bab15

3.3K 198 7
                                    

Aryan hanya melihat Syas yang sedang menangis di tepi katil itu. Tiada rasa bersalah langsung.

Syas menekup wajahnya dengan rapat.

Malas nak tengok wajah lelaki yang entah siapa itu.

Aryan hanya memandang gadis itu dengan pandangan yang kosong , dalam hatinya sudah menjerit kegembiraan.

Finally , you are MINE ..

Aryan menanggalkan bajunya untuk pergi mandi. Di pandamg wajah Syas sekilas.

"Tak nak mandi ke ?" , tanya Aryan mendatar.

Syas hanya menggeleng dengan laju.

"A-awak ma-mandilah dulu" , kata gadis itu serak-serak basah.

"Hm" , Aryan terus mencapai tuala di bilik pakaian. Pintu toilet diputar.

KTUK !

Lepas sahaja mendengar Aryan menutup pintu bilik air , Syas terus mengelap air matanya dengan kasar.

Gadis itu cepat-cepat mencapai telefonNya yang berada di atas meja solek.

Syas berjalan perlahan-lahan menuju ke arah pintu.

Gadis itu memusingkan pemutar pintu dengan berhati-hati.

Buka sahaja pintu itu , Syas terus tersenyum dengan lebar.

Tiba-tiba...

TEN TEN TEN TEN TEN TEN

"Eh , bunyi apa ni ??!" , ucap Syas gelabah.

TEN TEN TEN TEN TEN TEN TEN

Gadis itu sudah berulang-ulang kali cuba untuk menutup pintu itu , tetapi gagal.

TEN TEN TEN --

Syas yang melihat alarm kecemasan itu sudah berhenti terus menarik nafas lega.

Tiba-tiba ada satu pasang tangan yang menutup pintu bilik tersebut dengan kasar.

Syas terus memandang ke belakang.

Upsi.

Aryan memandang gadis itu dengan wajah dingin. Matanya jelas tampak sangat marah.

Syas terus memandang ke arah lantai.

' nape debar-debar ni '

"Pergi mandi ! Baju seluar semua ada dekat dalam bilik tu" , kata Aryan dengan dingin.

Syas yang mendengar itu terus berlari lintang-pukang masuk ke dalam bilik yang di maksudkan oleh jejaka itu.

BUK !

Pintu bilik ditutup.

Syas menarik nafas dalam-dalam.

"Macam harimaulah dia tu" , ucap gadis itu seraya membelek-belek semua pakaian yang elok tersusun.

Apabila sudah selesai mengambil baju apa semua. Syas terus membuka pintu.

Gadis itu hanya berjalan ke hadapan tanpa melihat wajah jejaka itu yang sedang membelek telefon.

       Usai sahaja selesai mandi. Syas terus mengeringkan rambutnya menggunakan tuala di hadapan cermin.

"Hm.. Macam mana aku nak keluar ni" , ucap gadis itu perlahan.

"Tapi , dia dah sah jadi suami aku" , bebel gadis itu seorang diri.

Syas terus mengikat rambutnya berbentuk Bun Style.

          Syas terus keluar daripada bilik air dengan perasaan yang gugup. Rasa macam ada 10 ekor harimau yang berada di dalam bilik itu seraya membuatkan dia berasa sangat takut.

Syas berjalan ke arah bahu katil.

Dia memandang Aryan perlahan.

Aryan yang berasa dirinya diperhatikan itu terus memandang ke arah gadis itu.

Kening diangkat tanda 'apa?'

"Katil saya mana ?" , ucap gadis itu perlahan seraya memandang kaki.

Aryan yang melihat isterinya  kekok itu terus menarik.

Automatis Syas terbaring di sebelah jejaka itu.

"Ni katil kau. Dengan aku" , kata Aryan serak-serak basah. Nak tidur mungkin.

Aryan bangun dari katil untuk menutup lampu , tetapi Syas menahan.

"Awak !" , jerit Syas dengan kuat.

Aryan memandang ke arah gadis itu.

"Jangan tutup lampu , please.. Saya takut" , ucap Syas yang sedang memujuk itu.

Aryan terus mendengus dengan kasar.

Tup !

Lampu tertutup.

"ARGHH !" , Syas terus bangun daripada katil lalu mencari Aryan.

Ha , dah dapat.

Gadis itu terus memeluk lengan Aryan dengan kuat.

"Maaf" , kata gadis itu takut.

Aryan yang merasa ada tangan yang sedang memeluk tangannya itu terus tersenyum dengan lebar.

Rasa lega dia bila gadis yang dicintaiNya ini ada dekat bersamanya.

( cewah ayat author (´∀`)♡ )

"Kenapa blackout ?" , tanya Syas kepada Aryan.

Aryan hanya diam.

Jejaka itu terus membuka pintu bilik untuk keluar.

"Bak phone" , pinta Aryan.

Syas terus memberikan telefonnya kepada Aryan. Aryan mencari lampu di dalam telefon itu untuk disuluh.

Aryan menarik tangan gadis itu untuk mengikutinya.

Syas hanya akur.

Tup !

Lampu terbuka.

Aryan memandang ke arah kelibat seseorang yang berada di sebalik plug itu.

"Fiuh.. Nasib baik hidup" , ucap orang itu.

"Kau buat apa kat situ" , kata Aryan dingin.

Jayden memandang ke arah suara abangnya itu.

"Tak ada apa-apa. Tadi aku main plug kat bilik. Lepastu tiba-tiba blackout pulak haha" , kata Jayden lalu tersengih.

Takut kena marah lah tu.

"Saya nak pergi dapur kejap. Lapar" , kata Syas lalu ingin melepaskan gengaman jejaka itu yang sangat kuat.

Aryan hanya diam.

Perlahan-lahan Aryan terus menarik gadis itu masuk ke dalam pelukan.

Syas terkaku.

Matanya dibulatkan dengan besar.

"You're my wife now. where did you go. I have to be there" , ucap Aryan seraya memandang mata gadis itu dalam.

"Faham ?" , kata Aryan lagi.

Syas yang sedang blur itu terus mengganguk dengan laju. Tiba-tiba hatinya berasa debar-debar.

"Look at me" , Aryan menggangkat dagu gadis itu.

Syas terus memejamkan matanya rapat.

"Tengok mata aku sebelum aku cium kau" , ugut Aryan seraya tersenyum sinis.

Syas terus membulatkan matanya dengan besar.

Mata Aryan dipandang.

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now