chapter 29

4 4 0
                                    

Haqiem mengurut dadanya yang terkejut dengan sapaan Pak Saad sebentar tadi.

Keesokan harinya...

Selesai saja Haqiem meperkemaskan baju kemeja sekolahnya. Haqiem terus pergi ke dapur untuk bersarapan. Haqiem memandang sekeliling dapur untuk memcari kelibat ayahnya yang tiada pagi ini.

"ibu, ayah mana? Haqiem tak nampak pun?."soal Haqiem sambil tangan mencedok bihun goreng.

"ayah pergi kebun. Kejap lagi ayah balik la.". kata puan Rozita.

"harini Haqiem pergi sendiri la. Haqiem dah lama tak bersenam pagi -pagi. Lagi pun sekolah dekat je dengan rumah.". beritahu Haqiem kepada ibunya.

"betul ni tak nak ayah hantar?". Puan Rozita menyoal anak tunggalnya sekali lagi.

Haqiem mengangguk kepala tanda ia. Haqiem menghabiskan bihun goreng di dalam pingannya lalu pergi keluar dari rumahnya.

Haqiem memulakan langkahnya dari rumah hingga telinganya menangkap suara budak perempuan yang sedang menjerit kerana sekumpulan budak lelaki membulinya. Haqiem meninggikan suaranya apabila dia nampak seorang lelaki yang berbadan sedikit gempal darinya mula mengambil duit dari poket perempuan tersebut.

"woi!!... jangan ambil duit dia.". kata Haqiem menghampiri kumpulan lelaki tersebut.

"wah! Ada hero la nak tolong kau". Kata lelaki yang gempal itu.

Perempuan itu menarik tangan abang tirinya itu. "abang jangan ...jangan ...please abang jangan pukul dia." Merayu perempuan itu.

Haqiem terasa macam dah masuk perangkap kerana pergaduhan itu antara adik beradik tiri. Baru sahaja Haqiem mahu berlari, datang dua orang anak buah daripada kumpulan itu memegang erat kedua - dua belah tangan Haqiem. Haqiem meronta dengan kuat tetapi tangan dua orang lelaki itu memegangnya dengan lebih erat. Lelaki yang gempal itu menolak adik perempuannya hingga terjatuh lalu pergi kearah Haqiem.

"ini la akibatnya, kalau suka sibuk hal peribadi orang". Kata lelaki gempal itu seraya menumbuk perut Haqiem hingga terjatuh kebelakang. Lalu dia menumbuk muka Haqiem. Mulut Haqiem pecah akibat tumbukkan lelaki gempal itu.

Kesian Haqiem😣

Bersambung

Typo?? Abaikan je😎

Don't forget to vote and comment

Love you all❤💛🧡💚💙💜

See you all at the chapter 30

Bye bye

Muahhhhhh😘

Andai dapatku undur waktuWhere stories live. Discover now