Lisya membuka pintu kereta untuk masuk kedalam kereta tetapi perbuatannya terhenti kerana Lisya memandang kearah pintu .
“rasa sayang pula nak pergi dari sini, banyak sangat kenangan dekat sini.” Kata Lisya.
Bibik Didi berlari kearah Lisya. “ CIK LISYA!”. Terjerit bibik Didi.
“ada ape bik?” soal Lisya tersenyum memandang bibik kesayangannya.
“ni bibik bekalkan Lisya mask, sampai sana nanti pakai la. Mask ni bibik buat sendiri tau.” Beritahu bibik Didi lalu memberi mask tersebut kepada Lisya.
Lisya mencabut rayban hitamnya lalu memeluk bibik Didi. “thanks bik, nanti lapang – lapang Lisya balik sini ye”. Balas Lisya lalu melepaskan pelukan tersebut dan masuk ke dalam perut kereta.
“hantar saya ke airport ye.” Kata Lisya kepada pemandunya. Pemandu Lisya hanya mengganggukkan kepalanya.
Tiba saja diperkarangan rumah Lisya, Atma melihat pintu pagar Lisya sudah dikunci dengan rapat.
“aku rasa la, Lisya dekat airport kot sekarang ni.” Beritahu Atma.
“apa tunggu lagi kita pergi la airport.” Balas Haqiem.
“thank you”. Kata Lisya kepada perempuan yang menjual tiket kapal terbang.
Lisya menarik beg travelnya lalu pergi ke kerusi menunggu. Lisya terpandang sosok tubuh lelaki yang seperti Haqiem, tetapi bukan kerana lelaki tersebut sedang menunggu kekasihnya. Air mata Lisya kembali tanpa rasa segan silu.
[PENERBANGAN DARI KUALA LUMPUR KE UNITED KINGDOM AKAN BERLEPAS 30 MINIT LAGI! TUAN-TUAN DAN PUAN-PUAN BOLEH BERSEDIA DIPINTU GERBANG UNTUK DIPERIKSA TIKET TERLEBIH DAHULU. SEKIAN TERIMA KASIH.]
“ermmm, Atma awak tinggalkan saya dekat sini saya nak masuk dalam sana nak cari Lisya.” Kata Haqiem. Atma terus memberhentikan keretanya. Haqiem keluar dan berlari masuk mencari Lisya.
Lisya memperbetulkan rambutnya lalu memakai mask dan juga Rayban. Haqiem tetap meneruskan pencariannya. Haqiem dan Lisya tidak perasan yang mereka berdua berselisih berlawanan arah. Haqiem menegur seseorang yang badannya seperti Lisya.
“Lisya awak ke tu?” kata Haqiem.
Perempuan tersebut mengalihkan badannya. “sorry who are you?”.
Bersambung
Typo?? Abaikan je😎
Don't forget to vote and comment
Love you all❤💙💛🧡🧡💚
See you all at the chapter 47
Bye bye
Muahhhhhhhhh😘
YOU ARE READING
Andai dapatku undur waktu
RomanceSiapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nyawanya. Kejadian itu juga menjadi mimpi ngeri buat Haqiem apabila dirinya terpaksa menjadi orang suru...