bab5

5.7K 263 1
                                    

"Lama lagi ke nak sampai ni Syas" adu Adriana. Badannya sudah lenguh je ni asyik duduk sahaja. Dah buat untuk baring pon still tak boleh tidur.

Sahabat baiknya ini pula sudah terbongkang seperti biawak. Dikejut berkali-kali susah betul bangun.

"Woi !" jerit Adriana di dalam kapal terbang itu. Syas yang sedang tertidur itu terus mencelikkan matanya luas.

Wajah Adriana dipandang.

"Kau asal ni !?" bisik Syas perlahan. Yelah, mana taknya.. Semua orang di dalam kapal terbang ini sedang melihat ke arah mereka berdua.

Dengan pantas Syas memberi cubutan kala jenkingnya pada peha Adriana.

Ambik kau.

"Arkh!" jerit Adriana kecil.

Pehanya diusap-usap dengan perlahan. Aww.

Sakit babi.

Syas terus memandang ke arah tempat duduk disebelahnya yang dari tadi memandang kearahnya itu.

Senyuman manis terukir dibibir.

"I'm sorry" kata gadis itu dengan lembut.

Jejaka yang berada di sebelah Syas itu turut membalas senyumannya. Cermin mata hitam diturunkan lalu diselitkan pada baju.

"Sokay" kata jejaka itu lembut.

Seketika Syas terpesona. Ya ampun..cantiknya mata dia ≥3≤.

Mata Grey.

"Are you okay?" tanya jejaka itu hairan.

"Y-ya i'm okay" kata Syas lalu mengalihkan pemandangannya
ke arah lantai.

"Aduhh..mana budak dua ekor ni Ar ?  Dia yang gerak dulu dari kita tapi sampai sekarang batang hidung diaorang pon tak nampak-nampak ? Mabuk ke apa pilot yang bawak tu ?!" marah Jayden seraya menghentak-hentakkan kakinya pada lantai.

Aryan menghembuskan nafasnya dengan kasar.

"Detect lokasi diaorang" arah Aryan kepada Jazz.

Jazz mengganguk.

~~~

"10 minutes left" kata Jazz mendatar.

Aryan mengerutkan dahinya.

"Zack" panggil Aryan.

Zack menggangkat kepalanya.

"What?" jawab jejaka itu.

"Ready cari rumah" kata Aryan dingin.

"Ok" balas jejaka itu ringkas.

Dengan pantas Zack terus mencapai  telefon Iphone-12 nya.

Jayden yang mendengar perkataan rumah itu terus bangun. Kedua-dua belah tangannya elok dimasukkan ke dalam kocek seluar.

"Aku nak pergi tandas kejap" kata Jayden mendatar.

"Just go. No one care" kata Jazz lalu tersenyum sinis. Haha, bukannya dia tidak tahu yang jejaka di sebelahnya ini sedang merajuk.

Lantaklah dia.

"CELAKA ANAK HARAM" kata Jayden lalu memukul kepala Jazz menggunakan sikunya dengan sangat kuat.

"ARGHH" jerit Jazz dengan kuat.

Hampir ke semua orang awam di Airport itu memandang ke arah mereka berempat lalu mula berbisik-bisik.

Aryan yang melihat kejadian bongok itu terus mendengus dengan kasar.

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now