bab19

3.1K 182 8
                                    

"Kakak kau mana bro ?" , tanya Rayyan mendatar.

Aryan tetap memandang ke arah sosok tubuh di hadapannya.

"Dia balik UK sekejap. Ada hal nak kena settle" , jawab Aryan dingin.

Rayyan yang di sebelah hanya membuat riaksi 'oh' sahaja. Dia turut memerhatikan gerak-geri isterinya itu.

Ns pov.

"Lambat-lambat nak ?" , ucap Nira seraya memandang Rayyan dan Aryan yang sedang bermain telefon.

Syas mengerutkan dahinya.

"Nak buat apa ?" , tanya gadis itu polos.

Nira menepuk dahi. Haih, sabar jelah dapat kawan macam ni.

"Kita buat diorang tertunggu-tunggu. Kau pergi sana , aku pergi situ" , ucap Nira seraya menunjukkan tempat yang mereka bakal berpecah itu.

Syas mengganguk.

"Jom pecah" , kata Nira.

Nira dan Syas mula meninggalkan kedai baju tersebut lalu pergi ke kedai yang sudah dirancang.

Syas sedikit menghimpit ke tempat ramai orang agar tidak dapat di lihat oleh kedua-dua jejaka itu.

"Excuse me" , ucap gadis itu lembut.

Nira turut masuk ke tempat yang ramai orang.

Plan diorang sebenarnya mahu membuat kedua jejaka itu risau sahaja. Bukan nak lari pon.

Kalau nak lari ? Nak lari mana ?

Passport semua jejaka itu pegang.

Sia-sia.

Mereka akhirnya berjaya masuk ke kedai masing-masing. Syas masuk ke dalam kedai barang baby , Nira pula masuk ke kedai baju baby.

Wtf ?

"Wuah..cantiknya benda ni" , ucap Syas teruja. Mainan baby yang kecil itu di ambil.

Nira turut melakukan hal yang sama. Baju baby untuk gegirl itu dicapai.

                "Bro , diorang tak ada" , kata Rayyan sedikit terkejut.

Masuk sahaja ke dalam kedai yang isteri mereka masuk , kelibat Syas dan kawannya itu langsung tidak kelihatan. Yang ada cuma orang yang tidak dikenali.

"Fu*k" , kata Aryan dingin.

Urat-urat dileher mereka sudah mula timbul.

Aryan mengarahkan Rayyan untuk mencari Nira di kawasan lain. Aryan pula di kawasan lain.

Berpecah.

"Kau cari dekat bahagian sana. Aku cari kat hujung tu" , kata Aryan dengan dingin.

Rayyan hanya mengganguk seraya terus mencari kelibat isterinya itu di kawasan sana.

Aryan terus bergerak pergi ke kedai .. baby ?

' mustahil ' , ucap jejaka itu di dalam hati.

Dengan langkah perlahan , Aryan terus masuk ke dalam kedai yang menjual barangan baby itu.

Kedai itu cukup besar dan mewah.

Aryan berjalan ke bahagian stokin. Jejaka itu tersenyum kecil.

Dipegang stokin BabyBoy itu.

' Cantik ' , ucap jejaka itu di dalam hati.

Aryan mengambil satu set stokin itu lalu menuju ke arah kaunter.

aik ? nak beli dah ke encik aryan ?

"I want to buy this" , kata Aryan kepada si lelaki yang menjaga kaunter itu.

Lelaki itu tersengih bersalah.

"I'm sorry Mr. Aryan , but..  Let me finish for that girl first please. She takes so much a baby toys" , kata si kaunter itu bersalah.

Gila tak gigil ? Boss kat depan ni.

Aryan memasang wajah dingin seraya memandang ke arah gadis yang sedang memilih sarung tangan baby itu.

Jejaka itu jelas terkejut.

Syas elok sedang melompat-lompat ingin mengambil stokin yang berwarna biru di atas.

Tapi tak sampai.

"Ish ! Menyampah" , gadis itu menghentakkan kaki dengan kuat. Mukanya jelas sedang sangat marah.

Aryan tersenyum lebar apabila melihat gelagat isterinya itu.

Jejaka itu memandang ke arah kaunter.

"I will increase your salary 50% " , kata Aryan seraya tersenyum kecil kepada pekerjanya itu.

Lelaki yang menjaga kaunter itu terus menggangakan mulut tidak percaya.

What the--

Seketika Aryan memandang ke arah barang yang dibeli oleh Syas di atas meja kaunter itu.

Banyak.

Tapi takpe.

Syas akhirnya selesai mengambil barang-barang baby yang untuk babyboy. Kaunter dituju.

Gadis itu tersenyum lebar apabila dapat membeli barang baby. Even tak ada lagi.

Syas terus meletakkan stokin dan sarung tangan itu ke atas meja kaunter. Beg tangan dibuka.

Aryan semalam ada bagi kad kredit. Tapi rasanya ada kot.

' nanti aku bayar baliklah ' , ucap gadis itu di dalam hati.

"What are you doing sweetie ?" , soal suara garau di belakang gadis itu.

Syas terkejut.

' jangan cakap itu - '

Aryan memeluk pinggang gadis itu dari tepi. Wajah Syas di pandang.

"Tak payah bayar. Semua free" , kata Aryan yang penuh mengoda.

Senyuman penuh makna terukir dibibir.

Gadis itu hanya diam tak berkata. Peluh sudah mula mengalir.

' fuh , relax '

           
              "Awak ni dah kenapa !?" , jerit Nira.

Rayyan terus menarik tangan gadis itu pergi. Dalam hatinya sudah plan nak start mana dulu.

Pintu kereta dihempas kasar.

Nira yang melihat perubahan Rayyan itu auto senyap. Lagi-lagi bila nampak sepucuk pistol yang berada di dalam kocek jejaka itu.

Gadis itu terus memandang ke arah luar tingkap.

Enjin dihidupkan.

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now