Tiara menggangguk lalu menarik selimut dan menutup matanya. Haqiem tersenyum melihat Tiara tidur.
Haqiem dan Atma keluar dari bilik Tiara.
“Ermmmm… Atma awak jaga Tiara petang ni boleh tak? Malam nanti saya sambung, sebab saya nak pergi uruskan kerja saya sekejap. “ kata Haqiem.
“boleh, habiskan kerja dulu, lepas tu baru datang. Jangan lewat sangat sebab esok saya kerja.” Ujar Atma.
“ok, malam ni saya datang.” Tambah Haqiem lalu pergi dari situ.
Haqiem menyelongkar dashboardnya untuk mencari telefon lama Tiara. Haqiem memeriksa keadaan telefon Tiara yang retak. “ teruk ni,kena hantar kedai dulu.” Kata Haqiem lalu menghidupkan enjin keretanya dan terus pergi ke kedai telefon.
“ bang, boleh tak baiki telefon ni?”. Tanya Haqiem.
“ boleh boss. Tapi nak baiki telefon yang retak macam ni esok baru boleh ambik.” Ujar budak lelaki tersebut.
“takpa. Esok siap awak call nombor ni ok.” Kata Haqiem sambil menyerahkan kadnya dan pergi dari situ.
Malam menjelma, Haqiem sampai dan terus pergi kebilik Tiara.
Tuk..tuk..tuk… Haqiem mengetuk pintu lalu membukanya.
“Ohhh! Haqiem, Tiara baru je tidur lepas makan ubat tadi.”. kata Atma perlahan, takut Tiara terjaga.
“takpe awak balik dulu, rehat lagipun esok awak kerja.” Kata Haqiem.
Atma menggangguk lalu mengemas barang – barangnya. Selesai Atma mengemas barangnya, Atma terus pulang.
Haqiem menarik kerusi lalu duduk disamping Tiara yang sedang tidur nyenyak. Haqiem meletakkan kepalanya diatas katil Tiara lalu memejamkan kedua – dua belah matanya.
Tiara terasa matahari menikam matanya, Tiara terus bangun lalu melihat disebelahnya adalah Haqiem dan bukan Atma. Tiara melihat Haqiem yang sedang tidur nyenyak dibuai mimpi.
Tiara berkata dalam hati. “kenapa dia stay ambil berat sangat tentang aku, sedangkan aku layan dia dengan teruk. Dia buat aku rasa bersalah.” Tiara menyentuh rambut Haqiem perlahan.
Bersambung
Typo?? Abaikan je😎
Don't forget to vote and comment
Love you all💜💙💛🧡💚❤
See you all at the chapter 72
Bye bye
Muahhhhhhh😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomanceSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...