bab 28

3K 172 8
                                    

Rayden melangkah masuk ke dalam kereta Aryan yang sudah terbuka luas. Cermin mata hitamnya diturunkan sedikit.

Wajah Aryan dipandang.

"Kau buat apa panggil aku ? Nak mati ?" , ucap Rayden ingin menghilangkan rasa sunyi di dalam kereta itu.

"Kau mati dulu" , balas Aryan mendatar.

Rayden berdecit perlahan sebelum volume radio itu dipusingkan dengan kuat.

I WISH THAT WE COULD BE LIKE THAT , WHY CAN'T WE BE LIKE THAT ? 'CAUSE I'M YOU-

Rayden menurunkan volume itu kepada perlahan. Haih , kenapalah lagu sendu keluar.

"Asal slowkan ? Nak mati ?" , tegur Aryan dengan tenang.

Rayden terus menikam tajam anak mata hazel milik jejaka itu.

"F*ck"

Aryan tertawa kecil apabila mendengar perkataan yang keluar daripada mulut Rayden. Mereka kini berhenti di sebuah taman yang agak sunyi. Hanya terdapat beberapa orang sahaja yang duduk dan menikmati suasana malam disitu.

Rayden menghempas pintu kereta Aryan dengan kuat.

BAMM!!

Aryan hanya mengendahkan sahaja dengan sikap bangsat jejaka itu. Kepala digeleng-gelengkan beberapa kali.

Lampu depan menyala bagi menandakan kereta itu sudahpon dikunci.

Sekarang , mereka berdua hanya mengenakan t-shirt polo berwarna hitam sahaja. Rayden menanggalkan cermin mata hitamnya lalu diselitkan di bajunya.

Aryan memasukkan kedua-dua belah tangannya ke dalam kocek seluar.

Kedua jejaka kacak itu berjalan menuju ke arah tempat yang jauh daripada orang. Apabila sudah jarak beberapa kaki disitu , mereka mengambil angin malam dengan tenang.

Aryan menutup matanya dengan rapat.

Begitu juga dengan Rayden.

15 minutes ago..

Aryan membuka kelopak matanya dengan perlahan. Senyuman nipis terukir dibibir.

"Why you bought me here , bro ?" Rayden memandang ke arah jejaka disebelahnya itu.

Pandangan yang datar itu dihadiahkan kepada Rayden.

"Saja. Ambil angin"

"Ceh , kau gaduh dengan bini ke , bro ?" , soal Rayden seraya keningnya diangkat beberapa kali. Senyuman sinis terukir dibibir kacak itu.

Aryan yang mendengar itu terus mengerutkan dahinya seribu.

"Tak. Kau bila nak kahwin ? Tunggu mampos ?" , Aryan mencuba untuk menukar topik.

Jelingan yang tajam itu menoleh ke arah hadapan. Lain aku tanya , lain dia jawab. Celaka.

"Tak ada perempuan" , jawab Rayden malas. Dia memang malas nak ambil tahu pasal bab kahwin macam ni. Buat semak kepala je.

"Kau tu 26 tau. Bukan 23. Perasan muda" , kata Aryan mendatar.

Pfft.

"Aku muda lagilah !! Kau tu dah tua! " , balas Rayden tidak mahu kalah.

Sebenarnya , Aryan dengan Rayden ini hanya selang 2 tahun sahaja. Means, Aryan sekarang 28. Rayden 26.

"F*ck"

Tiba-tiba Rayden teringatkan sesuatu..

"Bro... "

Aryan memusingkan matanya malas. Telefonnya berdering.

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now