Atma melihat keadaan Lisya yang mengaduh kesakitan yang dialaminya.”kaki kau kena apa??, tadi ok ja aku tengok.”. tanya Atma yang memandang kearah kaki Lisya.
“tak dak apa-apa la,tadi aku tolong orang yang hampir kemalangan lepas tu aku jatuh tu yang luka sikit kat kaki ni.”. terang Lisya sambil menutup bekas luka yang terbuka sedikit. “lepas tu jadi apa dekat budak tu??.” Mencelah Atikah.
“dia ok tak dak apa-apa luka pon cuma, aku bagitahu dia yang apa yang aku tolong ni bukan percuma dan aku bagi je dia ganjaran dekat dia.” Lisya tersenyum jahat.
“apa ganjaran yang kau bagi Lisya??.” Soal Atma yang mahu tahu ganjaran yang diberikan oleh Lisya.
“ganjaran dia jadi ‘orang suruhan’ aku.” Lisya menjogekkan kening kirinya keatas sambil memandang kearah Atikah dan Atma.
Atikah dan Atma sedikit terkedu dengan jawapan yang baru saja diberikan oleh Lisya.
“ kau yakin ke dia nak jadi orang suruhan engkau? Tak baik la buat orang jadi hamba abdi macam tu”. Beritahu Atikah yang sedikit pelik dengan sikap rakannya ini.
Lisya bangun dari kerusi dan berpaling muka kearah rakannya,”whatever , do I care about him”. Dia terus pergi meninggalkan rakannya sambil melambaikan tangan kanannya dari belakang tangan,”bye jumpa kat sekolah esok yer”.
“Haaahh!!, penatnya harini,banyak pula orang datang kedai pak abu harini”. Haqiem sedikit mengeluh di depan pintu rumahnya.
Tiba – tiba pintu rumah Haiqem dibuka oleh ibunya,”haaa Haqiem, lambat balik malam ni?”.soal ibu haqiem yang melihat wajah anaknya yang sedikit lesu akibat berkerja.
Haqiem menunduk sambil membuka kasut sport yang dibeli dengan hasil titik peluhnya sendiri dan Haqiem meletakkan kasut tersebut dipenjuru pintu rumahnya sambil menjawab pertanyaan ibunya dengan senyuman yang mengecilkan sedikit matanya,”yaa ibu,Haqiem masuk dulu ya nak rehat esok sekolah”.
Kringgggggg
Tangan Haqiem mencapai telefon Realme C2 kesayangannya lalu menuntup penggera yang berbunyi,”Huarhhhh, malasnya nak pergi sekolah harini.". Dalam kepala Haqiem masih teringat dengan kata – kata Lisya kemarin.
[ AWAS YAA KALAU KAU TAK PERGI SEKOLAH ESOK!!!! ]
“Haishhh!! Kalau aku tak pergi sekolah harini mati aku kena kerja dengan dia,susah la kalau macam ni.” Haqiem sedikit mendengus nafas kesal sambil mengusap rambutnya dengan kasar dan berjalan mengambil kain dan menuju ke dalam bilik air.
Bersambung
Typo?? Abaikan je😎
Don't forget to vote and comment
Love you all❤🧡💚💙💜
See you all at the chapter 8
Bye bye
Muahhhhhh😘😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
Roman d'amourSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...