Bab 57🍀

5.8K 485 62
                                    

"MIKA",  Mikayla  terus  menayangkan  muka  menyampah  tatkala  matanya  menjamah  seraut  wajah  Aidan.  Dah  tiga  hari  lelaki  ini  tinggal  di  rumah  Ghibran.

"Mika  buat  apa  dalam  bilik  lama  -  lama?"  Soal  Aidan  sambil  tersengih  -  sengih  memandang  Mikayla.

"Buat  apa?  Saya  bertemu  janji  dalam  bilik.  Sekurang  -  kurangnya  bilik  saya  ni  selamat  sikit  dari  syaitan  jantan  macam  awak".  Sinis  Mikayla.

"Apa  cakap  macam  itu?  Mika  berdating  dengan  siapa?  Janganlah  cari  pengganti.  Abang  cemburulah.  Abang  nak  tengok  siapa  yang  berjaya  ambil  perhatian  Mika  sampai  lama  sangat  kat  dalam  bilik".

"Awak  nak  tengok  sangat?  Pergi  ambil  wuduk  dan  solat.  Kemudian,   awak  akan  jumpa  gerangan  yang  berjaya  buat  saya  jatuh  hati  tu.  Lembab.  Dengan  Allah  pun  nak  cemburu".  Kutuk  Mikayla  lantas  berlalu  meninggalkan  Aidan  yang  sudah  hilang  kata.

Memalukan  betul  dia  ni.

"Mikaaaa".  Rengek  Aidan  lalu  dia  menyaingi  langkah  Mikayla.  Gaya  wanita  itu  nampak  menyampah  saja  dengan  dia.  Adakah  ini  kesan  pembawakan  bayi?  Kenapa  bayi  mereka  begitu  membenci  dia?

"Mika".  Tangan  Aidan  menyentuh  lembut  perut  Mikayla  membuatkan  Mikayla  terus  menampar  wajah  lelaki  itu.

Aidan  terkedu.

"Saya  kata  jangan  sentuh  perut  saya!"  Jerkah  Mikayla  lantas  dia  kembali  masuk  ke  dalam  bilik.  Hilang  terus  mood  baik  dia!

"Kau  buat  apa  kali  ini,  Aidan?"  Tegur  Essandra  geram.

Bebal  betul  Aidan  ni.  Tangan  tu  asyik  tahu  menyentuh  saja.  Sikit  -  sikit  pegang  bahu  Mikayla.  Sikit  -  sikit  perut.  Jangan  ditanya  berapa  kali  Mikayla  mengamuk  disebabkan  seorang  Aidan  Qayyum.

"Aku  sentuh  perut  dia..."  Balas  Aidan  perlahan.

"Kenapa  Mika  marah  sangat?  Apa  yang  kau  dah  buat  kat  dia  sebelum  ni?"  Soal  Essandra  ingin  tahu.

Aidan  mengemam  bibir.

"Kau  tahu  kan  aku  dah  sentuh  Mika?"

"Mestilah  aku  tahu  kalau  tak  macam  mana  Mika  boleh  pregnant,  bebal".  Kutuk  Essandra  geram.

Aidan  tersengih  serba  salah.

"Bila  aku  mula  sentuh  Mika...  Mika  menangis  dengan  sangat  teruk  dan  menjerit  tanpa  henti.  Tapi,  aku  tak  berhenti  juga.  Aku  tetap  memanfaatkan  tubuh  dia   memandangkan  dah  setahun  aku  tak  dapat  menyentuh  tubuh  dia.  Waktu  tu,  aku  cium  perut  dia  dan  aku  cakap  aku  akan  menghukum  dia  dengan  kesakitan  sebab  dia  asyik  melawan  cakap  aku.  Aku  tak  pukul  dia  tapi  aku  cuma  gunakan  badan  dia  untuk-"

"Puaskan  nafsu  kau?"  Soal  Essandra  sinis.

Aidan  mengangguk  perlahan.

"Mika  sangat  lembik  lepas  aku  berhenti.  Nak  menangis  pun  dia  tak  mampu..."

"Jijiknya".  Essandra  memandang  seraut  wajah  Aidan.

"Apa?"

"Aku  rasa  kau  ni  jijik.  Tak  malu  dengan  Tuhan  ke?  Tak  sedar  kau  dah  menganiaya  Mika?  Padanlah  dia  marah  sangat  bila  kau  sentuh  dia.  Tentu  setiap  kali  kau  sentuh  perut  dia tu  dia  akan  teringat  apa  yang  kau  dah  buat  pada  dia.  Kau  memang  sangat  -  sangat  selfish,  Aidan".  Ujar  Essandra  tegas.

AIDAN - Mia Cara, MikaylaWhere stories live. Discover now