Bab 7🍀

5.2K 481 14
                                    

MIKAYLA  pandang  sayu  wajah  wanita  tua   yang  sedang  berehat  di  tengah  laman.  Tak  faham  kenapa  Victor  tergamak  untuk  berikan  dia  tugas  seberat  ini.  Sebelum  ini,  lelaki  itu  hanya  berikan  dia  tugasan  untuk  mencederakan  orang.  Itupun  wanita  -  wanita  yang  curang  di  belakang  suami  mereka.  Memang  patut  pun  dia  belasah!

Bang!

Mikayla  kelu  tatkala  melihat  wanita  tua  itu  sudah  tergolek  jatuh  ke  tanah.  Kepalanya  berlubang.

Bang!

Dia  lekas  tunduk  tatkala  tembakkan  itu  menghala  ke  arah  dia  pula.

Shit!

Ada  seseorang  sedang  cuba  mengambil  alih  tugasnya!  Orang  itu  cuba  membunuhnya.

Bang!  Bang!

Peluru  dimasukkan.   Kemudiannya  dia  halakan  ke  arah  figura  yang  bergerak.

Bang! 

Bang!

Bang!

Tanpa  belas  peluru  dilepaskan.  Figura  itu  masih  lagi   cuba  menembaknya.

Bang!

Tepat  mengena  sasaran.  Figura  itu  jatuh  rebah.

Mikayla  senyum  sinis.

Dia  terus  melangkah  turun  dari  bangunan  terbiar  untuk   bergerak  pulang.  Tahu  sangat  agenda  Victor  yang  ingin  membunuhnya  kerana  lelaki  separuh  umur  itu  tahu Aidan  akan  buat  sesuatu  yang  gila  tak  lama  lagi.













"ESS,  macam  mana?  Menjadi  tak?  Kau  tidur  dengan  Aidan?"  Soal  Aliah  teruja  sebaik  sahaja  dia  melangkah  masuk  ke  dalam  bilik  Essandra.

Essandra  hela  nafas.

"Nak  tidur  macam  mana  kalau  Aidan  tak  cintakan  aku?"  Soal  Essandra  lirih.

"Apa  kena  mengenanya  dengan  cinta?  Aidan  tu  lelaki.  Kau  goda  ajelah  dia.  Mesti  boleh  runtuh  punya!"  Ujar  Aliah  penuh  yakin.

"Tak!  Lelaki  lain  mungkin  akan  tergoda.  Tapi  bukan  Aidan.  Aidan  tak  macam  tu",  Dia  seka  air  matanya.

"Kau  ni  cepat  sangat  angkat  bendera  putih.  Kau  sanggup  ke  tengok  Aidan  jadi  milik  Mika?  Kau  tak  kisah?"  Soal  Aliah  sinis.

"Aku  tak  sanggup.  Tapi  Aidan  tak   mahu  pandang  aku.  Apa  yang  aku  boleh  buat  lagi,  Liah?  Dia  pilih  Mika  dan  bukannya  aku.  Aku  rasa  malu  sangat.  Dia  sikit  pun  tak  tergoda  bila  aku  buka  baju  ni  depan  dia".  Sugul  wajahnya  gara  -  gara  seorang  Aidan.

"Jaket  tu  Aidan  punya  ke?" 

Essandra  mengangguk.

"Aidan  bagi  jaket  ni  sebab  dia  sayangkan  aku  sebagai  seorang  kawan".  Hati  rasa  pedih  bila  dia  ingatkan  kembali  bicara  Aidan.

Walaupun  Aidan  tak  menghina,  tetapi  dia  rasa  maruahnya  jatuh  kerana  Aidan  tak  langsung  berminat  dengan  dirinya.

"Chill,  Ess.  Vic  pun  tengah  cuba  nak  singkirkan  Mika".  Bicara  Aliah  buatkan  perhatian  Essandra  teralih.

"Betul  ke?"  Soal  Essandra  teruja.

"Ya",

"Macam  mana?  Bukan  Vic  selalu  akur  dengan  Aidan?  Aidan  tak  marah  ke?"  Hairan  Essandra  dibuatnya.  Kalau  Aidan  diserang  amukkan  amarah,  jangan  nak  cakap  apa  -  apa.

AIDAN - Mia Cara, MikaylaWhere stories live. Discover now