Aryan memandu kereta BMW Nya dengan speed yang laju. Amarah dihatinya serta merta sahaja hilang.
'you comeback'
KRINGG KRINGG
"Hello" kata si pemanggil.
Aryan mendengus kasar.
"Hm!" balas jejaka itu.
"Hey broo! I know her location!" kata si pemanggil itu lagi.
Aryan menggerutkan dahinya. Speed kelajuan semakin ditekan.
"Apa!?" balas Aryan dengan dingin. Orang dahlah tengah serabut.
"Your girl. She lives in Malaysia right now. Dia baru je habis dari oversea" kata si pemanggil itu lagi.
"Oh really? Cari semua latar belakang dia yang terbaru. Aku on the way" kata Aryan lalu mematikan talian.
TUT..
"Wtf~" maki Jayden.
Hm, bertuah aku dapat abang macam ni.
Adriana mengemaskan ke semua bajunya ke dalam beg bagasi bewarna biru. Hari ini dia mahu pergi jauh, dia tak nak menyusahkan kawan baiknya itu lagi.
Cukuplah duit yang dia ada sekarang ni untuk menampung hidupnya selama 3 bulan nanti.
Tok tok tok
"Ad! Kau kat dalam ke?! Ni ada orang nak jumpa dengan kau dekat bawah!! Cepat turunn!!" jerit Syas yang sedang mengetuk pintu bilik Adriana.
Adriana mengzipkan begnya untuk yang terakhir.
"Ye!! Aku datang!" jerit Adriana kembali.
Beg bagasi itu disorokkan dahulu di dalam almari. Perlahan-lahan rambut dikepalanya itu dilepaskan.
'fuhh, relax' bisik hati gadis itu.
Adriana terus berlari kearah pintu lalu dibuka dengan pantas. Terserlahlah wajah kawan baiknya itu muncul dihadapan.
"Amboi, kau cantik-cantik ni nak pergi mana ha? Shopping ke?" tanya gadis itu bertubi-tubi.
"Hehe. Takde papelah. Eh ni wey, siapa yang kau cakap datang tu? Dia nak jumpa aku ke? Lelaki ke perempuan?" kata gadis itu kembali. Ditanya bertubi, dibalas pon bertubi.
Bestkan? Haha
"Entahlah. Aku tak kenal. Sebab dia pakai mask, so aku rasa macam.. Entahlah" kata Syas.
Adriana sudah mula mencarut dibait mulutnya.
'ey budak ni, aku baling dengan tong drum kang baru tau taik wangi ke busuk' carut Adriana.
"Haa ngumpat akulah tu!!" tebak Syas.
Adriana dengan sekelip mata sahaja terus tersengih seperti kerang busuk.
"Dah jomlah" ajak Syas. Kesian pulak biarkan tetamu tu tunggu lama ii. Eh, tetamu ke?
Baru sahaja gadis itu mahu melihat wajah Jayden, jejaka dihadapannya ini terus membuka mulut.
"Hye Ad. Long time no see" kata Jayden dengan sinis.
Setelah mendengar itu, Adriana terus membulatkan matanya dengan besar. Wajah jejaka dihadapannya itu terus dipandang.
Jayden dan Razz terus tersenyum sinis.
Syas yang berada di sebelah Adriana terus mencuit gadis itu.
Adriana langsung tidak menghiraukan cuitan daripada kawan baiknya itu, malah dia terus memikirkan cara untuk dia dan Syas melarikan diri dari sini.
"Why ? Think about to run huh ?" kata Razz pula. Senyuman sinis terukir.
Razz ni dia boleh baca fikiran orang melalui gerak-geri mata mereka sahaja. You can't lie with him.
Adriana sudah menelan air liurnya. Bukannya dia tidak tahu yang mafia dihadapannya ini bukanlah mafia yang biasa..
Tetapi mafia yang sangat digeruni di German, Spain, dan Los Angelas. Tetapi mereka sangat fasih dalam bahasa Malaysia.
Sebab mereka juga mempunyai Syarikat yang besar di Malaysia. Mustahillah kalau tak faham bahasa Malay.
Lelaki dihadapannya ini, bukanlah lelaki yang biasa.
Jayden, seorang Assasin.
Razz pula seorang Headhunter.
Dah tak ada jalan lain lagi.
Adriana terus menundukkan kepalanya kearah lantai.
"Why , give up?" sindir Jayden.
Adriana diam.
"Ikut kitaorang sekarang! Luweis nak jumpa kau!" kata Jayden dingin. Seketika wajah gadis disebelah Adriana itu dipandang.
"Hey" sapa Jayden dengan lembut. You are here.
Syas yang sedang seperti pening itu terus memandang kearah lelaki dihadapannya ini.
Dahinya dikerut kecil.
"You glow up so good" kata Jayden peramah.
"Huh?" kata gadis itu.
"Nope, nothing. Let's go!" gesa Jayden.
Jazz dan Jayden lekas bangun daripada sofa yang empuk itu.
"Wey, take care dekat rumah. Aku balik lambat sikit harini. Jangan tunggu aku tau" kata Adriana perlahan. Bahu Syas ditepuk.
"Kau nak pergi mana? Diorang ni sape?" tanya gadis itu bertubi-tubi.
"Diorang kawan lama akulah. Don't worry" pujuk Adriana.
"Serious?"
Adriana mengganguk laju.
Syas tersenyum kecil. Seketika wajah Jayden dipandang.
"You ni betul ke kawan lama Ad?" tanya Syas menginginkn kepastian.
Jayden mengganguk. Hm, terpaksa mengaku jelh sial.
"Serious?"
"Yes" balas Jayden.
YOU ARE READING
PSYCHO MAFIA
Romance"du bist mein (kau milik aku)" , Leher yang sedang menangis itu dicekik kuat. Senyuman sinis terukir di bibir seolah-olah senyuman yang penuh dengan kisah sejarah. Air matanya mengalir mengeluarkan warna merah cair.. "D-darah !??"