“kejap, saya nak tengok dalam buku klien dulu.” Kata Atma lalu mengambil buku notanya yang berada diatas meja.
Atma menyelak helaian kertas satu persatu. “esok Cik Tiara tak de meeting.” Kata Atma lalu menutup bukunya.
“Atma awak tolong saya boleh?” tanya Haqiem.
“boleh, tolong apa tu?” soal Atma kembali.
“esok, cakap dekat Tiara yang dia ada meeting dengan saya, jangan sebut nama panggilan saya. Awak sebut je nama penuh saya.” Ujar Haqiem.
“boleh ke buat macam tu, nanti kalau Cik Tiara marah macam mana?” tanya Atma.
“awak ikut je plan saya tu.” Kata Haqiem.
“hurmmm… kalau macam tu saya letak dulu ye, ngantuk dah ni.” Kata Atma.
“K”. Kata Haqiem lalu menamatkan panggilan.
Keesokkan paginya, sampai saja di pejabat, Atma terus menuju ke bilik Tiara.
“Assalamualaikum Cik Tiara.” Atma memberi salam sambil menolak pintu bilik Tiara.
“walaikummusalam… ada apa Atma.” Tanya Tiara.
“Cik Tiara, harini Cik Tiara ada meeting dengan…” Atma terdiam.
“Aduh! Nak sebut ke tak ni.” Getus Atma didalam hati.
Tiara berasa pelik dengan Atma yang tiba – tiba diam. “dengan siapa Atma?” soal Tiara.
“dengan cik Muhamad Asyraf Haqiemi.” Balas Atma yang menyebut nama Haqiem dengan nama penuhnya.
“panjang betul nama dia. Pukul berapa?” tanya Tiara kembali.
“arrrr… pukul 10:00 kejap lagi dekat Vogue Café.” Kata Atma.
Tiara melihat jam ditangannya sudah menunjukkan pukul 9:25. “ baiklah Atma, saya nak kena gerak sekarang. Apa – apa nanti inform saya.” Ujar Tiara.
“baiklah cik Tiara,saya keluar dulu.” Kata Atma lalu keluar dari bilik Tiara.
Tiara terus mengemas beg tanganya lalu bergerak untuk pergi ke meeting. Tiara sampai 10 minit sebelum pukul 10:00, dia membelek instagramnya tanpa menghiraukan keadaan sekeliling. Tiba – tiba satu jambak bunga berada betul – betul di hadapan Tiara. Tiara memandang kearah pemilik bunga tersebut.
Bersambung
Typo?? Abaikan ja😎
Don't forget to vote and comment
Love you all🧡❤💛💜💙💚
See you all at the chapter 81
Muahhhhhh😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomanceSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...