“tak de la lama sangat, lagipun saya baru je sampai.” Balas Haqiem.
“dah pesan ke makanan?”. Soal Atma
“dah” balas Haqiem.
Tidak lama kemudian makanan yang dipesan oleh Haqiem telah tiba.
“terima kasih”. Kata Atma sambil tersenyum kearah pelayan.
“Atma, awak ingat lagi Lisya.” Tanya Haqiem
“ingat, kenapa Haqiem?” Atma menyoal Haqiem kembali.
“awak ada dapat apa- apa berita tak tentang dia?” soal Haqiem.
Atma mendengus nafas perlahan – lahan. “selepas kejadian pesawat terhempas 8 tahun lalu, saya tak dapat apa-apa khabar pon dari family Lisya.” Ujar Atma.
“haritu saya ada dapat berita yang seorang penumpang terselamat, tapi dia bukan warganegara kita. Maklumat ni dari pihak media la saya dapat.”kata Atma.
“saya rindukan Lisya.” Ujar Haqiem.
“saya pon, ni semua salah saya. Kalau saya tak peluk awak haritu, mesti semua ni takkan terjadi.” Kata Atma dengan nada kesal.
“jangan salahkan diri awak Atma, semua ni takdir, tapi firasat saya menyatakan yang Lisya masih hidup.” Balas Haqiem. Atma memandang Haqiem.
[FLASHBACK]
Bunyi siren kapal terbang membuatkan Lisya terjaga dari pengsannya. Lisya memandang keseluruh kapal terbang yang hancur berkecai akibat hentakkan yang kuat, Lisya mencuba untuk mengerakkan badannya, namun sia- sia kerana serpihan kapal terbang menghempap badannya.
“ARHHHH!!”. Lisya mengerang kesakitan dan menutup mata kembali kerana Lisya banyak kehilangan darah.
Tiba seorang penyelamat datang kearah Lisya, “cik?cik?”. penyelamat itu mengerakkan tangan Lisya. Mata Lisya terbuka kembali. Penyelamat itu, terus menolak serpihan kapal terbang yang menghalangi badan Lisya.
Penyelamat itu menjerit memanggil pasukannya untuk membantu mengangkat Lisya.
Kring…kring..kring, telefon rumah berbunyi.
Bersambung
Typo?? Abaikan je😎
Don't forget to vote and comment
Love you all❤💛🧡💚💙💜
See you all at the chapter 52
Bye bye
Muahhhhh😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomansaSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...