Aryan tersenyum dengan lebar. Pen ditangan terus-menerus dipusingkan seperti kipas. Ceyee ≧∇≦.
"Happy nampak bro. Ada apa-apa berita menarik ke ? Selalunya kalau syarikat kita ni naik 10 billion pon kau tak kisah. Ni apa cer ? Mabuk ke ?" kata Jayden selamba.
Mula-mula dia pun terkejut jugak bila melihat abangnya ini tersenyum lalu ketawa sendiri. Takut tak waras pulak.
Aryan memandang kearah Jayden lalu tersengih.
"er akzeptiert mich, bro!" (dia terima aku, bro!). Kata Aryan seraya tersenyum.
Dah lima tahun dia tak senyum macam ni. Hm.
"Seriously bro!?" kata Jayden seakan tidak percaya.
Baru berapa minit je dia dengan Razz datang ke rumah gadis itu.
And now dah accept ? Cepat bethol.
"Sii" balas Aryan lagi.
"Nanti dah kahwin jangan lupa aku hiks" kata Jayden dengan pernuh drama.
"Hotak kaulah" kata Aryan mendatar.
"Btw, kawan dia yang kita kurung tu dah kira langsailah?" kata Jayden.
"Nope. Belum lagi. Tunggu semua dah selesai baru aku lepaskan" jawab Aryan dingin.
"Oki bro" kata Jayden.
Kerusi kayu di hadapan meja kerja Aryan itu diambil lalu dipijak. Sehelai kertas kerja jejaka itu diambil lalu dimasukkan ke dalam mulut.
"Arghe Ahe reghe" kata Jayden yang sedang menguyah kertas kerja tersebut.
Aryan yang mendengar itu terus membulatkan matanya kearah Jayden. Jejaka itu sedang elok berpusing-pusing diatas kerusi.
"WOII CELAKA!!"
😈
"MANA PEREMPUAN TU!??" jerit Aryan yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam bilik kurungan tersebut. Memang tergerak hatinya dari tadi mahu melihat Adriana.
Tetapi dah tak ada.
Sial.
Kesemua konco-konco Aryan termasuk Jayden dan Razz turut berlari kearah bilik kurungan.
Mereka semua terus berbaris menghadap Aryan.
Aryan yang sedang berapi itu terus membuka mata.
"Tak ada apa-apa kesalahan ke?" perli Aryan apabila melihat konco-konconya itu diam.
K2 menolak bahu K1. K1 terbatuk.
UHUK !
Alamak.
K1 memandang kearah Aryan. Jelas Aryan sedang memandang kearahnya juga.
Matanya terus menikam tajam.
"S-s-saya m-mi-mint-minta m-maaf boss" ucap K1 tergagap-gagap.
Aryan berjalan kearah K1.
"Kau ni memang dah banyak pahala ke nak mati?" kata Aryan dengan lembut. Kolar baju K1 dibetulkan.
"S-s-saya tak nak mati boss" kata K1 ketakutan. Bergigil badannya apabila bossnya menyebut perkataan 'MATI'.
"Aku nak kau cari perempuan tu sampai dapat! Kalau tak aku kelar leher kau hidup-hidup" tengking Aryan kepada K1 dan konco-konconya yang lain juga.
YOU ARE READING
PSYCHO MAFIA
Romance"du bist mein (kau milik aku)" , Leher yang sedang menangis itu dicekik kuat. Senyuman sinis terukir di bibir seolah-olah senyuman yang penuh dengan kisah sejarah. Air matanya mengalir mengeluarkan warna merah cair.. "D-darah !??"