Syas berjalan perlahan-lahan untuk kembali ke hotel itu tetapi dihalang oleh satu kereta mewah yang sedang hon ke arahnya.
PON PON
Syas tertunduk sedikit ke arah pemandu kereta tersebut lalu tangan dicantumkan bagi insyarat meminta maaf. Tiba-tiba pemilik kereta Lamborghini itu menurunkan tingkap keretanya.
Kepala dikeluarkan sedikit.
"Come in !!" jerit si jejaka itu dengan ramah.
Syas mengerutkan dahinya. Ah , masuk jelah !
Gadis itu terus masuk ke dalam kereta mewah itu. Seketika Syas terpesona dengan kereta ini.
Inilah kali pertama dia dapat rasa menaiki kereta Lambo. Walaupon rendah tetapi best.
Rasa macam nak racing pulak.
"Hai.. I'm so sorry for bothering you.. I'm sorry" , ucap gadis itu perlahan.
Dia malu.
"Sokay , no problem. Lagipun kita dah pernah jumpa kan ? Remember ?" , kata jejaka kacak itu.
Syas seperti sedang memikir sesuatu. Mengingat kembali wajah si jejaka di sebelahnya ini.
Ah. Mamat tu.
"Oh.. Awak mamat yang dekat kapal terbang haritu kan ?" , jawab Syas selamba. Tiba-tiba dia cepat-cepat menutup mulutnya.
Adu , kantoi panggil dia mamat.
Jejaka itu ketawa kecil.
"Sorry~~" , kata gadis itu lalu tangannya diletakkan di mulut.
Rayyan mengganguk.
"I'm Rayyan. You ?" , soal Rayyan.
"I'm Syas" , balas Syas ramah.
Mendengar jawapan gadis itu, Rayyan terus memandang wajah Syas.
"Syas Axendra ?" , soal Rayyan lagi.
Syas tidak menjawab malah mengganguk perlahan.
Di teliti setiap inci wajah Syas. Daripada atas hingga bawah.
"Oh. Gotcha" , kata Rayyan perlahan.
Telefon iphone-12nya dicapai.
"Gotcha ?" , soal gadis itu polos.
Rayyan memandang Syas sekilas.
"Nothing" , balas jejaka itu mendatar.
Syas curi-curi lihat ke arah phone Rayyan yang seperti sedang whatsapp seseorang. Yang dia dapat melihat adalah perkataan yang dia tak faham.
"You tengah tengok apa tu ?" , perli Rayyan mendatar.
Mata masih lagi fokus kepada skrin telefon.
Syas tersentak.
"T-tak ada apa-apa" , jawab gadis itu seperti tiada apa yang berlaku.
Rayyan tersenyum nipis.
Apabila sudah selesai berchat , Rayyan memberhentikan keretanya di sebelah Starbucks. Tali pinggang di buka.
"Kita buat apa dekat sini ?" , soal Syas pelik.
"Jumpa someone" , jawab Rayyan ringkas.
Syas hanya memandang Rayyan sekali lalu.
'Huh, nak jumpa girlfriend lah tu. Kalau ye pon hantarlah aku dekat Mall ke apa ke. Ni tak. ' bebel gadis itu di dalam hati.
YOU ARE READING
PSYCHO MAFIA
Romance"du bist mein (kau milik aku)" , Leher yang sedang menangis itu dicekik kuat. Senyuman sinis terukir di bibir seolah-olah senyuman yang penuh dengan kisah sejarah. Air matanya mengalir mengeluarkan warna merah cair.. "D-darah !??"