Bab 24🍀

4.3K 417 18
                                    

"INI  duitnya,  Lucas.  Aku  tahu  aku  boleh  percayakan  kau".  Ketawa  sinis  Lucas  membuatkan  Mikayla  perlahan  -  lahan  terjaga.

Terkejut  wanita  itu  dibuatnya  apabila  melihat  Victor  berdiri  dihadapannya.  Lucas  pula  sudah  melangkah  keluar  dari  situ.

Victor  bertinggir  agar  ketinggannya  sama  dengan  Mikayla  yang  sedang  terbaring.

"Airis  Mikayla".  Seru  Victor.

"Kau  nak  apa?"  Soal  Mikayla  kasar.  Hendak  bergerak  namun  malang  sekali  kerana  badannya  sedikit  pun  tak  mampu  bergerak.

"Aku  jadikan  kau  tebusan  sebab  aku  nak  Aidan  datang  ke  sini.  Kau  kunci  kekuatan  Aidan.  Jadi,  dia  akan  datang  tak  kira  apa  pun  yang  dia  hadapi".  Tutur  Victor.

"Kau  bodoh!"

"Awww,  bodoh?  Mika.  Kau  tu  sepatutnya  bukan  milik  Aidan.  Bukan  juga  layak  menjejakkan  di  sini.  Kau  nak  tahu  kenapa?"  Mikayla  merenung  tajam  wajah  mengejek  Victor.

"Sebab  belakang  badan  kau  ada  lambang  tu.  Lambang  yang  tak  sepatutnya  ada".

"Apa  maksud  kau?!  Kau  merepek  apa  ni  orang  tua?"  Soal  Mikayla  kasar.

"Kau  perempuan  emas.  Kunci  harta  yang  Hilal  simpan  ada  pada  kau.  Kau  tahu?  Kalau  aku  sebarkan  tentang  perkara  ni  pada  mafia.  Tentu  Aidan  akan  ada  dalam  masalah  besar.  Sebab  kau  bodoh  dia  terpaksa  jaga  kau.  Dia  tak  mahu  kau  jadi  perempuan  sesiapa.  Hilal  minta  Aidan  jaga  kau  sebab  kau  akan  jadi  obses  pada  lelaki  yang  jaga  kau.  Kau  cintakan  dia  sepenuh  hati  kau.  Kan?"  Soal  Victor.

"Tak.  Aku  bukan  perempuan  emas.  Aku  tak  ada  tatoo".

"Tapi  kau  ada,  Mika.  Nak  tahu  kenapa  ibu  bapa  kau  mati?  Datuk  kau  buat  tatoo  itu  untuk  setiap  perempuan  emas  yang  lahir  dari  keturunan  dia  dan  ibu  bapa  kau  tak  mahu  kau  mengikuti  tradisi  tu.  Jadi,  mereka  bawa  kau  lari.  Malang  sekali,  mereka  kemalangan  dan  mati.  Tinggal  anak  mereka  seorang  diri".  Tutur  Victor  bersama  -  sama  ketawa  apabila  melihat  Mikayla  seakan  ingin  menangis.

"Mika.  Kau  kena  lepaskan  Aidan.  Bukan  sikit  orang  yang  mahukan  dia.  Malahan  terlalu  ramai.  Aku  takut  kau  tak  berpeluang  untuk  mendapat  perhatian  dan  kasih  sayang  Aidan  lagi".

"Aidan  suami  aku.  Aidan  milik  aku.  Hanya  aku  boleh  jadi  isteri  Aidan.  Cinta,  kasih  sayang  dan  perhatian  Aidan  semuanya  hak  aku!  Kau  jangan  ingat  aku  nak  lepaskan  Aidan  dan  berikan  pada  perempuan  sundal  yang  melayan  nafsu  serakah  kau!"

Pang!

Terleleng  wajah  Mikayla  apabila  ditampar  Victor.

"Dia  tak  layak  dipanggil  sundal!"

"Dia  layak.  Kau  pun  sama.  Bakal  ahli  kubur!  Dah  nak  mati  pun  sibuk  buat  dosa  lagi".  Kutuk  Mikayla.

Victor  mencengkam  kuat  rambut  Mikayla.

"Aidan  akan  datang  sini.  Jadi,  aku  nak  kau  pilih  sama  ada  aku  bunuh  Aidan  atau  kau  akan  ikut  arahan  aku  untuk  laksanakan  tugas  istimewa.  Hanya  kau  aje  yang  boleh  lakukan  tugas  ini".

"T-tugas?"

"Ya.  Tugas  kau  penentu  nyawa  Aidan  dan  tugas  kau..."  Victor  mengukir  senyuman  sinis  kepada  Mikayla.

AIDAN - Mia Cara, MikaylaWhere stories live. Discover now