35

1.1K 109 0
                                    

Nara yang sedang mencuci perkakas memasak yang digunakan untuk memasak sarapan itu tersentak bila pinggangnya tiba-tiba dipeluk dari belakang.

"Kenapa tak kejutkan aku?" suara serak Jeno berbisik di telinganya.

"Tak nak ganggu kau," balas Nara.

Nadanya cuba dikawal supaya tidak kedengatan terlalu gugup. Sejujurnya dia masih berasa segan untuk berhadapan dengan lelaki itu setelah apa yang terjadi semalam.

"Jeno, pergilah duduk sana. Aku nak buat kerja ni," Nara bersuara lagi.

Dia masih belum selesai dengan kerjanya. Dan Jeno, lelaki itu masih memeluknya dan mendaratkan dagunya di bahu milik Nara.

"Kau malu?" soal Jeno.

"Mana adalah. Dah pergi duduk sana," dia meronta perlahan menyebabkan pelukan Jeno akhirnya terlepas.

"Aku nak mandi," ujar Jeno.

"Pergilah. Aku dah letak tuala dekat dalam bilik air. Baju je takde," balas Nara.

"Okay!" Jeno berlalu pergi.

Nara melepaskan satu keluhan lega. Dia kembali menyelesaikan kerjanya. Kemudian dia mencapai mug untuk membancuh minuman buat Jeno.

"Coffee or tea?" soalnya perlahan.

Baru dia sedar yang selama ini, dia langsung tidak mengetahui minuman kegemaran lelaki itu. Silap, bukan tidak tahu tetapi dia tidak pernah ingin ambil tahu.

"Haish," tanpa sedar keluhan kecil terlepas dari bibirnya.

"Kenapa ni?"

Nara tersentak. Dia memandang Jeno yang baru muncul dengan pakaiannya semalam sambil mengeringkan rambutnya dengan tuala kecil.

"Jeno, kau suka coffee or tea?" soal Nara tanpa berselindung.

"Tea. Kau tak ingat setiap pagi Omma akan buatkan tea untuk aku?"

"Mianhei," ujar Nara.

Memang dia langsung tidak pernah perasan atau ingat tentang hal itu. Macam mana nak ingat sedangkan dia dan Jeno itu bagaikan musuh dari dulu.

"Duduklah. Aku buatkan air sekejap,"

Mug tadi diambil dan dia mula membancuh teh buat lelaki itu dan kopi untuk dirinya. Setelah selesai dibawa dua mug tadi ke meja makan.

"Makanlah. Kalau tak sedap mianhei,"

Pinggan yang sudah diisi dengan nasi goreng ditolak ke arah Jeno. Dan dia memandang lelaki itu yang mula menyuap hasil masakannya ke dalam mulut.

"Sedap. Aku tak tahu pula kau pandai memasak,"

"Irene Unnie yang ajar. Lagipun aku dah takde Omma atau Ahjumma yang nak masakkan untuk aku lagi. Kenalah belajar sendiri," kata Nara.

Sepanjang dia tinggal bersama Irene, banyak benda yang dia belajar. Salah satunya memasak.

"Siapa suruh kau lari. Kalau tak, boleh makan masakan Omma setiap hari,"

Sudu di tangan Nara terlepas bila mendengar kata-kata Jeno. Sangkanya lelaki itu akan berhenti memerlinya seperti selalu. Tetapi tidak.

"Makanlah. Aku nak masuk bilik," Nara bangun.

Seleranya sudah tiada.

"Nara!" Jeno segera bangun dan menahan Nara.

"Mianhei. Aku tak bermaksud nak sakitkan hati kau," tangan Nara dipegang.

"Dah lah Jeno. Aku tahu aku salah. Tapi kau tak perlulah nak ungkit semua tu setiap masa,"

"Nara, mianhei. Jeongmal mianhei," pipi Nara diusap lembut.

"Aku nak berehat. Nanti dah siap makan, tinggalkan je dekat situ. Kau boleh balik,"

Tangan Jeno ditolak perlahan dan dia terus berjalan melepasi lelaki itu.

Jeno hanya mampu memandang. Rambutnya diraup kasar.

"Bodohnya kau Jeno. Kata nak berbaik, tapi kau asyik sakitkan hati dia je,"

.....

"Aigoo, setiap kali Unnie jumpa je mesti mata bengkak macam ni. Kenapa ni sayang?"

Irene memandang Nara di hadapannya.

"Sebab Jeno?" soalnya.

"Dia tak habis-habis nak perli Nara. Nara tahu Nara salah, tapi perlu ke setiap masa dia ungkit salah Nara tu?"

"Kesiannya adik Unnie ni. Nak Unnie jumpa dia?"

"Nak buat apa?" soal Nara.

"Nak belasah dia lah. Berani dia sakitkan hati adik Unnie ni. Dah tak cantik dah dia sebab asyik menangis je,"

"Unnie ni," Nara mencebik.

Irene ketawa kecil.

"Bincang lah elok-elok. Tak cuba ke?" soal Irene.

"Dia nak kami bercerai. Peguam dia tengah sediakan dokumen,"

"Bercerai? Habis tu Ayden?" soal Irene terkejut.

"Ayden akan tinggal dengan Nara,"

"Ni dah fikir masak-masak ke? Parents Nara dah tahu?"

Nara menggeleng.

"Takut Appa kena heart attack lagi nanti,"

Itulah yang dirisaukannya. Takut jika dia atau Jeno memberitahu orang tua mereka, kesihatan Tuan Jung akan terjejas.

"Unnie asyik tanya tentang Nara je. Unnie macam mana? Persiapan semua dah siap?"

Irene tersenyum.

"Dah. Tunggu majlis hujung minggu ni je. Nara jangan lupa bagi kad tu pada family,"

"Ya, Nara dah bagi Omma. Diorang suka sangat. Diorang tak sabar nak jumpa dengan orang yang dah jaga anak diorang ni,"

"Malu pula Unnie,"

Nara ketawa kecil.

"Ni, Ayden mana? Rindulah dengan dia,"

"Ada dekat rumah Papa dia. Baru semalam dia spend time dengan Papa dia, harini sibuk lagi nak ke sana. Entah apalah si Jeno tu bagi dia makan,"

"Hey, tak baik cakap macam tu. Biasalah tu, dia baru jumpa kan Papa dia. Nara janganlah risau,"

Nara mengangguk.

"Unnie, nak teman Nara tak?" soal Nara.

"Pergi mana?"

Nara tersenyum.

"Shopping,"

Back To You Where stories live. Discover now