  dihadapan  Aliah.

Sepasang  mata  hijaunya  bertemu  dengan  mata  hitam  Aliah.

"Sekarang,  tak  boleh.  Aku  kena  kahwin  dengan  Mika.  Kalau  Mika  tahu  aku  dah  kahwin  dengan  kau.  Mesti  dia  tak  mahu  kahwin  dengan  aku". 

"Penting  sangat  ke  Mika  tu?  Lagi  penting  dari  isteri  kau  ni?"  Soal  Aliah  sambil  menayangkan  muka  cemburu.

Aidan  ketawa  kecil.

"Dua  -  dua  penting.  Aku  masih  perlukan  Mika  sebab  aku  cintakan  dia  dan  aku  perlukan  kau  sebab  kau  pandai  manjakan  aku". 

AIDAN - Mia Cara, MikaylaWhere stories live. Discover now