bab 24

3K 187 25
                                    

Syas memandang ke arah sahabatnya disebelah. Gadis itu tertawa kecil.

"Comel pulak kakak husband kau! Haha" , kata Nira seraya mereka berjalan di tengah-tengah mall. Telefonnya dikeluarkan.

Aplikasi wattpad dibuka.

"Sempat lagi kau ea" , ucap Syas yang melihat rakannya sedang  fokus membaca novel di telefonnya. Ha, macam readers lah! Hahaha 😜

Syas membelek-belek harga di setiap baju yang menarik perhatiannya. Seketika matanya dibulatkan dengan besar. Mak aih , mahalnya!!

Bila difikirkan balik. Aryan ada bagi dia kad kredit semalam. Tiba-tiba Syas tersenyum penuh makna.

Hehe (づ ̄ ³ ̄)づ.

Setelah 2 jam mereka berada di dalam mall itu , Mia mendapat deringan telefon daripada seseorang.

but , you won't see me break 
Call you up in 3 days
Oh , send you a bouquet 
Sayin' its all mistakes
Drink my troubles away
Oh a glass of champagne
And you know ~~

"Yesi" , Kata Mia apabila button hijau ditekan. Kini mereka berada di dalam cafe. Lunch.

"What ?! Haha padan muka kau" , Mia tertawa kecil seraya mengenyitkan matanya ke arah Syas.

Syas mengangkat kening.

"Aaa , it's normal. You just lost 15K not 5 million , bro" kata Mia seraya tertawa lagi sekali.

"You want to talk with her ?" , Mia memandang ke arah Syas yang sedang bermain telefon itu.

Mia menepuk tangan Syas perlahan.

' apa ? '

' your husband ' balas Mia dengan bahasa insyarat.

Syas membulatkan matanya dengan besar. Gadis itu menggeleng kepalanya beberapa kali.

' oki '

"She's not here. I'm sorry" Mia terus mematikan talian.

Tiba-tiba ketawa Mia yang dari tadi di tahan akhirnya terlepas juga. Hahaha. Nampak sangat adik iparnya ini tidak tahu harga german macam mana. Lagi-lagi mall yang mereka pergi itu.

"Apa you beli sweetie ?" , tanya Mia seraya memandang ke arah bag-bag yang dibeli oleh gadis itu tadi. Syas tersengih.

"Cantik sangat bajunya kak Mia" , kata Syas.

Mia hanya mengangguk faham.

Wajah Nira dipandang.

"You tak beli ?" , soal Mia.

Nira yang mendengar itu terus mengangguk.

"Of course" , kata Nira seraya tersengih seperti kerang busuk.

"Haha nice !! Lepasni kita nak pergi mana eaa.. Hmm" , Mia memegang dagunya seraya berfikir.

Semua konco-konco Aryan sudah berada dihadapan rumah mewah 3 tingkat milik seorang Dato' disitu. Setiap orang hanya diberi satu senjata sahaja.

Peluru ? Cukuplah tu 😂

"Boss. Boss Aryan mana ?" , tanya salah satu konconya disitu.

Jayden yang sedang menguyah chewing gum hanya memandang datar.

"Ada kat belakang kau tu" , kata Jayden selamba. Jejaka itu turun daripada pokok.

Lelaki berbadan tegap tadi terus memandang ke arah belakangnya. Air peluh terus keluar.

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now