Bab 2🍀

6.6K 608 22
                                    

BULAN  yang  bersinar  cantik  di  langit  direnungnya  lama.  Dia  tersenyum  nipis.

Dah  lama  rasanya  dia  tak  menjenguk  adiknya  dan  juga  anak  buahnya.

Agak  -  agaknya,  anak  buahnya  pun  sudah  besar  panjang.

"Aidan",  Dia  terus  pusingkan  tubuh  tatkala  melihat  Essandra  melangkah  mendekatinya.

"Kau  nak  apa  Ess?"  Soal  Aidan  hairan.

Jarang  Essandra  tayang  muka  tak  puas  hati  sebegitu  padanya.  Dia  ada  buat  salah  besar  ke?

"Siapa  perempuan  tu,  Aidan?  Kau  kutip  perempuan  tu  kat  mana?"

"Takkan  tentang  perempuan  tu  kau  nak  kecoh?"  Soal  Aidan  geram.  Bengang  bila  Essandra  sentiasa  sibuk  mahu  menentukan  hidupnya.  Perempuan  itu  bukan  sesiapa  padanya.

"Masalahnya  aku  tak  kenal  perempuan  tu  dan  perempuan  tu  nampak  naif,  Aidan.  Kau  bawa  perempuan  senaif  dia  dalam  tempat  yang  bahaya",  Tegur  Essandra.  Dia  pandang  tulus  wajah  Aidan.

Aidan  ketap  gigi.

"Kau...  kau  ada  hati  dengan  perempuan  tu,  Aidan?  Sebab  tu  kau..."

"Aku  akan  ajar  ikan  tu  cara  nak  pertahankan  diri.  Sama macam  aku  ajar  kau.  Muktamad",  Ujar  Aidan  tegas  lantas  dia  berlalu  pergi  meninggalkan  Essandra  seorang  diri.

Perempuan  itu  hanya  memerhatikan  kelibat  Aidan  yang  sudah  semakin  menghilang.

Tak  tahu  mengapa.

Tapi  hatinya  diserang  perasaan  kecewa.

Aidan  sukakan  perempuan  itu?  Tak  mustahil  kerana  dia  nampak  macam  mana  pandangan  Aidan  pada  perempuan  itu.  Dia  kenal  Aidan  bagaimana.







MIKAYLA  membelek  baju  yang  tersarung  pada  tubuhnya.  Rambut  dia  di  ikat  sanggul.  Mujur  Aidan  berikan  baju  berlengan  panjang  kepada  dia.  Tak  lah  dia  terdedah  sangat  di  hadapan  orang  lain.

Seusai  itu,  Mikayla  buka  pintu   bilik  Aidan.

Sebaik  sahaja  daun  pintu  dikuak,  langkahnya  terhenti  tatkala  melihat  Aidan  yang  berdiri  di  hadapan  pintu  bilik.

"Aku  baru  nak  buka  pintu",  Kata  Aidan  perlahan.

"Oh...  saya  nak  cakap  terima  kasih  sebab  belikan  baju  ni  untuk  saya",  Ujar  Mikayla  bersama  senyuman  ikhlas.

Aidan  senyum  segaris.

"Takkan  aku  kejam  sangat  nak  suruh  dia  orang  tengok  badan  kau  kan,  ikan?  Lainlah  kalau  kau  dah  kahwin  dengan  aku.  Pakai  baju  aku  pun  aku  tak  kisah",  Ujar  Aidan  berseloroh.

Mikayla  terkebil  -  kebil.

Apakah?

Aidan  senyum  senget  pandang  Mikayla.  Dia  menapak  mendekati  gadis  itu  membuatkan  Mikayla  terundur  ke  belakang. 

"Aw...  awak",

Gabra  terus  jadinya  apabila  tangan  kekar  Aidan  memegang  kuat  bahunya.

Cuak!

Aidan  leraikan  ikatan  sanggul  Mikayla.

"Kalau  kau  nak  keluar  dari  bilik  aku,  jangan  sesekali  pun  ikat  rambut  macam  tadi.  Faham  tak  ikan?"  Soal  Aidan  tegas.

AIDAN - Mia Cara, MikaylaWhere stories live. Discover now