"Sapa suruh awak tunggu tengah hujan". Cakap Haqiem dengan spontan.
"YAA!!!". Orang itu sedikit terjerit ke Haqiem
Haqiem hanya mendiamkan dirinya seketika.
"Okey,Sebelum aku lupa nama aku Alisya. Kau boleh panggil aku Lisya tak payah sebut nama panjang. Nama kau pula??". Tanya Lisya.
"Saya Haqiem". Jawab Haqiem.
Tanpa membuang masa Lisya terus membaling beg galasnya kearah Haqiem. Haqiem terus menyambut beg Lisya.
"Ni tugas kau yang pertama sebagai orang suruhan aku okey". Tersenyum malas Lisya sambil berjalan ke pintu keluar sekolah.
"Sabar Haqiem,tak lama pon 3 bulan je". Cakap Haqiem sorang - sorang sambil membawa beg Lisya keluar dari perkarangan sekolah.
"YAA!! Apa angkat beg aku pon ambil masa yang lama ka??" Menjerit Lisya dari jauh." Cepat la aku nak suruh pemandu aku ni hantar kau". Beritahu Lisya.
"Yaaa, Sekejap". Balas Haqiem dengan nada kuat.
Haqiem turun dari kereta, tanpa mengucapkan terima kasih kepada Lisya. Lisya terus keluar dari kereta dan menarik tangan Haqiem.
"Mulut kau tu ada ketulan emas ke?? Sampai nak ucap terima kasih pon tak boleh". Lisya memandang Haqiem.
"Ohhh!! Ya terima kasih". Haqiem terus masuk kedalam rumahnya.
"Jumpa lagi esok orang suruhan tak bergaji". Lisya ketawa kecil."AWAS YA KALAU KAU TAK DATANG SEKOLAH ESOK". Lisya memberi amaran sebelum masok kedalam kereta.
"Fuhh". Haqiem mengurut dadanya yang baru lepas berlari memasukki biliknya.
"Arrhhh!! Kenapa aku kena jadi orang suruhan dia pula?? Dah tak dak perkerjaan lain ke yang nak bagi dekat aku selain dari jadi orang suruhan haa??". Haqiem mengomel sorang-sorang didalam bilik.
"Tuk..tuk..tuk..".bunyi ketukkan pintu.
"Haqiem buka pintu nak".panggil ibu haqiem dari luar bilik.
"Sekejap bu". Haqiem berjalan menghampiri pintu biliknya.
"Ada apa ibu??". Soal haqiem dengan lembut.
"Jom nak turun makan sekali dengan ayah nak". Jawab ibu haqiem dengan lembut.
Bersambung
Typo?? Abaikan ja😎
Don't forget to vote and comment
Love you all🧡❤💛💜💙💚
See you all at the chapter 5
Muahhhhhh😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomanceSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...