bab 22

3.2K 188 9
                                    

"Macam biasa" balas Aryan mendatar. Malas mahu cakap banyak. Dah lah baru lepas kena marah dengan bini tadi.

Phil terus menumbuk kepala Jayden.

"Arghh! Kau ni pahal ??!" , marah jejaka itu apabila kepalanya ditumbuk tanpa sebab.

Phil hanya membuat wajah tidak tahu sahaja. Di dalam hatinya sudah tergelak besar apabila melihat wajah Jayden itu. Haha.

"Siapa yang masak semua ni ?" , tanya Lucas yang seperti tertarik itu. Nasi goreng ditambah buat kali yang kelima.

Aryan memandang ke arah mangkuk yang berisikan nasi goreng itu. F*ck.

"Bini aku" , balas jejaka itu mendatar.

Lucas terus tersenyum lebar. Huu , ada chef baru lah kat rumah ni.

"Ayam ni pulak ?" , soal Jayden.

"Semua dia masak. Kau tanya lagi , kepala kau aku sumbat dalam kuali !" , kata Aryan menahan geram.

Jayden dan Lucas terus memandang ke arah makanan masing-masing. Takutlah tu. Kalau Aryan kata dia nak buat , dia akan buat betul-betul.

Masaklah kau.

Aryan menarik lengan gadis itu dengan kasar sehingga Syas terduduk di atas sofa. Matanya jelas berapi.

Syas sudah menggigil ketakutan. Dia sendiri pon tak tahu apa yang dia dah buat sampai Aryan jadi macam ni. Tangannya mula menggeletar dengan perlahan.

"YOU TOLD ME TO GO TO LIBRARY FOR STUDY , RIGHT ?! BUT WHAT THE F*CK ARE YOU DOING WITH THAT BULLSHIT ??!!" kata jejaka itu yang sudah naik tiga oktaf. Nasib baik bilik mereka kalis bunyi.

Syas terhinjut sedikit ke belakang. Tangannya digengam kuat.

' don't come , please '

Gadis itu mengalirkan air matanya. Aryan yang melihat itu terus meraup wajahnya kasar.

"Marah sikit , nangis !! Habis dengan jantan tadi kau boleh pulak bergelak-gelak ??!"

"Dia kawan uni saya lah !!" , jerit gadis itu.

Aryan terus menolak badan gadis itu jatuh ke atas katil. Tali lehernya diturunkan dengan kasar.

Ya, Aryan baru balik daripada kerja.

Badan kecil itu ditindih kasar.

Telinga Syas dituju.

"Siapa ajar kau supaya tinggikan suara dekat aku ?!" , kata jejaka itu perlahan. Tetapi penuh dengan ancaman.

Syas sudah tidak tentu arah. Wajah Aryan tidak di pandang.

"You have to pay this" , kata jejaka itu berat. Mata Syas dipandang dengan pandangan yang sukar untuk ditafsir.

Syas yang mendengar itu masih lagi tidak memandang ke arah Aryan. Jejaka itu terus menggengam tangan kecil itu dengan kuat.

"Arh!! Sakitlah!!" , jerit gadis itu seraya cuba untuk menarik tangannya kembali. Tetapi gagal.

"Look. Into. My. Eyes"

Syas memandang ke arah mata biru laut itu. Takut ada , seram ada.. Tiba-tiba mata Aryan berubah kepada pandangan yang penuh mengoda.

"Kau dah buat masalah , kau kena bayar" , ucap jejaka itu seraya tersenyum sinis. Baju--

Flashback.

Syas masuk ke dalam library yang terletak tidak jauh daripada pejabat Aryan. Syas pon pada mulanya tidak tahu dimana tempat office suaminya itu. Tujuannya hanyalah mahu membeli buku untuk dibaca.

Sampai sahaja di kaunter pembayaran , gadis itu terlupa yang dia tiada duit german! Baru sahaja Syas ingin menalifon Aryan , ada satu suara yang menyapa di telinganya.

"Hey !" panggil Aeyen . (ingatkan? Yang bagi surat dekat Syas masa dekat uni haritu)

Syas memandang ke arah sebelahnya.

Gadis itu mengerutkan dahi.

"What are you doing in here??" , soal Aeyen ramah. Sekarang mereka sedang cuti , lagi pula si Aeyen ni dia melawat abangnya sekejap. Russia mix german. Aw.

"Oh Aeyennn!!" , jawab Syas teruja. Penyelamat dah datang. Haha.

Aeyen tersenyum lebar apabila mendengar gadis di hadapannya ini sedang menceritakan masalahnya yang tiada duit german. Aeyen tertawa kecil.

"So , you don't have german money ? Haha" , usik Aeyen.

Syas memasamkan wajahnya. Orang tengah serious ni. Ku tepuk karang.

"Okay2. I will pay for you" Aeyen mengeluarkan walletnya daripada kocek seluar.

"Thankyou Aeyen!" , gadis itu membuat wajah terharu.

Aeyen tergelak sekali lagi.

"You're so cute. Let's drink some coffee! You want it??" , soal Aeyen ramah. Dia pon sebenarnya tengah haus.

Syas tidak sampai hati mahu menolak.

' takkan nak tolak. Dia dah tolong aku kot ' bisik hati gadis itu.

Syas mengganguk perlahan.

"Great! Let's go!"

Sedang elok mereka berbual dan bergelak tawa tentang masa silam. Syas tertumpahkan secawan coffee diatas meja.

"I'm so sorry Aeyen!!" , Syas menutup mulutnya.

"Sokay². Chill" kata Aeyen seraya tersenyum manis.

Tiba-tiba...

Ada satu tangan yang memegang lengan Syas dengan kasar. Gadis itu terus memandang ke arah gerangan tersebut.

Syas membulatkan matanya dengan besar.

"A-aryan" , kata gadis itu gagap. Mampos. Mesti dia dah salah faham.

Aryan menikam tajam ke arah anak mata milik Aeyen. Aeyen yang melihat itu terus membuka suara.

"Hey man. Who are you?" , tanya Aeyen.

Urat-urat dileher Aryan sudah timbul. Amarah dihatinya semakin membuak-buak.

Tanpa membuang masa, Aryan terus menarik lengan Syas keluar daripada restaurant itu.

End flashback



Vote + comment !! Ly ♡

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now