"Apenda ni bodoh!! Habis kotor baju aku lah sial !" jerit Razz dengan kuat. Haih, bala².
Jayden mengeluarkan lidahnya seraya mengenyitkan mata kirinya bagi tanda mengejek jejaka itu.
"Kau ni memang tempah maut kan !" marah Razz lagi. Kasut kerjanya itu dibuka lalu dicium.
"Eeww..geli sial" kata Jayden seraya membuat memek geli.
"Jangan hampakan aku kasut. Kau tu dahlah mahal" bisik Razz kepada kasut kesayangannya itu.
"Oi, apa main bisik-bisik tu? Nak em em dengan kasut ke ha??" kata Jayden buat kali yang kedua.
Tanpa membuang masa, Razz terus mendapatkan sasaran di muka Jayden. Satu.. Dua..
PAKK!
"Arghhh!!! Jazz louise !" jerit Jayden dengan sangat kuat. Hampir satu office itu dapat mendengar suara lantang jejaka itu.
"HAHAHAH! nice bro" kata Aryan yang elok berada diatas kerusi kerjanya itu. Diorang sekarang ni dekat dalam bilik Aryan.
Razz tersenyum kemenangan.
"Puas? Nak rasa lagi sebelah?" kata Razz seraya memegang lagi satu kasut kirinya.
Jayden menghembuskan nafasnya laju. Amarah dihatinya semakin membuak-buak. Habis calar muka suci aku babi !!
Baru sahaja Jayden mahu mencekek leher Razz, Tiba-tiba pintu bilik itu dibuka.
"Bro, she's here. Nak suruh dia masuk ke?" tanya Leong mendatar.
Jejaka itu segak sahaja memakai baju t-shirt berwarna hitam serta cermin mata diatas kepala.
"Suruh dia masuk" kata Aryan dengan dingin.
"Oke" balas Leong.
Leong Karl itu terus menoleh ke arah belakangnya lalu berkata sesuatu.
"Masuk. Dia dekat dalam" Kata Leong kepada Adriana.
Adriana hanya mampu mengganguk sahaja.
Perlahan-lahan kakinya ini melangkah masuk ke dalam bilik mewah itu. Dia tau yang nyawanya sekarang ni tidak lama .
Dia sudah redha.
Sampai sahaja di depan meja Aryan, iaitu Boss+ketua kumpulan mereka, Adriana terus menggangkat mukanya.
Aryan tidak berkata apa-apa malah dia terus-menerus melihat wajah Adriana.
"Aku tahu kau tak mampu nak bayar hutang abang kau tu, tapi aku ada dua pilihan yang boleh selesaikan hutang kau tu sekelip mata. Sama ada kau nak yang nombor satu atau dua" kata Aryan dingin.
"A-apa dia?" kata Adriana gagap.
"Satu, aku nak kahwin dengan kawan kau. And dua, aku akan bunuh adik-beradik kau dekat kampung kalau kau tak bayar dalam masa one week. Choose" kata Aryan lalu tersenyum sinis.
Mendengar itu Adriana terus membulatkan matanya dengan besar. Bunuh ? Kahwin ? Dengan siapa!?
"K-k-kawan y-yang ma-mana s-satu?" tanya Adriana ketakutan.
"Nur Syas Axendra" kata Aryan mendatar.
✨
"Kahwin ?" kata Syas dengan nada meninggi. Garunknye.
Razz dan Jayden terus menutup telinganya. Perempuan ni memang suka jerit eh? Diaorang ingat suara diorang tu macam Ariana Grande ke?? Hish.
"Sabar girl, benda boleh bincang" pujuk Razz dengan tenang.
"Kahwin dengan siapa? Kenapa saya yang kena kahwin dengan dia ?" tanya gadis itu bertubi-tubi.
Jayden dan Razz terus meraupkan rambut mereka ke belakang.
"Your friend dalam bahaya! Kalau you tak nak kahwin dengan boss i, Adriana and her family will die! You want it?!" kata Razz lagi. Tetap dilembutkan.
"Adriana?" tanya gadis itu perlahan.
"Yes" balas Jayden mendatar.
"Hm, tak ada cara lain ke?" kata Syas pening. Matanya kelihatan sangat penat.
"Itu je caranya" jawab Jayden.
"Boleh saya jumpa dengan dia?" kata gadis itu seperti sudah setuju dengan pilihan mereka.
Razz dan Jayden memandang kearah satu sama lain.
"Of course" balas kedua-dua jejaka tersebut.
🇸🇩❤Aryan mengangkat deringan talifon daripada iphone 12 miliknya itu. Tangan terus berhenti daripada mengscroll instagram Syas.
<unknown>
60+13******5
Is calling...name : [syasxendra✨]
Aryan yang melihat tulisan nama tersebut terpapar di skrin iphone 12 miliknya itu terus menggangkat talian.
"Hello" kata Aryan dingin.
"Hello" balas orang di sana. "Can we meet?" kata gadis itu lagi.
Aryan masih lagi tenang.
"Sure. Jumpa dekat Restoran Lewius Family jam 3 petang" kata Aryan mendatar.
"Okay" balas gadis itu sepatah.
TUT .
Selepas sahaja Aryan mematikan talian, Syas terus bangun dan memilih baju yang sesuai untuk dia pakai petang ini.
Rantai silver berbentuk love dicapai lalu disarung. Handbag jenama Gucci diambil.
Kunci kereta dicapai.
YOU ARE READING
PSYCHO MAFIA
Romance"du bist mein (kau milik aku)" , Leher yang sedang menangis itu dicekik kuat. Senyuman sinis terukir di bibir seolah-olah senyuman yang penuh dengan kisah sejarah. Air matanya mengalir mengeluarkan warna merah cair.. "D-darah !??"