chapter 94

4 0 0
                                    

Selepas membeli aiskrim, Tiara terus pergi kearah Haqiem yang sedang menikmati pemandang taman bunga.

Tiara menyerahkan aiskrim yang dipesan oleh Haqiem tadi. Tetapi Haqiem tidak makan aiskrim yang dibeli oleh Tiara. Tiara sedikit hairan dengan Haqiem.

“kenapa?” tanya Tiara.

 Haqiem mengangkat jari telunjuknya kearah aiskrim Tiara.“saya nak yang tu boleh? Saya teringin la nak rasa. Nampak macam sedap pula.” Kata Haqiem. Tiara terpaksa merelakan aiskrim kegemarannya itu dimakan oleh Haqiem lalu Tiara duduk sebelah Haqiem.

Mereka berdua menikmati aiskrim tersebut sehingga habis.

Haqiem secara tiba – tiba meletakkan kepalanya diatas bahu Tiara. Tiara sedikit tersentak apabila Haqiem meletakkan kepalanya.

“saya nak tidur sekejap, bagi saya 10 minit je.” Kata Haqiem.

“ermmmm… tak sakit ke leher awak?” tanya Tiara. Tetapi Haqiem tidak merespon pertanyaan Tiara. “ermmm.. tidur la nanti saya kejut awak.” Tambah Tiara.

Hampir 30 minit berlalu, Haqiem dan Tiara masih dalam posisi duduk bersandar pada kerusi. Seorang jururawat menegur Tiara dengan perlahan.

“cik sekarang ni dah masuk waktu cik Haqiem makan ubat, boleh cik kejutkan dia?” tanya jururawat tersebut dengan lembut.

“sekejap ye, saya kejutkan Haqiem.” Balas Tiara. Tiara mengoyangkan sedikit bahu Haqiem. “Haqiem bangun la sekarang awak kena makan ubat, lepas tu awak rehat ye.” Kata Tiara dengan lembut. Tiada respon yang dibalas dari Haqiem. Tiara berasa tidak sedap hati lalu Tiara menyentuh tangan Haqiem. Sewaktu Tiara menyentuh tangan Haqiem, tangan Haqiem terasa sejuk seperti duduk didalam bilik yang ada aircon. Tiara terus memandang wajah jururawat tersebut.

Jururawat itu mendekati Haqiem lalu meletakkan jarinya dibawah hidung Haqiem. Jururawat tersebut memanggil doktor yang kebetulan lalu dikawasan itu.

Mereka terus membawa Haqiem kedalam biliknya lalu diberikan CPR. Doktor telah mencuba membuat CPR kepada Haqiem hampir 3 kali, keputusannya tetap sama. Haqiem telah disahkan meninggal akibat penyakit yang dihidapinya.

Bersambung

Typo?? Abaikan ja😎

Don't forget to vote and comment

Love you all🧡❤💛💜💙💚

See you all at the chapter 95

Muahhhhhh😘

Andai dapatku undur waktuWhere stories live. Discover now