Lisya ketawa perlahan. “ahahahaha…korang berdua ni puji bibik Didi sampai muka naik merah dah tu.” Kata Lisya sambil menghabiskan sisa suapan terakhir kuih pulut sekaya.
“ baiklah bik kami naik atas dulu ye”. Kata Lisya dan terus pergi dari situ.
“baik cik Lisya”. Kata bibik Didi sambil membongkokkan badannya.
“terima kasih bik untuk minum petang harini.” Kata Atma dan Atikah serentak.
Mereka bertiga mula mengeluarkan latihan matematik yang cikgu Amar berikan. Lisya membelek satu persatu latihan tersebut. Ada yang senang dan ada yang susah sehingga berkerut dahi Lisya memikirkan jawapan untuk soalan yang susah itu.
“erhhh…susahnya soalan mate ni apa yang aku belajar tadi eh…sampai satu apa pon tak masuk dalam kepala otak ni.”. kata Lisya sambil pen ditangannya diketuk di kepala berulang kali,mengharapkan jawapan akan muncul.
“pernah ke cikgu Amar bagi soalan dekat kita yang senang – senang.”. kata Atma dengan tangannya yang ligat menulis jawapan didalam buku latihan.
“arhhh…aku tak nak buat.” Lisya menolak buku mate lalu mencapai telefon dan menekan notifikasi Whatsapp.
“kau ni cepat sangat mengalah la Lisya.”. kata Atikah
Lisya hanya membiarkan dua sahabat baiknya itu menyiapkan latihan mereka. Lisya tersenyum apabila dia baru saja save no Haqiem dengan nama ‘HAQIEM MY LOVE’. Tak sia – sia Lisya mintak nombor Haqiem dekat budak kelas Haqiem,dengan mengunakan rupa paras yang cantik pasti semua lelaki mengikut cakapnya. Tapi Lisya tidak sejahat itu, dia guna apabila perlu saja. Lisya menghantar pesanan mesej dari whatsapp dan menanti kehadiran pemilik nombor tersebut.
“habis pon latihan aku. Kau siap dah Atikah.”. tanya Atma kepada Atikah yang baru saja meletakkan pen.
“aku baru je siap, jom balik dah lewat ni nanti mak aku marah pula.”.kata Atikah
Atma memandang Lisya yang matanya tidak lekang dari telefonnya. “Lisya, aku dengan Atikah balik dulu ye…jumpa dekat sekolah esok”. Kata Atma ,tetapi Lisya hanya acuh tak acuh je dengan kata – kata Atma.
Dalam kereta, Atikah dari tadi matanya asyik melilau mencari warung – warung di tepi jalan. Atma berasa pelik.
“kau apahal Atikah, aku tengok kau macam kucing hilang anak…tak reti duduk senyap.”. kata Atma dengan matanya yang hanya focus memandu.
“aku dahaga la. Aku tengah cari warung – warung yang ada dekat sini.” Kata Atikah.
Banyak sungguh songeh si Atikah ni...Atma dah la nak balik awai🤣
Bersambung
Typo?? Abaikan je😎
Don't forget to vote and comment
Love you all❤💛🧡💚💙💜
See you all at the chapter 21
Bye bye
Muahhhhhh😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomanceSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...