Jeno melihat Nara yang sedang berjalan bersama seorang lelaki itu. Mereka nampak begitu mesra sekali. Entah kenapa rasa sakit hatinya muncul.
"Tch, betul cakap Naeun. Dia bukan Hyunjin,"
Dia segera mengemas buku-bukunya dan dimasukkan ke dalam beg sebelum kakinya laju berjalan keluar dari kafeteria tersebut. Dia cuba mengejar langkah Nara tadi.
Dilihatnya lelaki tadi sudah tiada dengan Nara yang sedang berjalan ke arah perpustakaan. Jeno dengan laju menghampir gadis itu. Tangan Nara yang baru ingin menolak pintu kaca perpustakaan itu ditarik.
"Yaa! Lee Jeno!" jelas sekali gadis itu terkejut.
Dia tidak mempedulikan rontaan tangan itu sebaliknya dia terus mengheret Nara ke tangga hujung bangunan perpustakaan dua tingkat itu.
"Apa kau ni?" jerit Nara geram.
Pergelangan tangannya yang memerah itu diusap.
"Siapa lelaki tadi?" soal Jeno.
"Kau sibuk kenapa?" Nara menolak Jeno.
Namun lagi sekali tangannya ditarik dan tubuhnya ditolak kuat ke dinding. Belakang badannya benar-benar sakit dan dia hampir ingin menangis.
"Apa masalah kau ni Jeno?"
"Jawab aku Nara. Siapa lelaki tu? Kau betul-betul rosakkan hubungan Naeun dan berhubungan dengan lelaki lain?"
"Naeun, Naeun, Naeun. Boleh tak jangan sebut nama dia depan aku?" soal Nara geram.
"Kenapa? Kenapa kau kena sakitkan hati Naeun? Dia kakak kembar kau tahu tak?"
"Tch. Kenapa semua orang kena kisah pasal dia? Bila jumpa aku je mesti nak kena sebut nama dia sekali. Aku menyampahlah,"
"Dia kakak kembar kau Nara,"
"So? Hidup aku kena ada kaitan dengan dia setiap masa ke? Hah? Kau! Kau selalu marah bila aku sakitkan hati dia. Tapi kau tak tahu hati aku ni sakit sebab Naeun kesayangan korang tu?"
"Nara,"
"Dah lah Jeno. Aku nak bercinta dengan sesiapa pun lepas ni, kau tak perlu sibuk. Beritahu Naeun kesayangan kau tu sekali. Berhenti call or text aku untuk ajak aku balik, atau aku akan blok nombor dia,"
Nara terus menolak tubuh Jeno dan berjalan pergi dari situ. Jeno melihat dari jauh dan nampaknya dia telah menyebabkan gadis itu tidak jadi ke perpustakaan pada hari itu.
.....
"Hey,"
Hyunjin terkejut bila tangannya ditarik seseorang ke rak paling hujung di perpustakaan itu.
"I rindu You,"
Hyunjin tersenyum melihat gadis cantik di hadapannya itu. Tangannya mengelus lembut pipi si dia yang sedang menyandar di rak itu.
"Nak ikut I balik?" soalnya.
Tanpa segan silu, si gadis mengangguk.
"Okay jom," dia menarik tangan gadis tersebut berjalan keluar dari perpustakaan itu.
Sampai di luar, dia terpandang pula Naeun dan Eunbin yang sedang menuju ke perpustakaan tersebut.
Dan bila Naeun perasan akan kehadirannya, gadis itu segera melarikan pandangan. Senyuman sinis terukir di bibir Hyunjin. Dia terus memeluk mesra bahu gadis tadi.
Saat berselisih dengan Naeun, dia hanya menjeling gadis itu.
"Tu ex You kan?"
"Ya. Ex yang paling membosankan," kutuknya bersama tawa kecil.
Mereka berdua terus berjalan ke kawasan parkir bahagian bawah bangunan fakulti perniagaan. Sampai di keretanya, dia membukakan pintu buat gadis tadi.
"Hwang Hyunjin!"
"Haish, siapa pula yang nak curi masa berharga aku ni?" dia merungut perlahan.
"Kau rupanya," dia tersenyum sinis.
"Siapa tu?" soal Jeno sambil menunjuk ke arah gadis di dalam kereta.
"Wait, sejak bila kau suka ambil tahu tentang aku ni?" soal Hyunjin.
Dia dan Jeno merupakan rakas sekelas namun tidaklah begitu rapat.
"Kau betul-betul tak guna kan?" Jeno mencekak kolar baju lelaki itu.
"Sekejap, kau ni kenapa?"
Hyunjin sempat memberi isyarat kepada gadis di dalam keretanya yang dia tidak apa-apa.
"Kau tu yang kenapa? Kau tinggalkan Naeun sebab Nara. Lepas tu sekarang, tak sampai sebulan pun kau dengan orang lain,"
Hyunjin ketawa melihat wajah Jeno saat itu.
"Oh, sebab si kembar tu rupanya. Caring juga kau ni kan walaupun diorang tu adik tiri kau je," tangan Jeno dialihkan darinya.
"Kau-,"
"Okay, sabar. Haish, tengok gaya kau ni, aku boleh agak yang Nara tak bagitahu apa-apa kat kau,"
"Apa maksud kau tak guna?"
"Haish. Aku malas nak ungkit benda yang dah lepas sebenarnya. Tapi sebab kau, takpe lah aku boleh cerita," Hyunjin duduk di bahagian hadapan keretanya.
"Aku dengan Naeun tak pernah serius pun dari mula. It just a game. Kawan-kawan aku cabar aku untuk bercinta dengan dia selama enam bulan. Tapi tinggal sebulan je lagi, Nara dapat tahu tentang tu. Dia suruh aku berhenti mainkan Naeun," Hyunjin ketawa perlahan.
"Tapi, kau ingat senang-senang je aku nak hancurkan game kitorang. So, kawan-kawan aku letak syarat. Diorang beritahu Nara, kalau nak aku berhenti dengan Naeun, Nara kena tidur dengan kitorang semua,"
"Yaa, kau memang-," Jeno hampir menumbuk wajah Hyunjin.
"Woi, sabar okay. Bagi aku habiskan dulu,"
Jeno kembali menurunkan tangannya.
"Nara hampir tampar Jisung waktu tu. Aku pun tak nak lah benda makin besar. Jadi aku ringankan sikit sayarat kitorang. Nara cuma perlu kiss dan biar kitorang sentuh dia sikit. Sikit je okay. Then, waktu turn aku, Naeun pula nampak. Jadi aku pun guna je lah alasan kononnya aku dah dengan Nara and kitorang pun break. Macam tu lah ceritanya," Hyunjin menepuk tangannya usai bercerita.
"Dah puas hati kan? Sekarang kau boleh blah. Kesian baby aku tunggu lama," Hyunjin berjalan ke arah pintu keretanya.
"Hyunjin,"
"Apa lag-,"
Bukk!
Jeno menumbuk mukanya.
"Tu sebab kau berani mainkan Naeun. Kalau aku nampak kau dengan kawan-kawan tak guna kau tu dekat lagi dengan Naeun atau Nara, lagi teruk aku bagi,"
Hyunjin ketawa perlahan melihat Jeno yang baru melangkah pergi itu.
"Betullah cakap Jisung, kau memang sayangkan Naeun lebih dari seorang adik,"
YOU ARE READING
Back To You
Fanfiction"Larilah sejauh mana pun, aku yakin kau akan kembali pada aku," Warning: 15++ Start:19/6/2021 End:27/6/2021