bab 25

3K 190 14
                                    

Kon bertukar tangan.

"Ummm !!" , Jayden menyumbat aiskrim berperisa vanila itu ke dalam mulutnya dengan rakus. Jejaka itu menghayati setiap bait rasa aiskrim.

"What a delicious ice cream" , kata Jayden seraya memandang ke arah pakcik tadi. Senyuman paling manis dilemparkan kepada Jayden.

"Thankyou kids" , kata pakcik itu ramah. Bahu jejaka itu ditepuk.

Syas yang sudah berasap itu terus mengembungkan mulutnya besar. Tangan dikepalkan penumbuk.

Mia menepuk-nepuk belakang gadis itu supaya beransur tenang. Nira pula sedang sibuk menghabiskan aiskrim coklatnya yang sudah separuh itu.

"Relax sweetie" , pujuk Mia lembut.

Syas menarik nafas dalam. Tarik. Hembus.

' kena beli lain lah ni ' bisik hati gadis itu.

Aryan yang baru sahaja sampai  terus meletakkan tangannya ke dalam kocek seluar. Mata helangnya sibuk memerhatikan 4 orang yang sedang berdiri di salah satu kedai aiskrim disitu.

Jejaka itu menghampiri mereka.

Kedengaran satu tapak yang baru sahaja sampai disebelahnya. Syas menoleh ke arah Aryan. Wajahnya yang masam itu menyapa jejaka itu.

Nak gaduh pasal shopping tu ? Nantilah. Kang kepala kau japgi aku makan.

Aryan hanya memandang datar.

Syas menghulurkan tangannya kepada Aryan. Mulutnya dipaut.

Jejaka itu mengerutkan dahinya pelik. Dah kenapa budak ni ?

Melihat suaminya itu tidak menyambut , gadis itu terus berjalan meninggalkan Aryan di belakang.

"Dia nak kau pegang tangan dia lah , bongok !" , marah Mia seraya mengetuk kepala Aryan dengan kuat.

Jejaka itu mengaduh perlahan.

Sebelum Aryan hendak mengejar langkah Syas , rambut pony kakaknya itu ditarik sehingga tercabut. Haha.

"F*ck!!" , Mia menumbuk kepala Jayden.

"Woi. Apahal aku yang kena pulak" , kata Jayden tidak puas hati.

Mia memandang ke arah Jayden.

"Kau kan adik aku" , kata Mia selamba. Tangan Nira dicapai.

Jayden yang mendengar itu terus membuat riaksi ingin muntah. Kakak lah konon.

"Let's go!! Kita pergi dekat hamburg pulak!!!"

Mia menarik tangan Nira menuju ke arah kedai hamburg di hujung sana. Nira hanya pasrah. Huaaaaa.

         
         Wajah yang sedang menelan cotton candy itu dipandang. Habis terkeluar rambut2 dekat tudung. Aryan memasukkan tangannya ke dalam kocek seluar.

"Are you hungry , sweetie ?" tanya Aryan setelah sekian lama dia berdiam diri.

Syas hanya mengangguk laju.

"My sister tak bagi makan ke ?", tanya jejaka itu lagi.

Satu anggukan diberi.

Aryan terus melutut dihadapan Syas yang sedang duduk di atas bangku. Muka gadis itu dipegang. Jelas jejaka itu tampak risau.

Wajah Syas dibelek-belek ke kanan dan ke kiri.

"Kenapa tak makan ?! Dari pagi tadi sampai sekarang tak makan langsung ke!!??" , kata Aryan yang sudah naik dua oktaf itu.

Syas terus terdiam.

Gadis itu memandang ke arah jalan yang sunyi itu. Air matanya mengalir dengan perlahan.

Hiks.

Aryan mendengus kasar.

Tangannya yang kekar itu dihulurkan. Jejaka itu cuba untuk mengukirkan senyuman. Tapi , ugh.

"Let's go. You need to eat something. Eat cotton candy is not good for you" , Aryan merampas gula2 kapas itu daripada Syas.

"But , bagilah saya habiskan tu dulu"  rayu gadis itu.

Aryan menggeleng. Gula2 kapas itu dibuang ke dalam tong sampah.

Wuarghh .. Kejamnyaaa 😢

Tangan gadis itu ditarik kasar. Kereta Lamborghini hitam milik Aryan dituju. Jejaka itu membukakan pintu untuk isterinya.

Syas terkejut.

Keluhan kasar dilepaskan. Badan Syas dimasukkan ke dalam keretanya dengan lembut. Pintu ditutup.

Aryan mula memandu dengan laju apabila button enjin ditekan. Tanpa diduga , Syas terpegang tangan kekar Aryan.

Jejaka itu tidak menoleh malah terus fokus kepada pemanduannya. Tetapi kali ini tangan bertukar posisi. Aryan pula yang menggengam tangan gadis itu.

Syas terus membulatkan matanya dengan besar. Dup dap dup dap.

Semakin ketat.

"Ehem" , gadis itu berdehem dengan kuat. Nak hilangkan rasa kekok.

Aryan tersenyum sinis.

Pintu pagar dibuka oleh guard. Syas mengerutkan dahinya. Jejaka itu terus meluncur masuk ke dalam perkarangan rumah.

Gadis itu memandang ke arah kakinya. Ingatkan nak ajak makan.. Hiks.

Aryan terus menanggalkan seatbeltnya dengan kemas. Wajah yang sedang menahan air mata itu dipandang.

Haih , budak ni.

Pipi gadis itu dicubitt dengan kuat.

"Aww!! " , adu gadis itu dengan kuat. Habis banjir kereta jejaka ini.

Syas menangis dengan sebak.

"Why you cry , sweetie ? Did i hurt you ?"  tanya jejaka itu lembut.

Syas mengangguk dengan laju.

"Lapar.."

Aryan tertawa kecil. Pipi gadis itu dikucup sekilas sebelum mengangguk.

"Jom masuk"

Syas shock sebentar.

Aryan membukakan seatbelt milik gadis itu lalu dia keluar daripada kereta dan berlari kecil menuju ke arah pintu penumpang.

Pintu dibuka.

Syas keluar daripada perut kereta dengan perlahan. Kakinya berjalan ke arah pintu utama.

Dua orang bodyguard yang menjaga disitu terus membukakan pintu untuk gadis itu. Syas tersenyum kecil.

Aryan merangkul pinggang gadis itu seraya masuk ke dalam. Tali lehernya dilonggarkan sedikit.

"Pergi mandi. Lepastu turun, kita makan sama2" , kata Aryan yang sudah memakai apron itu.

"Tak nak saya to--"

"No need" balas Aryan dengan pantas.

Gadis itu hanya mengangguk. Tangga dituju.

"PAKAI LIF" kata Aryan separa jerit. Syas yang mendengar itu terus memusingkan badannya kembali. Lif dituju. Membebel kalah makcikk.





need to sleep rn ♥♥

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now