Sudah 2 jam mereka berada di atas awan, tetapi salah satu pon tak tidur lagi.
'Apahal mamat ni tak tidur lagi ?! Aku nak tidur pon tak senanglah' jerit hati gadis itu.
Syas memandang wajah Aryan sekilas. Jejaka itu sedang elok bermain dengan talifon bimbitnya.
Syas mengintai sedikit aplikasi apa yang jejaka itu guna. Oh~ Instagram.
Teringat pasal instagram, Syas baru teringat yang ada sorang lelaki ni dia famous. Lepastu follow dia.
"Encik , nama encik siapa ?" , tanya Syas.
Aryan berhenti mengscroll instagram. Wajah Syas di pandang.
"Aryan Lewies Kuesel" , jawab jejaka bermata hazel itu.
Syas terkejut.
Cepat-cepat Syas membuka aplikasi instagram.
Gadis itu terus menekan button followback kepada @ aryanlewies .
Tiba-tiba..
ting !
Aryan mendapat notification daripada instagram. Wajah Syas di pandang.
"Ig encik ke tu?" , tanya Syas.
Aryan mengganguk. Button "Accept" ditekan.
Kini Syas pula mendapat notification. Aryan tersenyum nipis.
"Huarghh penatnyaa" , kata Jayden seraya menguap.
"Eish , busuklah bodoh !" marah Jazz. Jayden terus menjelirkan lidahnya.
"NIRAA !!" jerit Syas seraya berlari ke arah seorang wanita yang berada di pintu menunggu itu.
Tangan di depa dengan luas.
Nira yang perasan ada orang memanggil namanya itu terus menoleh ke arah belakang. Senyuman terus terukir di bibir gadis itu.
Nira juga membuka tangannya dengan besar.
Three four
"ARGHHH!!" jerit mereka berdua sambil berpelukan. Baru berpisah 6 bulan , tapi dah gila macam ni. Haih.
5 minutes ago..
"Yeay you comebackk !" , ucap Nira teruja.
"Of course dude. Habis study aku ni siapa yang nak sambung ?" , gurau Syas kepada sahabat baiknya itu.
Nira ketawa dengan terbahak-bahak.
"Weyh aku tak tau kenapa aku happy gila harini. Macam ada jodoh nak datang pulak haha" , tawa Nira di hujung ayat.
Syas menggeleng.
"Maybe" jawab Syas.
Nira berhenti ketawa. Dia baru perasan yang ada lima orang jejaka kacak di belakang Syas.
Salah satu daripada mereka sedang melihat kearahnya.
"Siapa diorang tu , mochi ?" , tanya Nira polos.
Syas menepuk dahinya.
"Encik !!" panggil Syas.
Kelima-lima jejaka itu datang menghampiri. Aryan berdiri di sebelah Syas.
"Encik nak saya carikan hotel ke dekat sini ?" tanya Syas seperti tidak tahu apa-apa tentang mafia di hadapannya ini.
Aryan menggeleng.
"No need. And please , don't call me encik . That's too old" , kata Aryan mendatar.
"You want me to call you what ?" , soal gadis itu.
"Aryan Or Kue" , jawab Aryan lagi.
Syas mengganguk .
Bag bagasinya sudah di curi oleh Nira.
"Nira. Kau bawak kereta kan ?" , bisik Syas kepada Nira. Sekarang ni mereka sedang berjalan.
"Haah. Nasib baik aku bawak" bisik Nira kembali.
"Kau bawa kereta apa ?" , tanya Syas.
"Aku lupalah nama kereta tu apa. Tapi muatlah untuk lima orang tu" , jawab Nira kembali.
Syas mengganguk.
Sampai sahaja di pintu keluar Airport Russia , Nira terus meminta diri untuk mengambil kereta.
Rayyan menghampiri Syas.
"Tu kawan you ke ?" , tanya Rayyan.
Syas yang mendengar jejaka itu bersuara terus diam. Kau dahlah kantoikan aku tadi. Cel*ka.
"I minta maaf pasal hal dekat Starbucks tadi. Serious minta maaf" , pujuk Rayyan. Serious sekarang ni dia nak tahu sangat pasal kawan Syas itu.
"Hm. Dia kawan saya. Kenapa ?" , tanya Syas.
"Nama dia siapa ?" , Rayyan seperti sudah tertarik dengan Nira.
"Uuu.. You dah suka dengan kawan i eah ?" , gurau Syas seraya menggangkat-angkat keningnya.
Rayyan tersenyum malu.
Syas sudah ketawa dengan terbahak-bahak. Akhirnya kawan aku dah jumpa jodoh.
-sorry author buat pendek sikit..
YOU ARE READING
PSYCHO MAFIA
Romance"du bist mein (kau milik aku)" , Leher yang sedang menangis itu dicekik kuat. Senyuman sinis terukir di bibir seolah-olah senyuman yang penuh dengan kisah sejarah. Air matanya mengalir mengeluarkan warna merah cair.. "D-darah !??"