bab9

4.6K 310 2
                                    

         TIN !! Kereta Ferrari berwarna hitam berhenti di hadapan Aryan, Jayden, Razz dan Zack. Cermin tingkap di buka.

"Masuk" , panggil Rayyan di sit pemandu.

Tanpa membuang masa, ke empat-empat jejaka itu terus masuk ke dalam kereta mewah tersebut.

"Kitaorang jalan dulu tau. You take care okay !" , jerit Jayden seraya melambai-lambaikan tangannya ke arah Syas.

Syas turut membalas lambaian tersebut.

Senyuman manis terukir di bibir.

Selepas sahaja kereta Ferrari itu memecut laju meninggalkan Syas, Kereta milik Nira mula kelihatan.

Syas terus mengambil beg bagasinya.

Kereta Nira dituju.

Bonet kereta dibuka. Gadis itu terus memasukkan beg-Nya dengan segera. Kena cepat.

Pintu hadapan di buka.

Nira menjalankan keretanya dengan cool.

"Mana mamat-mamat tu ?" , tanya Nira yang sedang mengunyah gula-gula getah.

"Oh. Dah balik" , kata Syas mendatar.

Nira memandang ke arah kawannya itu.

"Why mochi ?" , soal Nira prihatin.

"Entahlah" , balas gadis itu.

"Ceritalah brader. Apa ni tipu-tipu" , kata Nira lagi.

Syas memandang Nira.

"I think i know them. But i can't remember" , kata Syas pening.

"Seriously ?" , tanya Nira tidak percaya.

"Entah" , Syas memandang ke arah luar tingkap.

Nira yang melihat itu terus mengeluh kecil.

      Rumah dua tingkat yang sedikit mewah itu terlihat sangat kemas. Tiada sebarang sampah pon terceceh.

"Meh aku bawa beg kau" , ucap Nira.

Syas hanya akur. Beg bagasinya di tolak ke arah Nira. Nira terus mencapai beg tersebut.

Gadis itu terkial-kial hendak mengunci pagar. Kasut sudah di buka terlebih dahulu.

Terserlah lah colour stokinnya yang berwarna kuning bercorak flower.

"Yes !" , ucap gadis itu apabila sudah dapat mengunci pagar itu.

Beg Syas di tarik.

Masuk sahaja di dalam rumah , Nira sudah melihat ke arah Syas yang sedang bercekak pinggang.

"Kenapa berdiri dekat situ ? Dah tak ada bilik ke ?" , kata Nira pelik.

Syas memandang ke arahnya.

"Kenapa kau tak kemas rumah ni ? Dah berapa bulan lantai ni tak mop ?" , marah gadis itu.

Nira memandang ke arah jajan oreo yang sudah bersepah di atas sofa. Dan air coffee yang berada di atas meja tv.

Tv terbuka.

"Hehe.. Ops" , Nira memegang belakang lehernya.

Syas mengeluh  perlahan. Beg yang berada di tangan Nira itu di ambil.

"Kau rehatlah. Nanti aku kemas. Kalini janji !" , kata Nira yang melihat Syas sedang menaiki tangga itu.

Syas menggangkat tangan ke atas tanda 'ya'.

Badan dia memang tengah letih sekarang ni. Penat. Seharian tak tidur.

Pintu bilik di buka.

"Huarghh" , Syas baring di atas katilnya.

Pemandangan di biliknya sangatlah cantik. Buka sahaja  tingkap , Syas sudah dapat melihat awan-awan yang cantik.

Syas menutupkan kelopak matanya dengan perlahan-lahan.

Akhirnya gadis itu tertidur.

                           💛

"Ar !" , panggil Jayden.

Aryan yang sedang baring itu terus memandang ke arah Jayden yang sedang duduk di kerusinya.

"Jom keluar" , tanya Jayden lembut.

"Nantilah , bangsat. Aku nak tidur" , balas Aryan. Tangan kanannya diletakkan di atas dahi.

Jayden yang mendengar itu terus menjeling.

"Dah lah. Baik aku main game" , kata Jayden seraya keluar daripada bilik Aryan itu.

Jejaka ini sekarang sedang berada di dalam rumah Jayden.

Banyak perkara yang harus difikirkan oleh lelaki ini. Tetapi Aryan lebih memilih untuk tidur sebentar bagi menghilangkan rasa stressnya.

Iphone-12Nya dicapai.

Aryan memandang ke arah jam yang akan beranjak pada pukul 6 petang. Sempatlah tidur 1 jam sebelum maghrib.

Aryan akhirnya memejamkan matanya rapat.

       Jam sudah berputar pada pukul 8 pagi. Harini Syas dan Nira harus masuk ke kelas pada pukul 7.30 pagi. Aduh , dah lambat 1/2 jam ni !

Syas mengetuk pintu bilik Nira.

"BERUANG BANGUN BERUANG !" jerit gadis itu seraya tangan masih lagi setia mengetuk.

Nira membuka pintu biliknya. Mata masih lagi dipejamkan.

"Apa ?" , kata Nira polos.

"Kita dah lambat ni ! Kelas mula pukul 7.30 ! Sekarang dah pukul 8.15 !" , kata Syas yang sedang memilih pakaian. Baru nak mandi.

Nira yang mendengar itu terus membulatkan matanya.

"Omoo !!" , Nira terus berlari menuju ke arah bilik air.

Siap sahaja mereka memakai kasut , Syas terus masuk ke dalam kereta.

"Woi cepat !" , Syas membetulkan tudung shawlNya.

"Yew" , balas Nira.

Enjin kereta dihidupkan.

"Wey , pagar aku lupa nak buka" , kata Nira lalu tersengih.

Syas terus keluar daripada kereta lalu membuka pagar. Selesai sahaja Nira mengeluarkan kereta, Syas terus mengunci kembali pagar rumah mereka.

"Jalan !!" , kata mereka berdua serentak.

Tolong saya vote boleh ? Hm

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now