bab16

3.4K 202 5
                                    

"Mengapa ini semua , harus berlaku.." , nyanyi seorang jejaka yang sedang memegang mic di atas sofa.

Tangannya elok diletakkan di atas dada.

"Adakah ini semua , karna diriku.." , jejaka itu mengelap air matanya dengan kasar.

Tiba-tiba..

"But every time you hurt me the less that i cry.. And every time you leave me the quicker this tears dry.. " , Razz datang memeluk bahu Jayden.

"And every time you walk out the less i love you.."  , sambung Jayden.

"Baby we don't stand a chance ! It's sad but it's true !"

Mereka berdua terus melepaskan pelukan masing-masing.

"I'M WAY TOO GOOD AT GOOD BYE !!" , jerit mereka berdua dengan kuat.

"Hoo hoo !!" , Jayden mengelap air mata Razz yang berpura-pura menangis itu.

Razz turut melakukan hal yang sama.

"Dahlah , penat bodoh layan kau" , kata Razz mendatar.

Kaki elok diletakkan di atas meja. Popcorn Jayden ditendang dengan kuat.

Habis jatuh bersepah di atas lantai.

Razz terus mengeluarkan iphone-12 miliknya daripada kocek seluar.

Jayden yang melihat itu terus membulatkan matanya dengan besar.

"DASAR CELAKA ! SINI KAU AKU KERJAKAN !!" , jerit Jayden seraya mengejar Razz yang sudah lari lintang-pukang itu.

"HAHAHAHAHH" , Razz ketawa dengan terbahak-bahak sambil berlari.

Sedang Razz elok berlari , jejaka itu tidak memandang ke hadapan. Malah hanya menoleh ke belakang untuk melihat Jayden yang sedang mengejarnya itu.

Tiba-tiba..

BUKK

"Adoii !!" , adu Razz dengan kuat. Habis jejaka itu sudah terniarap di atas lantai.

Syas yang terasa dia sudah melanggar seseorang itu terus meletakkan kotak besar itu ke bawah.

Gadis itu terus membulatkan matanya dengan besar.

"Omo omo Razz !!" , ucap Syas sedikit cemas.

Dia hanya mampu menutup mulutnya sahaja menggunakan tangan. Takkan nak pegang tarik pula ?

Razz memandang ke arah Syas.

"You buat apa bawak kotak besar gedabak ni Syas ?" , kata Razz seraya bangun.

Nasib baik tak sakit.

"Sorrylah , saya cuma nak bawa barang-barang saya ni naik ke atas je.. Habis saya nak study apa kalau tak ada benda ni" , kata gadis itu.

Razz mengeluh perlahan.

"You boleh je suruh guard hantarkan" , balas Razz.

"Tapi saya tak nak susahkan guard" , kata gadis itu lagi.

"Aryan kan ada" , balas Razz seperti tidak mahu kalah.

"Dia sibuk !!" , tengking gadis itu dengan kuat.

Automatis Razz dan Jayden yang baru sahaja sampai itu terus terhinjut ke belakang.

Mak aih.

Garangnye.

Syas yang baru sahaja tersedar dia baru sahaja menengking ke arah dua ekor beruk itu terus menggeleng.

"S-saya n-naik dulu" , kata gadis itu seraya menggangkat kembali kotak besar ke pangkuan.

Pusing sahaja ke belakang , gadis itu terus berhenti.

Jelas matanya membulat apabila melihat sosok tubuh Aryan yang sedang elok berdiri di atas tangga. Jejaka itu hanya memberi riaksi kosong.

Aryan terus melangkah masuk ke dalam bilik tanpa memandang ke arah gadis itu.

BUKK !

Pintu bilik ditutup dengan kasar.

Syas yang melihat itu terus memaki-hamun dirinya di dalam hati.

Wajah Razz dan Jayden dipandang.

Razz hanya memandang ke arah dinding manakala Jayden terus membuat memek muka warning.

"Ayok , tak tayok. Aryan sudah merajuk ! Dia susah tau nak kena pujukk.. You kena bagi dia reward" , kata Jayden seraya tangan membuat riaksi takut.

Syas mengerutkan dahinya.

"Reward ?" , tanya gadis itu polos.

          Masuk sahaja ke dalam bilik , Syas terus meletakkan kotak-kotak itu ditepi katil.

Wajah Aryan dipandang.

Aryan pula terus-menerus termenung ke arah cermin. Elok memfokuskan dirinya.

EHEM !

Syas berdehem dengan kuat.

Automatis itu membuatkan tubuh Aryan terus menolah ke arah sisinya. Wajah Syas di pandang.

Kening diangkat tanda 'apa? '

Gadis itu terus memuncungkan bibirnya seperti itik. I tak pandai pujuk laki ..

"Sini" , arah Aryan dingin.

Syas hanya akur. Gadis itu perlahan menghampiri Aryan.

"NUR SYAS AXENDRA" , penuh jejaka itu menyebut. Tepat.

Syas pula sudah gugup apabila namanya dipanggil dengan penuh.

Habislah , nak.

"Can you be mine tonight ?" , kata Aryan dengan penuh romantis.

Syas pula sudah mengangakan mulutnya dengan besar. Am i pekak ? Tell me that i'm not pekak ! Pls..

"A-apa a-wak.. Eh , s-sa-saya b-belum..eh , s-saya p-pe-period.. Eh , t-tak tak" , ucap gadis itu gugup. Tak tau nak cakap apa.

Nak cakap period , minggu lepas dia dah keluar. Aiguu..

Aryan pula hanya mengangkat kening.

' ada lagi ? '

"B-boleh tak e-esok ? L-lusa ? M-minggu depan ?" , Kata Syas seperti memohon.

Aryan menggeleng.

"No excuse , darling" , ucap jejaka itu seraya mengangkat tubuh kecil itu.

"ARGHH !!" , Habis satu rumah terkejut akibat jeritan nyaring gadis itu.

Aryan pula sudah tersenyum miang.

My day.

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now