bab21

3.1K 186 6
                                    

ARYAN kembali masuk ke dalam bilik lalu menutup pintu dengan kasar. Dipandangnya ke arah sosok tubuh yang sedang tidur lena itu. Henfon pon masih lagi menyala.

Aryan menghampiri isterinya.

Henfon gadis itu diambil dengan berhati-hati. Aryan menarik kerusi di meja solek itu lalu diduduknya dengan perlahan.

Iphone 12 yang dibelinya untuk Syas itu dibuka. Terserlah lah wajah seorang lelaki terpapar di home screen Syas.

Aryan terus mengetap giginya.

Aplikasi whatsapp dibuka.

Chat (5)        status (•)      call (6)

Aryan menekan nama yang menarik perhatiannya itu. Beruang?

Beruangku hachum💋 :

<mochi!! Tolong aku 😭 Mamat ni tadi dia nak buka baju aku!! Huaaa

<aku rasa dia ni gilalah !

<weyhh! Dia nak pecahkan pintu!!

<mochiii

<mochiii

<mochiiiii

Aryan sedikit tertawa melihat gelagat kawan baik isterinya itu. Bukannya dia tidak tahu beruang yang dimaksudkan Syas ialah Nira. Gadis itu turut mendapat nasib yang sama.

Berbalik pula kepada realiti.

Aryan mengscroll perbualan isterinya itu sehingga ke bawah. Hm , tak ada apa-apa.

Jejaka itu membuka aplikasi instagram pula. Amboi , main buka je account orang! Pok kang.

Jejaka itu tersenyum senget apabila dapat menghantar gambarnya ke dalam account page isterinya itu.

♡ 19,698 liked by nirayoung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

♡ 19,698 liked by nirayoung._  and others

syasend._ beautiful view . I can't live without you , husband 💋🌹 

Comment 2,616

nirayoung._  ommo !! 😱😱
washharris12 ohh damnn!! Congrats pendekk!! ✨
jayenlewies nice 😼
iqmalhere_ perghh , bila kau kahwin siakk

10 minutes ago

Aryan tersenyum nipis apabila ramai yang memujinya kacak. Henfon Syas diletakkan di atas meja solek. Jejaka itu mula naik ke atas katil.

Kini iphonenya pula dibuka.

I'm beggin , beggin you huuu yeay yeaa... Ratatataa.. Yeah i'm beggin , beggin -

Jejaka itu membuka music video lagu di youtube. Aryan membuka sound yang paling kuat.

Full.

Syas yang sedang dihayun mimpi itu terus membuka matanya. Lagu apa tu?! Orang nak tidur pon tak senanglah!

Gadis itu terus merampas telefon bimbit Aryan. Syas menekan button pause.

Wajah Aryan dipandang.

"What ?" , tanya jejaka itu polos.

"Kenapa tak tidur lagi ? Tak tau ke sekarang dah pukul berapa !" , marah gadis itu.

Aryan terus memuncungkan bibirnya seperti itik.

"I'm sorry. I'm not-" , terpotong.

Syas terus memejamkan matanya dengan dahi yang berkerut. Tangan Aryan digengam erat.

Tak nak jejaka itu tengok henfon lagilah katakan.

Aryan tersenyum.

Tangannya cuba untuk dilepaskan daripada gengaman itu tetapi Syas pantas mengetatkan lagi gengamannya itu.

"Don't you think this is-"

"Tidur" , Syas terus menutup mulut Aryan menggunakan bantal.

Jejaka itu hanya pasrah. Mata mula ditutup rapat.

       Syas memandang ke arah telefonnya dengan wajah yang tidak percaya! Aryan? Husband? Can't live without you!!??

"Aryan!!!!" , jerit gadis itu dengan  kuat.

Aryan yang sedang makan itu terus tersedak. Tak pernah-pernah Syas menjerit.

Baru sahaja Aryan mahu bangun daripada duduknya , terlihat Syas yang sedang menghampiri ruangan dapur.

Terdapat ke semua ahli lewies yang sedang makan disitu. Mereka terus memandang ke arah pasangan tersebut.

"Apa awak buat dekat instagram saya ?!" kata gadis itu yang cuba untuk menahan amarah.

Aryan mengerutkan dahinya.

"What ?" , tanya jejaka itu tanpa ada rasa bersalah. Relax bro.

Syas membulatkan matanya dengan besar. Tiba-tiba matanya teralih kepada meja makan.

Siapa pula diorang ni.

Wajah Aryan dipandang.

"What ever ! Don't talk to me !" , kata Syas lagi. Gadis itu meninggalkan dapur lalu menuju ke arah ruang tamu.

Aryan hanya memuncungkan bibirnya seraya kembali menjamah makanannya. Razz memandang ke arah Aryan.

"Kau buat apa dengan dia , bro?" soal Razz.

Aryan menggeleng.

"Aku post gambar aku dekat ig dia je" , balas Aryan mendatar.

Yang lain hanya menganggukkan kepala mereka sahaja. Biasalah , girl power haha.

"So , malam ni kitorang kena tidur rumah kaulah ?" , tanya Rayyan pula.

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now