Syas cuba untuk mengambil buku math yang berada di atas gerobok itu. Dia memang malas betul bab study ni.
Mulalah kena overnight.
"Hish buku ni pon ! Aku hempuk kau karang !" , marah gadis itu lalu menghentakkan kakinya.
Mukanya di tekup.
5 saat..
"Hey" , kedengaran suara garau menegur Syas.
Syas menggangkat wajahnya.
"Hey" , balas gadis itu mendatar.
"Are you crying ?" , lelaki itu sedikit terkejut apabila melihat mata gadis di hadapannya ini mula memerah.
Syas lap kasar air matanya dengan tangan.
Dia tadi tidak nampak sangat wajah lelaki ini. Apabila pandangan sudah mulai beransur jelas , Syas terhinjut ke belakang.
Aryan memandang Syas dengan pandangan yang sukar ditafsir. Habis urat-urat di lehernya sudah timbul.
"A-a-ary-" , terpotong.
"Siapa buat kau nangis ? Cakap dengan aku !" , tengking Aryan yang sudah naik dua oktaf.
Semua public yang berada di situ terus memandang ke arah mereka berdua. Syas sudah tidak sedap hati.
"A-awak j-jom" , Syas cuba untuk menarik lengan sasa jejaka itu untuk pergi. Tetapi Aryan menepis.
Aryan memandang ke arah buku yang gadis ini mahu ambil tadi tetapi tidak sampai. Wajah Syas di pandang.
Di ambil buku itu lalu menarik tangan Syas dengan kasar.
Kaunter dituju.
Tinggi Aryan sangatlah tinggi. Berbanding pula dengan tinggi Syas yang baru mencecah 158 cm ..
Aryan pula dah 191 cm.
Rasa-rasanya tinggi Syas dekat bawah bahu Aryan ke dada ?
Syas meminta Aryan untuk menghantarnya ke kedai telefon. Katanya gadis itu memerlukan telefon lagi satu untuk mengulang kaji pelajarannya pada bulan ini.
Aryan hanya akur.
"Telefon apa nak beli ?" , soal Aryan yang sedang memandu.
"Telefon biasa je" , kata Syas sedikit perlahan.
Aryan memandang gadis di sebelahnya ini sekilas.
"Aku belikan kau Iphone-12 ? Suka ?" , kata Aryan.
Aryan memakirkan kereta Audi-nya pada kotak parking dengan cermat.
"Iphone ?" , tanya gadis itu.
Aryan mengganguk.
"Saya tak pandai guna iphone lah" , kata gadis itu lagi.
"Aku ajar" , Aryan melepaskan seatbelt seraya mencapai telefon pintarNya.
"Jom" , Jejaka itu keluar terlebih dahulu lalu membukakan pintu untuk Syas.
"Janganlah macam tu" , Syas keluar daripada kereta.
"Why ?" , tanya Aryan.
"Saya ada tanganlah. Boleh buka sendiri" , kata gadis itu seolah-olah merajuk. Langkah dituju ke pintu mall.
Aryan yang mendengar itu terus tersenyum nipis.
"That's what i want to hear" , ucap Aryan perlahan. Pintu penumpang ditutup kemas.
YOU ARE READING
PSYCHO MAFIA
Romance"du bist mein (kau milik aku)" , Leher yang sedang menangis itu dicekik kuat. Senyuman sinis terukir di bibir seolah-olah senyuman yang penuh dengan kisah sejarah. Air matanya mengalir mengeluarkan warna merah cair.. "D-darah !??"