bab 23

3.1K 190 1
                                    

KRING KRINGG !!!

Bunyi alarm kepunyaan Nira memenuhi ruangan bilik mereka berdua. Rayyan menggosok-gosokkan matanya dengan perlahan. Wajah Nira yang sedang berdiri tegak seraya memegang jam itu dipandang.

"Kau kenapa ni ?!" , marah jejaka itu dengan penuh kesabaran. Yelah, mana taknya kalau pagi-pagi buta dikejut sebegini.

Hilang mood.

Nira menjelirkan lidahnya keluar.

"Blekk!! Pergi mandi!!" , kata gadis itu seraya menepuk-nepuk kaki Rayyan.

Rayyan menikam tajam ke arah anak mata milik Nira.

Nira menelan air liurnya pahit.

Pulak dah.

Rayyan hanya diam. Bantal yang berada disebelahnya itu di baling  tepat2 ke muka Nira.

PAP !

Kali kedua.

PAP !

Nira terus memejamkan matanya dengan rapat. Wtfish..

Baru sahaja gadis itu mahu memandang ke arah Rayyan semula , jejaka itu sudah berlari masuk ke dalam bilik air.

"WOIII !!!!" , jerit Nira dengan sangat kuat.

Rayyan yang baru sahaja membuka air itu terus tertawa dengan terbahak-bahak. Kelakar pula apabila melihat isterinya itu mengamuk. Haha.

             Mia menghidangkan lima buah menu makanan di atas meja.

Juice orange yang baru dibuat itu diletakkan dengan penuh berhati-hati.

"Where's Syas ?" , soal Mia.

Jayden hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu. Begitu juga dengan Rayyan dan Razz.

"Pelik betul lah korang ni" , kata Mia dengan perlahan.

Tiba-tiba..

"LEPASLAH !!!!" , kedengaran satu suara yang sedang meminta tolong.

Aryan yang sedang mengikat tangan Syas dari belakang itupon terus mencium telinga gadis itu sekilas.

Cup!

Syas menggigilkan badannya sekali imbas.

"Apa ni cium telinga orang !?? Tak ada telinga ke !!?" , jerit gadis itu lagi.

Nira yang baru sahaja keluar daripada dapur itu terus mengerutkan dahinya.

"Kaulah telinga aku" , jawab Aryan mendatar. Tangan gadis itu ditarik menuju ke arah dapur.

Kelihatan para penonton sedang menyaksikan gelagat mereka berdua dengan mulut yang ternganga. Jejaka itu berdehem perlahan.

Sampai sahaja di hadapan meja makan , badan gadis itu diletakkan dengan kasar ke atas kerusi.

"Aduh" , adu gadis itu perlahan.

Tidak lama kemudian Aryan pula yang beransur duduk di sebelah Syas. Wajah Syas dipandang.

Kening diangkat tanda ' apa? '

Mia yang sedang menuangkan segelas minuman kepada mereka berEnam itu terus duduk.

"Okay guys! Let's eat!" , kata Mia dengan nada yang sedikit teruja.

Nira dan Syas menghirup bau aroma masakan itali itu. Hmm sedap. Mangkuk berisikan bubur mushroom itu dicapai. Tapi tidak kesampaian.

Rayyan menarik mangkuk itu lalu menuangkan ke dalam mangkuknya dengan berhati-hati. Kini tinggal separuh sahaja isi mushroom. Nira membulatkan matanya besar.

"Nanti kumpul dekat low room" kata Aryan dingin. Wajah mendatarnya menyuap sesudu nasi ke dalam mulut.

Razz hanya menganggukkan kepalanya sahaja.

"Big mission ?" , soal Rayyan. Satu deheman kasar dilepaskan daripada mulut Aryan menandakan 'iya'.

Jayden terus tersenyum dengan lebar. Yay! Dah lama dia tidak dapat memegang senjata. Akhirnya.. 😈

"Get ready. Aku tahu lepas makan ni terus pergi low room" , ucap jejaka itu lagi. Dingin.

"Ya ya!" , balas Jayden malas.

Cakap banyak kali pulak, ingat aku ni pekak ke?

"Shopping khaja" , bisik Nira kepada kawannya itu. Kaki Syas disepak dengan kuat.

"App! What?" , dengus gadis itu kasar.

Nira membuat bahasa insyarat kepada Syas. Yaa, dia memang suka belajar bahasa insyarat since umur 9 tahun lagi.

Syas pon sama. Tapi dia taklah pandai sangat kalau bab ni.

"Aaa.." , Syas mengganguk tanda setuju.

Gadis itu mengerling sekilas ke arah Mia yang dari tadi elok membaca perbualan mereka itu. Syas tersengih seperti kerang busuk. Ala, kantoi.

Keningnya diangkat.

Kereta ferrari berwarna hitam meluncur laju ke atas jalan raya. Mia memandu dengan penuh profesional. Di kerling sebentar wajah Syas dan Nira yang sudah ternganga besar itu.

Haih , kids.

"Kita nak pergi mana ni kak Mia ?" , tanya Syas lembut.

"Shopping" , kata Mia tanpa memandang ke arah gadis itu. Mia memakirkan keretanya di ruangan bawah tanah.

Nira terus mengerutkan dahinya tanda pelik.

"Dah sampai ke ?" , tanya Nira hairan.

Mia menanggalkan seatbeltnya daripada pinggang lalu mengambil bag tangan berjenama gucci miliknya itu. Senyuman paling manis terukir di bibir.

"Jom" , Mia melangkah keluar daripada keretanya dengan penuh bergaya. Rambutnya yang panjang itu diikat membentuk BunHair.

Syas turut keluar daripada kereta lalu membetulkan sedikit tudungnya. Begitu juga dengan Nira.

"Dah ?"

Syas dan Nira mengangguk.

Mia mengunci pintu keretanya  sebelum melangkah ke arah pintu masuk. Punat lif ditekan.

Mereka bertiga masuk ke dalam lif apabila pintu lif sudah terbuka menandakan kini giliran mereka pula untuk masuk.

Keadaan menjadi sedikit sunyi apabila masing-masing hanya mendiamkan diri. Mia melihat wajahnya ke arah cermin lif.

"Let's selfie girls!" , ajak Mia dengan teruja. Iphone-12 dikeluarkan.

Syas dan Nira terus membuat posing smile apabila Mia hendak menekan snap.

Kcik!

Apabila sudah selesai mengambil gambar , Mia terus post kepada Aryan.

Ting! Pintu lif terbuka.

Sekali lagi Syas dan Nira terpesona dengan permandangan disini.

"Jom" , Mia menarik tangan kedua-dua gadis itu.

Semua pakaian yang dijual di sini tampak sangat cantik! Bag tangan berjenama tinggi pon ada.

"You guys carilah baju apa yang cantik dekat sini. Akak nak pergi kedai sana kejap. Nanti kalau dah siap , call akak tau" , ucap Mia dengan lembut.

"Okay!!" , balas Syas dengan Nira teruja.

Mia tertawa kecil apabila melihat gelagat mereka berdua ini. Kalah budak kecil.

"Okay jaljaa!!" , kata Mia sedikit menjerit. Dia pun nak cute jugak. Asyik serious je.











first of all , author nak minta maap okay?  Sorry lambat update..  lupa! ╯_╰ ♥♥

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now