Rayyan memberi laluan kepada Nira dengan membuka pintu hadapan keretanya seraya tersenyum. Nira membalas senyuman.
"Sayang nak makan apa ?" tanya Rayyan dengan lembut.
"Apa2 pon boleh ganteng" balas Nira girang. Gadis itu tersenyum lebar.
Rayyan hanya mengangguk
"Diorang nak gerak pukul berapa tu " , soal gadis itu. Pelik jugalah sebab tadi bila Jayden menalifon Rayyan, Rayyan cakap 'japgi aku datang' . Tapi tak gerak pon dari tadi.
Last update pagi tadi pukul 7. Sekarang dah pukul 3 petang
"Lepas makan ni kita pergi , okay ?" kata Rayyan.
"Mana pula jantan ni !? Janji pukul 8 sekarang dah pukul 4 petang. Buat anak ke apa !!" Jayden menghempas kerusi dihadapannya.
Zack hanya mampu menggelengkan kepalanya beberapa kali sahaja. Siapa lagi kalau bukan si Rayyan tu ? Memang tak menetapi masa.
"Relaxlah bro. Bukan tak pernah kenal dia kot" kata Phill mendatar.
Jayden menghembus nafas kasar.
"MEMANG AKU TAK PERNAH KENAL DIA PON !" ,jerit jejaka itu dengan sangat kuat. Kepala anak buahnya di sebelah ditumbuk.
Eh budak ni
"Ni semua salah kau. Kalau kau tak duduk sebelah aku, memang takkan kena tumbuk !!" , kini leher anak buahnya itu pula menjadi mangsa.
"T-tuan !!!!"
Jayden menggelengkan kepalanya.
Bukkkk
Pintu ditendang dengan kasar.
Aryan menghampiri Jayden.
"Kau ikut aku" hidung Jayden ditarik supaya keluar daripada bilik itu.
"Arkhh !!" Jayden meringis kesakitan
Setelah mereka berdua sudah jauh daripada bilik , Aryan menolak hidung Jayden dengan kasar.
Jayden menangis.
"Kau ni kenapa musibat !" marah Jayden
Aryan hanya memberi pandangan datar kepada adiknya itu. Ada aku kisah
"Kau jaga si Syas tu sekejap. Aku nak keluar" kata Aryan dengan dingin.
"Itu jeeee !??? Seriously bro" Jayden menumbuk bahu Aryan.
Aku dah geram ni. Habis merah hidung aku
"Yea. Kau duduk dalam bilik tu sekali. Duduk dekat bilik air, jangan keluar. Kalau kau keluarr, memang hilang nyawa kau" arah Aryan.
"Bilik air ?? What the h*ll" , jejaka itu meraup rambut perangnya ke belakang.
Aryan hanya mengangkat keningnya sahaja.
"Okay fine. Kau nak pergi mana"
Aryan menggeleng.
"Tak pergi mana. Ada hal sikit"
"Kau nak suruh aku buat apa dekat bilik air tu ? Tengok-" bukkk
Satu tumbukan mendarat di perut jejaka itu.
"Bukan. Jaga bini aku jap. Tak payah buat apa2. Duduk dalam tu diam-diam" Aryan melangkah pergi meninggalkan Jayden keseorangan disitu.
"f*ck" Jayden kembali masuk ke dalam bilik.
Nantilah pukul 8 baru dia masuk. Sekarang ni dia hendak makan sahaja.
Zack menepuk kepala Jayden.
"Ar cakap apa bro ?" Zack berkata.
Jayden memandang tajam ke arah mata hazel milik Zack. Zack tersengih seperti kerang busuk.
"Teman aku makan. Aku lapar" Jayden jalan mendahului langkah Zack. Lembab
"Sabarlahh" Zack berlari anak mengejar jejaka itu.
Tok tok tokPintu diketuk beberapa kali. Syas bangkit daripada perbaringannya lalu membuka pintu. Jayden memandang ke arah anak mata hitam gadis itu dengan mendatar.
Syas mengangkat kening tanda kenapa
Jayden tidak membalas. Jejaka itu terus masuk menuju ke arah meja solek.
Kepala dilentokkan disitu seraya beralaskan dengan tangannya.
Ah jangan kacau. Dia ngantuk.
"You buat apa dekat sini Jayden ? Aryan mana" soal gadis itu hairan
Mata masih tertutup.
"Aryan ada hal. Dia suruh i teman you. Dah jangan kacau i. I ngantuk ni" Jayden tidur
Syas mengerutkan dahinya.
Pelik2
Pintu kembali ditutup. Syas memperlahankan suhu aircond di dalam biliknya. Sejuk
Syas tidak sampai hati mahu mengejutkan jejaka itu supaya bangun , tapi takpelah. Tidur jelah
Mata ditutupkan perlahan2.
Lampu dibiarkan terbuka
YOU ARE READING
PSYCHO MAFIA
Romance"du bist mein (kau milik aku)" , Leher yang sedang menangis itu dicekik kuat. Senyuman sinis terukir di bibir seolah-olah senyuman yang penuh dengan kisah sejarah. Air matanya mengalir mengeluarkan warna merah cair.. "D-darah !??"