bab 29

2.8K 168 14
                                    

Syas mengambil tempat duduk bersebelahan dengan Adriana. Matanya masih lagi kelihatan biasa. Daripada dia memandang lelaki itu , lebih baik dia pandang wajah gadis disebelahnya ini.

Aryan hanya memerhati sahaja.

"Sweetie . Come here" , panggil Aryan dengan penuh romantis.

Jayden dan Rayden terus membuat reaksi hendak muntah apabila mereka pertama kali mendengar Aryan melembutkan suaranya. F*ck.

Gadis itu kekal diam.

"One . Two-"

Gadis itu terus bangun dan mengambil tempat duduk di sebelah suaminya. Makin berkerutlah dahinya.

Aryan tersenyum nipis.

Mata terus memandang ke arah kedua lelaki dihadapan. Sh*t

"Bro , like seriously ?! Am i dreaming right now ??" , ucap Jayden seraya memegang kepalanya dengan erat.

Tak pernah2 abangnya ini menjadi sweet. Tiba-tiba kalini? Ahhhh

BUKK!!

Rayden menumbuk kepala Jayden dengan kuat.

"Arghh!!"  , jerit jejaka itu.

"Kau tak mimpi" , balas Rayden mendatar.

"F*ck"

Aryan hanya mampu menggeleng-gelengkan kepalanya sahaja. Dia tiada mood sekarang. Entah kenapa tiba2 dia hendak bermanja dengan gadis ini. Haih , pelik2.

Adriana memejamkan matanya.

Daripada aku dengar diorang berdua ni gaduh macam biawak , baik aku tidur.

"Oi" , bahu Adriana disentuh.

Mata gadis itu terus terbuka.

"Apa"

Jayden tersengih seperti kerang busuk. Tangannya digengam.

"Boleh kau masakkan aku makanan tak ? Aku laparlah .." , kata Jayden meleret. Ingat nak kesian ke. Rasa nak tendang adalah.

Lambat-lambat Adriana mengangguk.

"Yeay!!"

Baru sahaja gadis itu mahu menuju ke arah dapur , dengan pantas Syas memanggil Adriana semula.

"Adriana !"

Gadis itu menoleh ke arah belakang.

"Aku tolong" , sambung gadis itu lagi. Mendengar perkataan itu Adriana terus tersenyum girang.

Sebenarnya dia tak pandai masak. Hehe. Setakat meggi dua tiga bungkus dia pandailah.

Apabila kelibat kedua gadis itu sudah hilang, Aryan terus membuka suara.

"Aku rasa kita patut bincang hari lain" kata jejaka itu mendatar. Bukan apa , dia rasa ini adalah masanya untuk mereka berehat sebentar memandangkan sekarang tiada lagi musuh yang hendak datang.

Jayden mengerutkan dahinya.

"Maksudnya kita cutilah , bengap" , ucap Rayden apabila melihat wajah Jayden yang keseluruhan zero itu.

Jayden yang mendengar itu terus mengOo kan saja.

Tiba2...

"YEAHHH!!! AKHIRNYA!!" , jerit jejaka itu dengan gembira.

Aryan dan Rayden hanya mampu menggelengkan kepala mereka sahaja.

              "ouch" , Adriana menarik semula tangannya yang baru sahaja terkena periuk panas itu. Sakit ya ampun!! Jarinya dimasukkan ke dalam mulut bagi untuk meredakan rasa lecuh.

"Lain kali hati2. Kan dah kena" , ucap gadis itu lembut.

Syas mengambil tangan Adriana supaya menuju ke arah sinki. Kebetulan air tengah sejuk.

"ARGHHH!!!" , jerit gadis itu kuat apabila rasa lecuhnya mula  memerah.

"Sabarlah. Ada jugak yang kena makan kaki japgi. Sape suruh kau pergi sentuh periuk yang tengah mendidih tu ?! Bijak betul" , omel gadis itu seraya memegang tangan Adriana.

Mulut dikembungkan.

Hm.

Kalah mak aku bebel.

Habis sahaja membalut tangan gadis itu menggunakan kain , Syas terus menyuruh Adriana untuk menyediakan pinggan dan mangkuk sahaja.

Sedang Adriana sibuk meletakkan satu-persatu pinggan di atas meja , satu suara tiba2 datang memecahkan latahnya yang sudah lama tersimpan.

"WOI"

"Oh mak kau jatuh lokang aku ketawa hohohoho" , tangan tiba-tiba ditujukan ke hadapan. Adriana membuat lagak gaya seperti hero.

"HAHAHAHAH" , tawa Jayden pecah. Jejaka itu terus memegang perutnya dek kerana penat ketawa.

Adriana terus mengerutkan dahinya ketat. Jantan ni memang nak tempah maut dengan aku. Tu kalau rambutnya aku botakkan terus jadi tayar kereta.

Bisik gadis itu di dalam hati.

"Tak payah nak kutuk aku dalam hati. Ada hati nak botakkan kepala aku. Kau ingat senang ke ha nak buat rambut style barat ni??" , bebel Jayden.

Pipi Adriana ditekan ii sehingga gadis itu tertolak sedikit ke belakang.

"Dah2 lah tu Jayden. Kau pergi duduk sekarang !" , marah Syas yang sedang menuang lauk di dalam mangkuk itu.

Jayden menjelirkan lidah panjangnya keluar. Blerkkk.

      

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now