“jom balik rumah saya, nanti saya suruh ibu saya cuci luka awak”.senyum Haqiem kearah Atma.
Sampai saja dirumah Haqiem,dia terus berlari memanggil ibunya.
“IBU! OOO IBU!”.panggil Haqiem dengan kuat.
“yeye ibu dekat dapur ni Haqiem.” Beritahu puan Rozita kepada anak lelakinya itu. “ibu naik sekejap ada kawan orang datang ni bawa sekali peti kecemasan tu.” Ujar Haqiem
Haqiem mengajak Atma masok kedalam rumahnya. “awak duduk dulu ye nanti ibu saya bawa peti kecemasan cuci luka awak.” Atma hanya menggangguk kepalanya .
“ni ke kawan Haqiem, dia kena apa?”. Tanya puan Rozita kepada Haqiem.
“ermmm…tangan dia luka sebab nak tolong Haqiem tadi bu.” Cerita Haqiem kepada ibunya.
“kamu ada luka tak?” tanya ibu Haqiem.
“tak..kawan Haqiem je yang luka.” Ujar Haqiem.
Ibu Haqiem bergerak dan duduk disebelah Atma lalu mencuci luka Atma dengan berhati – hati.
“ itulah lain kali hati – hati..kang dah luka tangan yang cantik ni, nasib tak dalam luka ni”. Ujar Ibu Haqiem kepada Atma.
“tak pa mak cik lagipun luka ni sikit je”. Atma membalas kata – kata ibu Haqiem.
“ok dah siap, mak cik masok dalam dulu ye ada kerja sikit nak di buat.” Beritahu puan Rozita lalu pergi meninggalkan Haqiem dan Atma.
“Haqiem bukan tadi kau balik dengan Lisya ke?” soal Atma
Haqiem hanya diam
“lupakan apa yang aku tanya tadi, aku nak balik dulu ye” ujar Atma
Haqiem menghantar Atma sehingga ke kereta Atma.
“aku nak ajak kau pergi sekolah sekali dengan aku kau nak tak esok?”. Tanya Atma.
“ermmm.. boleh juga”. Balas Haqiem.
“ok kelia, aku gerak dulu pape rojer”. Atma menghidupkan enjinnya lalu pergi dari kawasan rumah Haqiem.
“Siapa perempuan tu?.” Tanya pak Saad
“kawan Haqiem ayah kenapa?”. Tanya Haqiem kembali.
“tak dak apa, pergi masuk bilik tidur esok kau tu sekolah.” Beritahu pak Saad. Haqiem membuat tanda okay pada ayahnya sebelum dia pergi masuk kedalam rumahnya.
Bersambung
Typo?? Abaikan je😎
Don't forget to vote and comment
Love you all💜💙💚🧡💛❤
See you all at the chapter 15
Bye bye
Muahhhhh😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomanceSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...