bab26

3K 162 13
                                    

Ting !

Syas membuka mulutnya kecil. Seriouslah dia masak semua ni ?

"Dah tak reti duduk?" , sapa Aryan yang sedang membuka tali apron di pinggangnya. Gadis itu menggeleng laju.

Kerusi ditarik.

Spagethi , nasi goreng , air orange juice yang berserta dengan payung kecil diatasnya. Syas memegang sudu dengan perlahan.

Satu suapan dimasukkan ke dalam mulutnya.

Aryan hanya memandang isterinya sekali imbas sahaja. Dah tau dah apa yang bakal didengari.

Syas tersenyum dengan lebar. Sedap !

Aryan tertawa kecil apabila melihat kepolosan gadis dihadapannya ini. Kalah Jayden.

"Lepas ni kau kena bayar" , kata jejaka itu mendatar. Matanya memandang ke arah mata yang sedang sibuk makan itu.

Syas tersedak sedikit.

Bayar ? Ceh. Baik aku masak sendiri tadi.

"Bayar ? Berapa ?" , Syas menghembuskan nafasnya berat.

Aryan menggeleng kecil.

"4 juta"

Syas membulatkan matanya dengan besar.

"Awak gila ke 4 juta ?!! Saya ni bukannya kerja pon ! Mana nak dapat duit berjuta tu !!?"

"Okay kalau macam tu" , Aryan meletakkan garfu yang dipakainya tadi. Wajah Syas dipandang lama.

"I want kids"

Sekali lagi gadis itu terbatuk. Kalini tersedak betul. Wajah yang terkejut itu ditutup menggunakan tangan.

Terdiam.

Aryan mengangkat keningnya.

"Tahun depan ?" , kata gadis itu seraya tersengih seperti kerang busuk.

"What are you talking about ?" , Aryan mengerutkan dahinya seribu.

"Next month ?"

Jejaka itu menggeleng.

"Tonight" Aryan mengemaskan pinggan yang sudah habis itu lalu dibawa ke singki. Senyuman sinis terukir dibibir.

Gadis itu terus gelabah.

"Larilah kalau nak. Jangan sampai aku dapat tangkap. Naya kau" , getus jejaka itu dengan suara garaunya tiba-tiba.

How. Terus tak ada selera nak makan macam mana ni..

Sudu yang berisikan nasi goreng itu naik ke bibir. Mata hanya memandang ke arah pinggannya sahaja. Aryan pula sudah naik ke dalam bilik.

             Jam di dinding dipandang lama. Mana pula budak ni ? Takkan lari betul2 kot.

Kaki terus melangkah dengan laju. Pintu bilik dikuak pantas.

Eh ?

Satu kepala terjatuh ke belakang dengan muka yang tertutup oleh rambutnya. Siapa lagi?

Aryan mendengus perlahan. Nasib bini. Kalau tak , haih. Harini kau lepas.

Aryan mengangkat tubuh kecil itu masuk ke dalam bilik. Pintu ditutup. Selimut dinaikkan sehingga paras leher gadis itu.

Telefon dicapai.

"Hello"

"Aku nak kau cari semua pasal kawan bini aku" , kata Aryan dingin. Kedengaran Razz merungut.

PSYCHO MAFIA Where stories live. Discover now