chapter 47

3 3 0
                                    

Haqiem terkejut rupanya dia tersalah orang. “ sorry miss”. Balas Haqiem lalu meninggalkan perempuan tersebut.

Haqiem mengalah untuk mencari Lisya. Haqiem duduk dikerusi untuk menunggu Atma dan Atikah.

Lisya meletakkan beg travelnya dia bahagian atas untuk penyimpanan barang. Lisya mengeluarkan Iphonenya lalu membuat mod pesawat.

“Haqiem, kau dah jumpa ke dengan Lisya?”. Soal Atikah

Haqiem hanya mengelengkan kepalanya. “ saya salah orang tadi.”. balas Haqiem.

“nak cari Lisya pon tak boleh dah ni, orang dekat sini makin ramai aku tengok.” Beritahu Atikah. “kita balik ye, nanti Lisya sampai mungkin dia akan bagitahu kita”. Tambah Atikah.

“hurmm”. Balas Haqiem lalu pergi meninggalkan Atikah dan Atma.

Lisya melihat pemandangan awan yang kelihat putih bersih, tiba- tiba gegaran didalam kapal terbang yang kuat dan menyebabkan pilot hilang kawalan lalu terhempas ke luar kawasan penerbangan.

Haqiem membuka pintu rumahnya dengan perlahan. “saya dah balik”. Kata Haqiem dengan lemah.

Satu suara menyahut panggilan Haqiem. “lambat kau balik harini, setahu aku sekolah habis pukul 2 sekarang dah pukul 6. Kau pergi mana Haqiem?”. Tanya Aiman kepada Haqiem dengan nada tidak puas Hati.

“aku tak de mood nak gaduh dengan kau harini, so jangan cari pasal dengan aku.” Balas Haqiem lalu pergi ke biliknya.

 Haqiem menghempas pintu biliknya dengan kuat sehingga terhincut bahu Aiman. Haqiem membersihkan dirinya lalu solat asar diiringin dengan solat magrib terus. Selesai solat magrib Haqiem merebahkan badannya keatas katil. Deringan telefon Haqiem membuatkan Haqiem bangun dari aktivitinya tadi lalu mengambil telefonnya. Nama Atma tetera di layar telefon  Haqiem, Haqiem terus menarik butang hijau pada skrin telefonnya.

“HAQIEM!”.  Atma menjerit nama Haqiem dengan kuat.

“ada apa Atma? Awak call saya malam – malam ni?”. Soal Haqiem dengan nada macam orang mabuk.

“see..sebenarnya”. tergagap Atma.

“sebenarnya apa Atma”. Tanya Haqiem lagi.

Bersambung

Typo?? Abaikan je😎

Don't forget to vote and comment

Love you all❤💛🧡💚💙💜

See you all at the chapter 48

Bye bye

Muahhhhh😘


Andai dapatku undur waktuWhere stories live. Discover now