Bab 4🍀

5.7K 522 3
                                    

"MIKA,  bangun!!"  Suara  kuat  Aidan  menganggu  lena  Mikayla.  Terpisat  -  pisat  gadis  itu  bangun  dari  pembaringan.  Wajah  bengang  Aidan  dipandang  polos.

Pap!

Tuala  dicampak  kasar  pada  Mikayla  buatkan  gadis  itu  terkebil  -  kebil  memandang  Aidan.

"Tuala  apa  ni?"  Soalnya  polos.

"Tuala  apa  kau  tanya?  Pergi  mandi  sekarang.  Lepas  ni  kau  kena  sarapan  sebab  hari  ni  aku  nak  latih  kau!"  Tegas  Aidan. 

"Tapi  saya  mengantuk".  Rungut  Mikayla  perlahan.  Dia  kembali  baring.  Mata  dia  berat  sangat  untuk  dibuka.

Namun  begitu,  Aidan  terus  tarik  tangannya  kasar  agar  turun  dari  katil.  Tuala  itu  diletakkan  di  atas  kepala  Mikayla.

"Kau  pergi  mandi  cepat  sebelum  aku  yang  masuk  sekali  dalam  bilik  air  tu  untuk  mandikan  kau".  Ugut  Aidan.

Terus  cerah  mata  Mikayla  bila  dengar  Aidan  kata  macam  itu.

Gila!

Mustahil  dia  akan  biarkan  Aidan  masuk  ke  dalam  bilik  mandi  dengan  dia. 

Sejurus  itu,  tangan   Aidan  yang  memegang  tangannya  dilepaskan  lantas  dia  masuk  ke  dalam  bilik  mandi.

Aidan  tergelak kecil.

"Baju  kau  aku  dah  tinggal  letak  atas  katil.  Kau  bersiap  tau.  Aku  nak  keluar  kejap".  Pesan  Aidan.

"Baik  awak!" 

Bila  dengar  Mikayla  jawab  begitu...  Aidan  bingkas  keluar  dari  biliknya  melalui  jendela.  Kalau  dia  keluar  ikut  pintu  mesti  dia  akan  terserempak  sama  dengan  Essandra.  Dia  tak  mahu  perkara  itu  berlaku.

"Aidan". 

Aidan  menghela  nafas  bila  dia  melihat  Victor  sudah  duduk  di  atas  pagar  besi.  Tak  faham  betul  dengan  lelaki  tua  ini.

"Kau  nak  apa,  Vic?"

"Hari  ni  kau  kena  selesaikan  tugas.  Sangat  -   sangat  penting  untuk  kau,  Aidan".  Ujar  Victor  bersama  sengihan  sinis.

"Kenapa  aku?  Jaz,  Luf,  Ash...  takkan  yang  lain  tak  boleh  buat?  Kenapa  kau  mesti  pilih  aku?"  Soal  Aidan  tak  puas  hati.

Berkali  -  kali  dia  terima  tugasan  untuk  membunuh.  Dia  dah  penat  melakukan  semua  itu!

"Kenapa  Aidan?  Selama  ini  kau  tak  pernah  mengeluh.  Kau  tak  pernah  pertikaikan  arahan  aku.  Kenapa  hari  ini  kau  persoalkan  arahan  aku?  Kenapa,  Aidan  Qayyum!?"  Bentak  Victor  bengang.  Wajah  tua  itu  langsung  berubah  tegang  menandakan  bahawa  dia  tak  suka  perlakuan  Aidan.

Aidan  ketap  rahang.

"Kau  pertikaikan  arahan  aku  sebab  perempuan  tu  kan?  Kau..."

"Fine!  Aku  ikut  arahan  kau.  Mana  gambar  tu?!"  Bidas  Aidan  kasar.  Dia  hulurkan  tangannya  pada  Victor.

Victor  senyum  puas  hati.

Sejurus  itu,  sekeping  gambar  di  berikan  pada  Aidan.

"Kau  kena  hati  -  hati.  Jangan  tinggalkan  sebarang  jejak.  Kali  ni  dia  ahli  golongan  kaporat.  Lebih  berharta  dan  banyak  mata  memandang.  Kau  silap  langkah,  kau  mati".  Pesan  Victor.

AIDAN - Mia Cara, MikaylaWhere stories live. Discover now